Mijn baby eet niet

<p>Hallo mama’s </p><p>mijn dochtertje is bijna 9 maanden en drinkt borstvoeding. <br />sinds een maand wilt ze haar fruit en groente echt niet meer eten. <br />Fruit heeft ze nooit echt lekker gevonden want ik ben begonnen met groente dus nu gaat haar voorkeur daar naar uit. <br />maar alles wat haar nu aangeboden wordt beland of op de grond of mevrouw zet het op een huilen. <br />Ik ben zo moe van de strijd met haar en heb het een beetje opgegeven. <br />daarnaast wilt ze ook alleen maar bij mij in bed slapen en dus ook aan de borst.</p><p>ik ben al bij de huisarts geweest en die ziet dit als een “fase”. <br />jullie zullen wel begrijpen dat ik hier als moeder super onzeker over wordt, want ik ben al blij als ze 2 hapjes van haar groente eet. <br />zelfs brood en een bekertje water is al teveel gevraagd. <br />wie van jullie heeft hier ook mee te maken en heeft iemand tips voor mij ? <br /><br /></p>
 
Hoeveel borstvoeding geef je nog? Bied je haar steeds borstvoeding aan als ze iets anders niet eet?
Ik denk dat je moet gaan naar 3x borstvoeding per dag (rond 7.00-13.00-19.00, hooguit nog 1x extra) en verder niet aanbieden. Dan zou ze toch honger moeten krijgen en vast voedsel gaan eten. Als je steeds borstvoeding geeft ter vervanging ziet ze de noodzaak niet om vast voedsel te eten. Maargoed, misschien doe je dat al...
Het zijn idd 'fases', maar heel vermoeiend en uitzichtloos als je er middenin zit. Hoe meer je probeert te dwingen en te forceren, hoe slechter ze eten is mijn ervaring, ze voelen je haarfijn aan.. maar ik snap je heel goed hoor, ik heb ook vaak met mn handen in mn haar gezeten. Dochter is ondertussen 2 jaar en nog steeds zijn er periodes dat ze bijna niks eet. Maar ik weet nu: Als ze goed groeit en niet afvalt dan is het wel prima. En ik bied niks anders aan ter vervanging. Je kan eten en anders eet je maar niks. Maarja, dat kost ff tijd voordat je zover bent ;)