Mijn baby heeft corona (stress)

<p>Hallo allemaal</p><p>mijn baby van 5 maanden heeft corona en sinds vannacht ook koorts. Ik ben bij de hap geweest en alles klonk goed. Alleen hij heeft zo’ erge rochel als hij slaapt. Soms stopt hij even met ademen. Vandaag overdags ben ik zooo erg geschrokken, er kwam zoooo’n dikke straal spuug en daarna gal, maar het leek gewoon alsof hij erin bleef? ik ben daarna in tranen uitgebarsten van de schrik. Vind dit zoo zielig, hij is super erg aan het zeuren omdat hij zich niet lekker voelt. Ik heb net een zetpilletje gegeven. Ik ben zo bang dat de benauwdheid erger word of dat hij nog meer gaat moeten hoesten ofzo. Ben bang om de nacht in te gaan? hebben jullie tips, of ervaringen.. hij ligt nu te drinken bij mij ik hoop dat het deze keer binnen blijft. Wat hou ik toch veel van hem en wat maak ik me zorgen pfff zal het snel beter gaan?</p><p>bedanktt!!</p>

Hi,

Je verhaal pakt me meteen.. wij zijn er net 3 dagen uit. Onze dochter van 7,5 maand heeft ook corona gehad en was hier ook flink ziek van! Dagen met koorts (soms ook weer even niet), heel erg verkouden en ontzettend veel hoesten. Dat hoesten bleef zij soms ook een beetje in hangen, gelukkig niet zo erg als bij jou :( maar wat is het vervelend.. avond eten gaven wij even niet ivm stikken, het lukte haar gewoonweg niet. Hier ook 2x toe zo erg dat ik ook trillend op de grond zat..
Mij werd door de hap geadviseerd om 4x daags een zetpil te geven van 120mg en haar goed in de gaten te houden. Bij twijfel ALTIJD bellen. Slapen in bed wou én kon ze niet (bed staat schuin) dan alleen maar op onze borst. Slaap is slaap, en wij ziet dit als "beste medicijn" tegen ziek zijn. Ook probeerden wij haar uit haar melk flesje water te laten drinken, dit verzachte haar keeltje. Ook aan de weer geweest met hoestdrank en Luuf (mag volgens mij pas vanaf 6 mnd allebei) het was hier heel pittig, heeft een week aangehouden (ook bij onszelf helaas) maar we zijn er inmiddels weer. Ze hoest nog wel maar niks vergeleken met afgelopen week. Ik heb ontzettend met je te doen, maar geloof me, het word beter ❤️ bied je kindje de troost die hij nodig heeft en probeer dan zelf ook je rust te pakken daar waar kan. Beterschap!!

[quote quote=10541272]Hi, Je verhaal pakt me meteen.. wij zijn er net 3 dagen uit. Onze dochter van 7,5 maand heeft ook corona gehad en was hier ook flink ziek van! Dagen met koorts (soms ook weer even niet), heel erg verkouden en ontzettend veel hoesten. Dat hoesten bleef zij soms ook een beetje in hangen, gelukkig niet zo erg als bij jou ? maar wat is het vervelend.. avond eten gaven wij even niet ivm stikken, het lukte haar gewoonweg niet. Hier ook 2x toe zo erg dat ik ook trillend op de grond zat.. Mij werd door de hap geadviseerd om 4x daags een zetpil te geven van 120mg en haar goed in de gaten te houden. Bij twijfel ALTIJD bellen. Slapen in bed wou én kon ze niet (bed staat schuin) dan alleen maar op onze borst. Slaap is slaap, en wij ziet dit als “beste medicijn” tegen ziek zijn. Ook probeerden wij haar uit haar melk flesje water te laten drinken, dit verzachte haar keeltje. Ook aan de weer geweest met hoestdrank en Luuf (mag volgens mij pas vanaf 6 mnd allebei) het was hier heel pittig, heeft een week aangehouden (ook bij onszelf helaas) maar we zijn er inmiddels weer. Ze hoest nog wel maar niks vergeleken met afgelopen week. Ik heb ontzettend met je te doen, maar geloof me, het word beter ❤️ bied je kindje de troost die hij nodig heeft en probeer dan zelf ook je rust te pakken daar waar kan. Beterschap!![/quote]
[quote quote=10541272]Hi, Je verhaal pakt me meteen.. wij zijn er net 3 dagen uit. Onze dochter van 7,5 maand heeft ook corona gehad en was hier ook flink ziek van! Dagen met koorts (soms ook weer even niet), heel erg verkouden en ontzettend veel hoesten. Dat hoesten bleef zij soms ook een beetje in hangen, gelukkig niet zo erg als bij jou ? maar wat is het vervelend.. avond eten gaven wij even niet ivm stikken, het lukte haar gewoonweg niet. Hier ook 2x toe zo erg dat ik ook trillend op de grond zat.. Mij werd door de hap geadviseerd om 4x daags een zetpil te geven van 120mg en haar goed in de gaten te houden. Bij twijfel ALTIJD bellen. Slapen in bed wou én kon ze niet (bed staat schuin) dan alleen maar op onze borst. Slaap is slaap, en wij ziet dit als “beste medicijn” tegen ziek zijn. Ook probeerden wij haar uit haar melk flesje water te laten drinken, dit verzachte haar keeltje. Ook aan de weer geweest met hoestdrank en Luuf (mag volgens mij pas vanaf 6 mnd allebei) het was hier heel pittig, heeft een week aangehouden (ook bij onszelf helaas) maar we zijn er inmiddels weer. Ze hoest nog wel maar niks vergeleken met afgelopen week. Ik heb ontzettend met je te doen, maar geloof me, het word beter ❤️ bied je kindje de troost die hij nodig heeft en probeer dan zelf ook je rust te pakken daar waar kan. Beterschap!![/quote]
Pfff wat naar he.. fijn dat het bij jullie iets beter gaat nu na zo'n nare tijd.  ik was er al vanaf zijn geboorte bang voor dat deze dag ging komen. Pfff en nu is het dan zo ver. Ik ben eigenlijk al weer bijna beter en nu pas begint het bij mijn verloofde en zoontje. Ik ben echt bang om de nacht in te gaan. Ja de zetpil heb ik net gedaan. Verder heb ik ook druppels gehaald voor het neusje van zoutoplossing. Vind het ademen en het rochelen en verkouden enzo vooral spannend pff. Ik was vandaag zo bang toen hij zoo enorm veel spuugde ik schrok van zijn oogjes die heel bang keken.. ik hoop zo en zo erg dat het vanaf nu beter gaat ipv slechter ☹️? bedankt voor je berichtje!! En ohja hij slaapt bij ons in bed, we slapen in maternale houding. Maar ik hoor hem dus steeds even stoppen met ademen en slikken enzo.. we zijn echt om het uur wakker, maar dat geeft niet!! Ik wil gewoon dat het beter gaat pff. Bedankt❤️

Pfff herkenbaar.. Wij waren hier ook elke dag "bang" om de nacht in de gaan. Wetende dat zij het moeilijk kreeg en we gewoonweg niet aan slaap toekwamen omdat ze ergens wel weer in paniek wakker zou worden. Wij gebruikten indd ook neusspray om het wat te verzachten. Onze dochter sliep wel gewoon in haar bedje, vanaf de geboorte al, ik hoor alles en doe dan helemaal geen oog dicht ? de kamer hielden we wat frisser dan normaal. Als je het echt niet meer weet kruip anders op de bank met hem op je borst. Ligt hij ook wat meer rechter op zodat hij mssn wat meer lucht/adem krijgt. Ok, jij zult mssn niet slapen maar geloof mij.. je doet alles "zolang zij maar slapen". Wissel evt af met je verloofde. Deden we hier ook 2 nachten. Ga lekker door met die zetpil, dat verzacht ook de pijn in zijn keeltje. Dat jammeren en huilen is echt super K*T, je ziet dat je kleintje pijn/ziek is, maar lekker troosten en veel bij je houden. Je kunt het! ?

hier hebben we ook corona in huis gehad. 2 jaar lang buiten de deur weten houden, en nu we een baby van 3 maanden hebben, hadden we prijs. mijn zoontje van 5 nam het mee naar huis, die had 2 dagen koorts en aantal dagen hoesten,niks eten etc. mijn man had nauwelijks last. toen kreeg onze zoon van 3 maanden koorts, veel snot,weinig drinken,veel huilen. gelukkig na 3 dagen was hij erdoor maar leuk was het niet. en toen kwam ik,en heb alles binnen gekregen van mijn kindjes, hun hoesten niezen huilen.. en ik lig al 10 dagen doodziek uitgeschakeld. inmiddels medicijnen vd huisarts gekregen. begin nu beetje te herstellen maar heel langzaam.
corona... tis en blijft een k.. virus

Terug
Bovenaan