mijn arme meisje :(

A

Anoniem

Guest
hoihoi

t moet me ff van t hart
mijn arme meisje karlijn is al sinds september aan 1 stuk door verkouden en heeft al 5 x oorontsteking gehad vanaf die tijd
komende vrijdag word ze eindelijk geholpen : haar keel/neus amandelen gaan eruit en waarschijnlijk krijgt ze ook buisjes ( ze is net een week 1 )

nu is ze weer doodziek
ze hoest zo vreselijk en geeft steeds bloed op als ze gehoest heeft
1 amandel is kapot gehoest
steeds grijpt ze na dr oortje van pijn en heeft koorts

was maandag bij kno geweest en die heeft besloten haar meteen te helpen
dinsdag hoge koorts en flinke oorpijn dus weer gebelt maar kno was er niet en kreeg advies na de huisarts te gaan voor een kuur

bij huisarts geweest en die weigerd t om dr een kuur te geven
intussen zijn we een dag verder en ik ben helemaal op
de hele dag is ze hysterisch aan het huilen en hoesten en zegt alleen maar auwa auwa
vandaag weer gebelt na de huisarts want dit gaat zo niet meer maar hij blijft erbij dat ze karlijn niks kunnen geven
en op de eh werd ik weggestuurt want ik had geen verwijzing van de huisarts

maar als ze vrijdag nog zo ziek is en koorts heeft word ze dus niet geholpen ivm risico
ik ben helemaal machteloos en uitgeput
slaap al nachten niet meer en ook niet onbelangrijk ik ben 7,5 weken zwanger
dus al die stress is alles behalve goed voor mij
loop zelf steeds te spugen en ben vreselijk misselijk en al 3 kilo afgevallen in 2 weken tijd

hoe nu verder?

sorry voor t lange verhaal maar moest t echt ff kwijt

groetjes een zeer oververmoeide mamma van karlijn
maurilla

wat ontzettend zielig voor je meisje,
ik begrijp dat je wanhopig bent ondertussen, je word van het kastje naar de muur gestuurd, van eh naar huisarts, en huisarts doet nix... onbegrijpelijk!

in jouw geval zou ik zelf een paar dingen proberen;
* pcm zetpil; vanaf 10 kilo mogen ze 240mg, ik zou deze de aankomende 24 uur heel consequent om de 6 uur geven.
dan bouw je een pcm spiegel op waardoor deze heel goed helpt.
* neusdruppels xylometazine of xylometazol van 0.25 (kwart) of 0.5 (een half) dit kan je zonder recept halen bij de apotheek en mag je geven aan je kleintje als je het niet langer gebruikt als 7 dagen.
mijn zus heeft al vanaf baby af aan veel ooronsteking (dit i.v.m. een ooraandoening) en ze geven daar standaart neusdruppels voor, dit haalt het snot en vocht weg uit de buis van eustasius waardoor de oren vrij komen en minder zeer doen.
(daniël is ook heel vaak verkouden, en de huisarts hier zegt dat je het gewoon zonder recept kan halen als je het maar voor 7 dagen gebruikt en dan een maand rust houd)
* je kleintje veel laten drinken en dan iets kouds, dat stopt het bloeden en bevordert de stolling
(van bloed in de ontlasting kunnen ze diaree krijgen)
* verder zou ik zelf voor een uurtje mijn schoonmoeder of in jouw geval je moeder in huis vragen die oppast, dan kan jij lekker naar bed, en mocht er echt iets zijn, dan staat ze in no-time naast je bed....

heel veel sterkte met alles,
en ik hoop dat alles een beetje beter mag gaan,
denk om jezelf hor meid, want het kleine wondertje in je buik is ook heel belangrijk!!
en niet te vergeten jezelf!!

liefs marina

nog even een klein tipje,
geef lekker een bordje bambix met wat suiker erdoor, (honing mag namelijk niet!) dat smeert de keel, als je er een klein beetje hageltjes over strooit vinden ze het vaak nog wel interessant om op te eten.
gewoon eten kan best zeer doen in de keel en bambix krijgen ze zo weg

heel veel succes,
liefs marina.

Ah, wat zielig zeg!!
Hier ook 3 'oren'kinderen, dus veel bij de KNO gezeten met de oudsten.
Kan je niet alsnog met de KNO-arts overleggen??? Als ze nog koorts heeft, en vrijdag moet worden geholpen, is het verstandig om toch even contact op te nemen.
Overigens: mijn KNO-arts schreef gewoon ook antibiotica voor (zonder eerst via de huisarts te moeten gaan), dat kon ik dan gewoon afhalen in het ziekenhuis.
Sterkte, niet leuk, al die pijn en hoest en oorklachten!

hoi maurilla,
heb het net nog nagekeken, maar als het middenoorontsteking is, heeft het geen zin om oordruppels te geven maar moet je, je juist richten op die neusdruppels.
succes, marina

He meid,

Ik moet je even een hart onder de riem steken. Wat zieilig voor jullie meisje en wat onbegrijpelijk dat de huisarts niks doet.
Hoop voor je dat de KNO arts alsnog iets doet.

Veel sterkte Anne

hee meiden

ten 1ste bedankt voor jullie reacties

wil even reageren op de neusdruppels/spray : karlijn krijgt die al vanaf september onafgebroken
kreeg ze steedsweer voorgeschreven en pas afgelopen maandag kreeg ik te horen dat ik daar meteen mee moest stoppen omdat je dat maar 5 dgn achter elkaar mag gebruiken
weer een blunder van de ha
kon het volgens hem blijven gebruiken
de kno schrok zich dood toen hij dat hoorde

verder is ze nu ff rustig gelukkig
heeft van half 5 tot 20 uur aan 1 stuk geslapen en ligt nu net weer in bed
heeft gelukkig een 3 kwart fles pap gedronken want eten wou ze niet maar wel veel drinken gelukkig
hopelijk komt ze de nacht goed door want ik ben echt helemaal op

heb zelfs flinke buikpijn dus er spookt me weer vanalles door de kop of mijn baby wel in orde is enz ( heb geen bloedverlies of menstruatiekrampen )

groetjes maurilla

ffijn dat je meisje vanmiddag even hebt geslapen,
hoe hebben jullie het samen vannacht gedaan? Beetje kunnen slapen?

ik snap niets van de huisarts (jij waarschijnlijk ook niet)
je mag deze neusdruppels idd niet langer gebruiken, doordat je anders het neusslijmvlies beschadigt en dit niet of nauwelijks meer aangroeit, waardoor je dus neusproblemen en/of altijd last kan houden van een verstopte neus.

zeg dit niet om je bezorgt te maken, maar snap niet dat de huisarts hier niet naar gekeken heeft.
zelf had ik ook in mijn zwangerschap bij daniël vaak buikpijn, volgens de verloskundige waren dit harde buiken en moest! ik echt mijn rust nemen.

Neem alstjeblieft je rust en probeer zo ook goed voor je 2e kindje te zorgen.
veel sterkte met alles,

liefs marina

Terug
Bovenaan