mijn bekkenbodemspieren doen het niet meer ....help!!!

2  weken geleden is ons dochtertje Lita geboren, op zich gaat alles goed, maar nu heb ik het idee dat als ik ga lopen of hoesten dat ik zo in de broek plas.... Ik oefen mezelf lens maar ik voel het gewoon niet.....     Is dit normaal...heeft het langere tijd nodig om alles weer oke te krijgen??? ben ik gewoon ongeduldig????? Ik wil zo graag lekker gaan wandelen, maar durf dit niet zo goed omdat ik dus bang ben dat ik onderweg in de broek plas.......
Wie kan mij raad geven.... of alleen vertellen dat dit normaal is......

Door1

dit komt vaak voor, ik zou het er even met de huisarts/verloskundige over hebben. Als het goed is moeten de klachten over zijn als je kleintje 3 mnd is. Maar als ik jou was zou ik toch even naar huisarts/verloskundige gaan, zo nodig kunnen zij je door verwijzen naar de fysiotherapeut, die je meerdere oefeningen e.d. kan leren.
En op stap gaan kun je doen door incontinentieverband te dragen, via je huisarts kun je dit wellicht bij de apotheek krijgen (middels je verzekering) of het zelf kopen bij de drogist. Niets om je voor te schamen ... dus gewoon ff gaan. Over het verliezen van urine wanneer je lacht, niest e.d. kun je meer vinden als je zoekt op stress-incontinentie. (het heeft niets met stress te maken, maar zo heet het nu eenmaal)

suc6 en groetjes
Jackje (verpleegkundige)

hoi,

ik had dit ook heele rg na mn bevalling van de eerste, deze keer zalhet wel niet anders zijn....

ik zat als er visite kwam met een deken op de bank, met een hel dik verband in en een matje eronder, gewoonweg omdat als ik maar even lachte ik alles liet lopen...erg genant, ik haalde het gewoonniet naar de wc.....en maar hopen datz e snel weg waren..

ook regelmatig idd onderweg naar de wc en ik moest hoesten, niezen of lachen liep t weer allemaal in de gang, het heeft een hele tijd geduurd, maar houdt je oefeningen stug vol op elk denkbaar moment doen, met een paar wekenmoet t welovergaan

sterkte

brenda

Hoihoi,

Heel vervelend is dat. Heb het ook aardig gehad na de bevalling van mijn zoontje.
Wat mij toen is verteld bij zwangersschapsgym is dat je ook weer niet te veel oefeningen moet doen want dat kan averechts werken.
Dus misschien toch slim om even contact met je vk of huisarts op te nemen, die kan je er vast meer over vertellen.

Succes,

Groetjes Rianne

Terug
Bovenaan