Mijn bevalling en de periode daarna

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

bijna allemaal moeder geworden ondertussen en aan het genieten als het goed is.

Met Leonie duurde het even voor we echt mochten genieten.
Op de 15-e om 8.00 uur  braken mijn vliezen en zag ik dat het vruchtwater groen was, dus niet goed.
Daarop de verloskundige gebeld (mijn man was gelukkig nog thuis) en die kwam even kijken. Die stuurde ons door naar het ZH. Daar aan gekomen ging ik aan de CTG scan. En het zag er nog goed uit. Welliswaar bijna geen weeen. De hartslag van Leonie was ook iets te constant en dus ging ik aan de wee opwekkers. Dat gaf iets meer weeen maar nog niet voldoende. Ze waarschuwden al dat als het niet vlot genoeg ging het een keizersnede ging worden. En binnen een uur was het zover. Een keizersnede. Echt in no time naar de operatie kamer en daar was Leonie dan. Veel te groot, bijna 10 pond (4900 gr).Ik werd gehecht en mijn man ging de keline een flesje geven in de kraamsuite. Al snel werd er bij haar bloed geprikt en kwam men er achter dat ze last had van een te lage suikerspiegel.

Dus onze kleine (grote) meid moest naar de couveuze kamer aan het infuus voor suiker toedieining. Daar heeft ze een week aan gelegen, aan een flinke heoveelheid.
Het ging de eerste tijd dan ook niet zo lekker met haar, en flink vies vruchtwater binnen gekregen en dan   ziek zijn van een te laag bloedsuikerspiegel. Na 1 week was de glucose afgebouwd en moest ze alleen nog goed gaan drinken. Maar vanwege haar gewicht moest er een hoop in en tja dat lukt natuurlijk niet zo goed. Dus nu moet ze min 550 per dag drinken en moet ik woensdag terug naar het ZH om te kijken hoe het met haar gaat.
Maar zoals het er nu uitziet gaat het goed ze doet het lekker en haalt bijna elke dag haar minimum.

Ik ben benieuwd naar jullie verhalen, ik hoop iets minder heftig dan dit.
Zijn er meer meiden met een keizersnede bevallen? En hoe gaat het fysiek met jullie? Ik vond de keizersnede nog best zwaar, vooral dan het herstellen hiervan. ben nog steeds niet pijnvrij.

Groetjes Belle

meid ben je nog niet hersteld van je keizersnee.
jessmig.

ik voel me kip lekker en ze zijn nu 11 dagen oud. ik heb geen pijn, was met dag 2 al zelf aan het douchen, dag 4 kon ik naar huis maar mijn zoontje lag er nog in dus kon ik nog 1 dag extra blijven. maar toen deed ik alles zelf weer, sinds 2 dagen kan ik weer op mij zij slapen. de nietjes waren er op dag 5 al uit gegaan en daar had ik ook helemaal geen last van. geen pijn helemaal noppes.

wat gek dat je nog zo vel pijn heb joh, ik heb toch nog ook eerst 2 1/2 uur zelf geperst, en daarna met spoed een keizersnee. maar nee helemaal top.

kut joh , sorry voor het taalgebruik.
maar ik heb er geen slechte ervaring mee.

ligt dus ook maar net wat ze doen en welke gyno het heeft gedaaaan. ik hoorde van meiden op zaal dat de 1e heel strak hecht en dat herstel is dan langer als wanneeer iemand minder strak hecht, het =verschil kan ook nietjes of hechtingen aan de buiten kant zijn.

x martina

Hoi Belle,

Wat vervelend dat je bevalling zo is gelopen en dat je nog steeds last hebt van je keizersnede. Ik heb er zelf geen ervaring mee. Gaat alles verder  goed met jou en Leonie?

Groetjes,
Nelly mv Dean & Lynn (10-10-08)

Hoi Belle,

Balen joh dat je zo'n vervelende bevalling hebt gehad. Ik hoop dat jullie nu toch wel een beetje kunnen genieten van jullie kleine.

Zelf heb ik 8 oktober een geplande keizersnede gehad (mijn 3e keizersnede). Het herstel gaat best heel voorspoedig. Met 10 dagen liep ik alweer in de stad inkopen te doen. Tot op heden is mijn buik wel een gevoelige plek hoor. Bij bepaalde bewegingen voel ik de wond wel trekken en mijn hele buik voelt nog wel beurs aan. Ook qua conditie merk ik dat ik nog niet helemaal de oude ben. Ik weet niet goed of dit komt door de keizersnede of dat dit een combinatie is van de borstvoeding en de gebroken nachten.
Ik probeer wel rustig aan te doen met tillen. Dit gaat soms echter wel moeilijk omdat ik er nog kleintjes bij heb lopen. Nu ik me langzaamaan steeds beter voel, betrap ik mezelf erop dat ik ongemerkt soms toch weer een emmer water of de maxi cosi heb getild. Ach, ik denk dat mijn lichaam het zelf wel aangeeft wanneer ik teveel heb gedaan.
Wat zijn jouw voornaamste klachten op dit moment?? Als je echt nog heel veel pijn hebt, is het misschien verstandig naar de huisarts of gyneacoloog te gaan??

Veel succes met jou en de kleine.

Groetjes,
Jacoline

Hé meiden,

wat een verschil, ik merkte wel dat ik met 10 dagen al een stuk meer kon en al minder pijn had maar ik heb soms nog echt steken in mijn buik en mijn buik is gewoon nog gevoelig. Op mijn zij kon ik met 3 dagen al weer liggen (puur omdat ik het op mijn rug echt niet uithield,ben ook een buikslaper, heb dat sinds gister weer geprobeerd en voorzichtig gaan liggen en dan gaat het wel). Autorijden en fietsen lukt ook goed (wel een conditie van niks...) En na 10 dagen kon ik zelf wel weer het ZH in en uit lopen maar nog wel erg traag en pas na een kleine 3 weken zit er weer een beetje tempo in (normaal).
Moet wel zeggen dat het steeds een beetje beter gaat. Had vandaag een erg zware baby vast (3mnd oud) die zat ook deels op mijn buik, nou dat voelde ik goed. Nou ja het zal er wel bijhoren en misschien ben ik gewoon niet zoveel gewend...Ik hoor het over 2 weken wel als ik bij de gyn moet komen. Ik ben trouwens gehecht en niet geniet. En of dat nog scheelt in herstel weet ik niet...)
Fijn om iig te weten dat het niet altijd zo hoeft te voelen. Geeft weer hoop voor een volgend kindje.....(maar eerst lekker genieten van deze prachtige dame die het verder super goed doet, nu thuis heerlijk haar flessen BV drinkt lekker slaapt en zelfs is aangekomen nog steeds niet op haar geboorte gewicht maar dat scheelt nog maar 60 gr en ze had nog wat reserves die ze wel kon missen;-) )

Groetjes Belle

Terug
Bovenaan