Mijn baby drinkt haast niet meer HELP

A

Anoniem

Guest
Hoi Allemaal,

Vera krijgt normaal gesproken 4x180 ml flesvoeding en een half potje fruit. Vanaf afgelopen woensdag is ze steeds slechter gaan drinken/eten. Vandaag heeft ze 400ml  binnen  gekregen.  
Gisteren weigerde ze de fles van 20.00 uur waardoor ze dus naar bed is gegaan met een lege maag. Er vanuit  gaande dat ze  's nachts wel wakker zou worden door de honger zijn wij ook naar bed gegaan. Vanochtend schrokken we wakker om 09.00 uur. (normaal schreeuwt ze om 07.00 uur voor de fles) Vera wakker gemaakt en een fles gegeven die ze maar voor 120 ml opdronk. Ze had er niet eens zin in.  
Nu vanavond heeft ze  weer geen  druppel gedronken.  Om zes uur heeft ze nog 90ml gehad. Vanmorgen had ze geen plasluier en de daaropvolgende ook niet. Vanmiddag ging het iets beter. Als ze morgen geen plasluier heeft  ga ik naar de huisartsenpost.
Heeft iemand enig idee  hoeveel  babytjes MINIMAAL binnen moeten krijgen om niet uit  te drogen.  Ze geeft niet meer over en ook geen  (echte) diaree meer.  
Eerlijk gezegd maak ik me erg zorgen.

HELP!!

Liefs Karin

quote: karin777 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-01-2008 20:59:26'));

Hoi Allemaal,

Vera krijgt normaal gesproken 4x180 ml flesvoeding en een half potje fruit. Vanaf afgelopen woensdag is ze steeds slechter gaan drinken/eten. Vandaag heeft ze 400ml  binnen  gekregen.  
Gisteren weigerde ze de fles van 20.00 uur waardoor ze dus naar bed is gegaan met een lege maag. Er vanuit  gaande dat ze  's nachts wel wakker zou worden door de honger zijn wij ook naar bed gegaan. Vanochtend schrokken we wakker om 09.00 uur. (normaal schreeuwt ze om 07.00 uur voor de fles) Vera wakker gemaakt en een fles gegeven die ze maar voor 120 ml opdronk. Ze had er niet eens zin in.  
Nu vanavond heeft ze  weer geen  druppel gedronken.  Om zes uur heeft ze nog 90ml gehad. Vanmorgen had ze geen plasluier en de daaropvolgende ook niet. Vanmiddag ging het iets beter. Als ze morgen geen plasluier heeft  ga ik naar de huisartsenpost.
Heeft iemand enig idee  hoeveel  babytjes MINIMAAL binnen moeten krijgen om niet uit  te drogen.  Ze geeft niet meer over en ook geen  (echte) diaree meer.  
Eerlijk gezegd maak ik me erg zorgen.

HELP!!

Liefs Karin

Hoi karin!

Ook mijn dochtertje tessa heeft sinds een paar dagen minder trek in haar melk/papflessen.Ik vroeg me ook al af of dat kwaad kon. Ze krijgt sochtends een papfles van 200ml en daar gaat 120 tot 140 van op. dan krijgt ze daarna zo af en toe nog een broodje erna.Dan krijgt ze een uur of 6 later de 2de fles 200ml,  en die gaat ook niet helemaal op.daar krijgt ze ook nog fruit bij. en dan om een uur of 5/6 warm eten(waar ze overigens dol op is!) met een yochert toetje na.Maar de laatste fles die ze meestal om een uur of half9/9uur krijgt aangeboden hoeft ze vaak helemaal niet.
Nu moet ik wel zeggen dat ze per dag tussen alles door nog wel 2 flessen diksap krijgt.Dus op zich krijgt ze volgens mij wel genoeg vocht binnen, maar ook ik ben benieuwd wat ze minimaal aan melk(opvolgmelk) moeten hebben op een dag.
Hoe oud is vera trouwens? Tessa is nu 8 en halve maand.

Hoop dat er iemand is die er andwoord op kan geven.
Jij succes met je dochter..hoop dat ze snel weer meer gaat drinken.Want wat ik wel weet is dat ze wel genoeg plasluiers moeten hebben..dus hou het goed in de gaten!!

Groetjes vanessa!!

Hai,

Is ze toevallig een beetje grieperig? Mette is niet lekker en hoest veel en die drinkt ook even heel slecht.
Wat het allerbelangrijkste is is dat ze goede plasluiers hebben. Als dit niet zo is moet je meteen contact opnemen met de huisartsenpost is mij verteld. Niet te lang wachten dus want waarschijnlijk is het iets onschuldigs maar als je te lang wacht kan het wel wat slechter gaan met je kleintje. Maar nogmaals. Dit komt vaker voor dus geen dikke paniek! Is diksap of thee mss iets om vocht binnen te krijgen?

lfs ing

Oooh nog ff iets. Floor (die hier ook schrijft) heeft van het cb te horen gekregen dat haar dochter van 8 maandjes oud minimaal 500 ml opvolgmelk per dag moet drinken. Mss hebben jullie hier iets aan.

gr.Ing

Hoi Karin,

Ik weet niet hoe oud je kleintje is maar kan het misschien zijn dat ze tandjes krijgt?

Sven heeft laatst ook een 'tandaanval' gehad waardoor hij een paar dagen bijna niets wilde eten (zelfs zijn groente- en fruithapje niet en die zijn favoriet!).
Nu is het weer rustig (helaas zijn de tandjes nog niet doorgekomen dus wie weet wat ons nog te wachten staat...).

Als een kindje 24 uur niet geplast heeft moet je meteen naar de huisarts zei onze dokter dus houdt het maar goed in de gaten.

Groetjes en succes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Hai,
Ing had het er hier al neergezet maar ik was afgelopen donderdag op het CB en de wijkverpleegkundige vertelde mij dat een babytje van 8 maanden naast de bijvoeding minimaal 500 cc melk moet binnenkrijgen(naast de bijvoeding uiteraard). Nu wil Veerle ook niet zoveel melk drinken, gemiddeld drinkt zij ongeveer 400 cc, is voor een periode niet zo erg maar je moet het dan wel aanvullen met diksap of thee. Heb je al eens volle yoghurt geprobeerd met iets diksap er doorheen?
Sterkte.
Groetjes,
Flor

Terug
Bovenaan