Mijn baby eet niet

<p>Hallo mama’s </p><p>mijn dochtertje is bijna 9 maanden en drinkt borstvoeding. <br />sinds een maand wilt ze haar fruit en groente echt niet meer eten. <br />Fruit heeft ze nooit echt lekker gevonden want ik ben begonnen met groente dus nu gaat haar voorkeur daar naar uit. <br />maar alles wat haar nu aangeboden wordt beland of op de grond of mevrouw zet het op een huilen. <br />Ik ben zo moe van de strijd met haar en heb het een beetje opgegeven. <br />daarnaast wilt ze ook alleen maar bij mij in bed slapen en dus ook aan de borst.</p><p>ik ben al bij de huisarts geweest en die ziet dit als een “fase”. <br />jullie zullen wel begrijpen dat ik hier als moeder super onzeker over wordt, want ik ben al blij als ze 2 hapjes van haar groente eet. <br />zelfs brood en een bekertje water is al teveel gevraagd. <br />wie van jullie heeft hier ook mee te maken en heeft iemand tips voor mij ? <br /><br /></p>
 
Hoeveel borstvoeding geef je nog? Bied je haar steeds borstvoeding aan als ze iets anders niet eet?
Ik denk dat je moet gaan naar 3x borstvoeding per dag (rond 7.00-13.00-19.00, hooguit nog 1x extra) en verder niet aanbieden. Dan zou ze toch honger moeten krijgen en vast voedsel gaan eten. Als je steeds borstvoeding geeft ter vervanging ziet ze de noodzaak niet om vast voedsel te eten. Maargoed, misschien doe je dat al...
Het zijn idd 'fases', maar heel vermoeiend en uitzichtloos als je er middenin zit. Hoe meer je probeert te dwingen en te forceren, hoe slechter ze eten is mijn ervaring, ze voelen je haarfijn aan.. maar ik snap je heel goed hoor, ik heb ook vaak met mn handen in mn haar gezeten. Dochter is ondertussen 2 jaar en nog steeds zijn er periodes dat ze bijna niks eet. Maar ik weet nu: Als ze goed groeit en niet afvalt dan is het wel prima. En ik bied niks anders aan ter vervanging. Je kan eten en anders eet je maar niks. Maarja, dat kost ff tijd voordat je zover bent ;)
 
Inderdaad, de spanning die je zelf waarschijnlijk voelt bij het proberen, heeft ook invloed op je dochter! Probeer de druk eraf te halen, ook voor jezelf, en misschien eten op verschillende manieren aanbieden? Dus als ze geen gepureerde groente wil, wil ze misschien wel een stukje zelf vastpakken en afbijten? Ik zou denk ik op die manier experimenteren...
 
Misschien spelen tandjes een rol? Het lijkt me erg vervelend!
En qua borstvoeding, doe waar je je goed bij voelt! Borstvoeding is en blijft het eerste jaar hoofdvoeding, dus ik zou me er niet te druk om maken hoor!
 
Borstvoeding is het 1e jaar hoofdvoeding en kun je nooit teveel van geven. Mijn zoontje hield ook niet van ander eten. Vooral brood is het eerste jaar een probleem geweest. Gewoon aan blijven bieden, komt vanzelf goed. Gewoon wat meer momentjes inlassen met fruit/groente/brood. Elk hapje is meegenomen toch.
 
Probeer je niet te druk te maken. Eet ze wel dan eet ze wel, eet ze niet dan niet. 
Wij hebben hier "de fase" dat mijn zoontje (net 2) zn avondeten weigert. De fase duurt ondertussen al 1 jaar en 3 maanden. Ik sjoemel nu gepureerde groente door zn pap en smeer het op brood. Alles om mij het gevoel te geven dat hij voldoende binnen krjgt zodat ik de strijd niet aan hoef te gaan. 
En inderdaad, wat hierboven ook staat; varieer in aanbieden. Geef stukken fruit, zing een liedje, maak er een spelletje van. Snijd het heel klein en doe het in een klein doosje waar ze het uit moet peuteren. Maak er een smoothie/sapje van. Ik maakte voor mijn boef pannenkoekjes met gepureerde groenten (borstvoedings)melk en bloem, kun jij wellicht met wat gepureerd fruit doen. 
Hopelijk duurt jullie fase korter!! Succes ermee. 
 
Je zou ook wat bakjes met stukjes fruit/groente/brood in huis kunnen zetten waar ze bij kan en er verder geen aandacht aan schenken. Miss pakt ze t dan uit nieuwsgierighid. Of iets van krentenbol/eierkoek/rijstwafeltje? Iig helpt t hier als mevrouw t zelf mag doen. Tsja en hoe lastig ook: dan dus geen melk. Ochtend, middag, avond zou genoeg moeten zijn. Het lijkt me supermoeilijk als al t eten vechten is.. heel veel succes! 
 
Terug
Bovenaan