Mijn arme kleine ventje....

Hallo Allemaal,
Iedereen die intussen bevallen is van een kindje, van harte! Ik ben zelf 3 maanden geleden bevallen van een kerngezonde zoon. En alles gaat eigenlijk harstikke goed, maar vanmiddag even niet. Mijn zoontje was bij zijn opa en oma en die hebben een kat. Ze hadden de kat al meerdere malen de huiskamer uitgezet, maar toen de tuindeur openging wist de kat toch naar binnen te komen. Mijn zoontje zat op dat moment in de maxicosi en voordat opa het in de gaten had, had de kat zijn klauw al op mijn kleine bink geslagen. Toen ik mijn zoontje ging ophalen schrok ik heel erg van de krassen op zijn gezicht. Ze zijn gelukkig niet open, geen bloed maar wel vuurrode krassen. Nu kan ik me wel druk maken over hoe dit had kunnen gebeuren en waarom hebben opa en oma niet beter opgelet, maar het leed heeft al geschied en nu wil ik het zo goed mogelijk oplossen voor de kleine man.
Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan behandelen zodat de krassen snel zullen genezen?
Ik heb zelf al gedacht aan gewoon sudocreme omdat dit niet alleen tegen rode billetjes is maar ook tegen irritatie en bultjes e.d. Maar weet niet of misschien één van jullie hier ervaring mee heeft?
Alvast bedankt voor het meedenken andere mama's!
Groetjes Liset

aahhh wat sneu, vraag me ook af hoe dat het zomaar kan dat je dat kleine ventje uit het oog verliest bij ons kunnen ze hun ogen er niet vanaf houden.. als onze kleine meid zich iets te hard gekrabt heeft omdat mama de nageltjes niet op tijd geknipt heeft ( schaam ) dan gebruik ik de creme van zwitsal neutral voor de extra gevoelige huid, bij haar is het dan meestal na 2 daagjes weer weg. niet te vaak smeren want dan sluit je het juist af van de buitenlucht wat ook goed heelt uiteraard, heel veel succes...

groetjes non

Bedankt voor je reactie, tja.. Natuurlijk was mijn eerste reactie ook boos en verdrietig.. zo'n klein hummeltje wat aangevallen wordt door zo'n rotkat! Heb er zelfs even een traantje om gelaten omdat je het jezelf ook nog gaat verwijten dat je er niet was om het tegen te houden. En ik was duidelijk niet blij met opa en oma die dat toch gezien moesten hebben. Maar daarentegen zit een ongelukje in een klein hoekje en die kat wilde denk ik zijn territorium afbakenen. Dieren zijn net als kinderen vliegensvlug en soms ben je net te laat. Ik denk dat we er allemaal van geleerd hebben en nu maar hopen dat de rode krassen snel verdwijnen. Gelukkig heeft m'n ventje er geen last van....

Hoi,
Ik lees je verhaal net. als ik jou was zou ik de krasjes wel erg goed in de gaten houden, het is een buitenkat dus kan helemaal veel viezsigheid onder de nageltjes hebben. hebben ze er gelijk iets ontsmettends opgedaan?
Doei

ja van vsm.ooh ben het kwijt hoe het heet.
het si voor schaafplekken en brandwonden.je heeb ook van vsm voor blauwe plekken zalf.
dat gebruikte wij ook,onze kat is heel bang en moest regelmatig naar de dierenarts,nou je was 30 min bezig om hem te vangen.
sommige dingen zijn ook niet te voorzien.
bij me 1ste kind viel van de commode af ik stond haar gewoon uit te kleden.zo laat ze zich naar achteren vallen.ja kan ik wel 100x zeggen stom stom.kinderen zijn snel en slim maar ook beesten.
ze hebben toch iets aan gedaan,kat naar buiten als de kleine er is.
sterkte en de volgende keer geef je die kat een optater hahaha.
gr marjan

Calendula zalf of olie (vsm geloof ik).
Leker natuurlijk en krijgt ie nog een lekker zacht huidje van ook!

Huisdieren en baby's blijven lastig, maar misschien is het een goed idee om baby en kat onder strenge begeleiding "kennis te laten maken". Ze zullen elkaar tenslotte nog vaker tegenkomen en als een van de twee bang is voor de ander blijft het altijd een heikel punt. Misschien even googlen op kat en baby?
Ik heb alleen maar gelezen over honden en baby's, omdat mijn ook zwangere zusje een hond heeft :)

Succes!!

Garm je ventje, hoop dat het niet meer gebeurt.
Nestosyl! Is super zalf bij rode billetje, insectenbeten schaafwonden enz.
Werkt echt geweldig voor mij geen andere zalf meer!
Is gewoon verkrijgbaar bij kruidvat etos enz.

gr louise

Terug
Bovenaan