Mijn baby (9 maanden) heeft een landkaarttong!

Ze was 6,5 maand toen ik behoorlijk schrok. Ik dacht dat ik haar verbrand had met te heet eten of de fles wat te heet. Er zat een rode vlek op haar tong en het zag er uit als een opengesprongen blaar.

Twee weken later zat het er nog steeds. De huisarts in opleiding dacht ook aan een verbrand plekje of aan een landkaarttong.

Nu vandaag bevestigd gekregen door een arts bij het CB dat het inderdaad een landkaarttong is.

Zo vreemd...ze weten niet waar het vandaan komt of wat het is. Het is onschuldig dat gelukkig wel.

Zijn er meer ouders met zulke jonge baby's met een landkaart tong?
Ze krijgt medicijnen voor reflux, misschien een boosdoener?

En mensen die dit hebben of zien bij hun baby, zijn er bepaalde voedingsmiddelen die het verergeren?
Dat idee heb ik namelijk wel want soms is het stukken minder, kan er alleen nog niet de vinger op leggen wat het erger maakt.

Groetjes,
Mama van Kate-Lynn

 
Hoi Tamara!
 
Ik heb zelf een landkaarttong en wat het bij mij verergerd is bepaalde zuren zoals citroen, limoen en bepaalde appels ed. Sommige tandpasta's die scherp zijn doen ook zeer. Wat mij gebeurt als ik zoiets wel eet of gebruik dan scheurt m'n tong open en krijg ik ook kleine blaren. Vaak spoel ik met veel water na.. 
Groetjes Suzanne 
 
Hoi! 
Een beetje laat.. maar mijn baby van 4 maanden heeft nu ook een landkaart tong.
ik zoek hierover ook nog veel informatie, zoals of dat het blijvend is, en welke medicijnen je nu mag gebruiken? De huisarts geeft inderdaad aan dat het niet pijnlijk hoort te zijn en toch denk ik dat hij er last van heeft.. hij zit vaak te happen en op zijn handje te zapbbelen. 
 
Als er iemand tips heeft hoor ik het graag!
 
mvg Dylon
 
Terug
Bovenaan