Mijn baby is onrustig snachts en laat veel windje

<p>Mijn zoontje is 4mnd en heeft de laatste 3weken erg onrustige nachten... hij word steeds rond dezelfde tijd wakker, vaak rond 01.30-02.00uur. Hij is dan heel druk en bewegelijk en vat moeilijk meer zijn slaap. Hij laat dan soms ook flinks windjes.. </p><p>De ene keer helpt het als ik de speen er in doe. Dan wordt hij soms weer rustig en valt hij toch weer in slaap. Maar dan word hij nóg elk uur wakker. Soms komt het ook voor dat hij pas om 04.00uur komt maar dan krijg ik hem echt bijna niet meer in slaap. Zou dan echt al zijn ochtend beginnen??? Dan neem ik hem vaak bij mij in bed want in zijn bedje is het dan echt over. En dan slaapt hij bij mij enigszins verder. En moet ik hem echt om 7u wakker maken voor zijn fles. </p><p>Wat kan het zijn?? Kan iemand mij helpen? </p><p>Ik heb al meerdere dingen geprobeerd. Een vollere fles maken. (Misschien toch wat trek snachts, ben namelijk van de nachtvoedingen af) Maar dit hielp niet.. hij sliep er niet beter op. Ook heb ik al eens rijdtebloem door zijn fles gedaan. Maar daar sliep hij ook echt niet beter van. Ik heb een paar avonden de forte gegeven.  Maar ook dat gaf geen perspectief... </p><p>help! Het sloopt me, al die slapeloze nachten! </p><p> </p>

Hier een dametje van 4 maanden die een poosje wat slechter sliep. Bij ons was het denk ik een sprongetje (ze zit/zat ook niet lekker in haar vel). Met 4 maanden kan er ook sprake zijn van een slaapregressie. Onze dochter slaapt ineens vanaf gisteren weer door ?‍♀️

Ben je begonnen met oefenhapjes? Daar kunnen ze ook last van krijgen en dan meer windjes. Als hij buikpijn heeft van iets wat hij overdag gekregen heeft, is het wel logisch dat hij wakker wordt snachts. 
Hoelaat gaat hij savonds naar bed? 4 uur is vroeg, maar als hij er savonds al optijd in ligt, heeft hij voor zijn gevoel al een hele nacht geslapen. 

Te laat er in leggen kan anders ook zorgen dat ie niet goed door slaapt.. Ons zoontje van 4,5 maand gaat rond half 8 naar bed.. Maar ik heb bij hem nog niet veel gemerkt van een sprongetje of slaapregressie.. Die verwacht ik wel zeeeer binnenkort. Hij is ook 2 weken te vroeg geboren dus vandaar. Als ik je verhaal zo hoor denk ik dus dat ie in een sprongetje in combinatie met een slaapgegresie zit en zoals hierboven ook al benoemd eventuele oefenhapjes zorgen ook bij mijn baby dat ie weer veel meer poept en scheetje laat..
Succes! Komt vanzelf weer goed :)

Groetjes 

Ik geef sinds 3 dagen nu oefenhapjes.. dus ik heb niet het idee dat het daar aan ligt. Aangezien het al een paar weken speelt. 
Maar het kan natuurlijk wel spelen! 

Mijn zoontje ligt er bijna nooit later dan 19.30u in. Meestal rond 19u in bed. En slaapt voor 20u altijd wel! Dus ik denk een prima tijdstip om naar bed te gaan.. 
Als ik jullie zo hoor zou het dus een slaapagressie zijn.. en dat dit een tijdelijk iets is. Dit door een sprongentje in de ontwikkeling. 
Bedankt voor het meedenken! 
Hopelijk pakt hij het snel wel goed op! 
Groetjes! 

Terug
Bovenaan