Mijn baby van 12 weken drinkt maar 4 flessen van 120ml

Mijn zoon Martijn drinkt maar 4 flessen van 120 ml. per dag. Hij krijgt ergens tussen 20:00uur en 21:00uur z'n laatste fles. Dan slaapt hij rustig door tot een uur of 08:00....en wordt weer uitermate blij wakker! Maar als ik op internet kijk, heb ik toch het gevoel dat ik hem tekort doe, gezien de basisbehoeften van een baby van z'n leeftijd.
Ik zou dus graag advies krijgen van anderen mbt hoe of wat te doen....
 
Hey!

Ik vind het persoonlijk weinig. Als het nu 4 keer 150 cc was geweest, had ik gezegd lekker laten slapen. Zelf zou ik toch proberen een 5e fles in te lassen ergens. Misschien overdag om de 3/3,5 uur gaan geven zodat je 1 extra fles kan geven. Al drinkt hij dan niet alles op, hij krijgt toch iets meer binnen.
Ook kun je proberen de laatste fles om half 8 te geven en dan om 11 uur nog eentje aanbieden voordat je zelf naar bed gaat, al snap dat het laatste misschien minder handig is voor je.

Ook is het een beetje de vraag of hij goed groeit. En goed plast en poept.

Succes!
 
Wat mij vrijdag werd vertelt op het consultatiebureau over de hoeveelheid wat een baby gemiddeld binnen moet krijgen per dag, 150 x het gewicht van je kind. Dit is een richtlijn, voor sommige baby's zal het te veel/weinig zijn.

Mijn dochter weegt nu bijna 5 kilo, dus 150x5 (750 ml per dag). En deze hoeveelheid verdeel je dan over het aantal voedingen. Wij zitten nu op 7 voedingen van 110 ml dus ze krijgt wat meer binnen maar dat is niet erg.

Maar wat ik ook leer, kijk naar je kind. Groeit het goed, plast en poept het goed. Bij twijfel gewoon even naar het consultatiebureau bellen!
 
Terug
Bovenaan