mijn bevalling

hoi allemaal ,mn eerste bevalling ging in eerste instantie de eerste paar uurtjes best goed ,behalve toen mn baarmoeder rand ging opzetten waardoor mn kindje zat te duwen maar niet verder kon indalen en ik ver ging van de pijn daarna moest ik naar het ziekenhuis en heb daar lachgas gekregen ik ben daarna vrij snel bevallen .nu ben ik zwanger van mn tweede kindje maar ben bang dat het weer gaat gebeuren wie herkent dit probleem en is het bij een tweede bevalling ook zo.ik heb er in totaal vanaf dat ik mee moest puffen zeven en een half uur over gedaan hoe snel gaat de bevalling van een tweede dan? omdat veel mensen zeggen dat bij een tweede het sneller gaat .graag zou ik een reactie willen hebben op mn vragen alvast bedankt

de meeste voorkomende reden voor zo'n rand is dat de baby niet goed ligt met het hoofdje, vaak een beetje scheef. Dat doet ontzettend veel pijn. Door te bewegen, bijv een trap met twee treden tegelijk op en af te gaan beweeg je je bekken wat en soms draait de baby dan goed en gaat het laatste stukje ontsluiting snel, zeker als je nog wat pijnstilling krijgt. Soms is een beetje weenstimulerend middel nodig.
Bij een tweede bevalling is de baarmoedermond al open geweest en is zachter en soepeler. Ook al ligt een baby weer scheef, dan toch drult hij de baarmoedermond in het algemeen gewoon open en kan hij verder indalen. En doordat hij wat dieper komt draait hij ook gemakkelijker met het hoofdje. Het probleem dat je hebt gehad zie je dan ook heel weinig bij tweede kinderen. Hoeveel uur je er over doet is niet te voorspellen, maar een heleboel vrouwen vinden de pijn bij een tweede kind een stuk dragelijker.

ik heb over mijn eerste bevalling ook 7 uur gedaan,wat heel normaal is voor een eerste,wel zonder problemen.de tweede was er met 1,5 uur!!! ik hoop dat dit een beetje een geruststelling voor je is!!

Hoi,
ben net een week geleden bevallen van mijn tweede kindje. Mijn eerste bevalling was ook niet echt volgens het boekje. Wilde ook niet indalen en is uiteindelijk met een moeizame vacuumverlossing geboren met veel poespas. Dus ik was best angstig voor de tweede. Nu kreeg ik al automatisch een medische indicatie omdat mijn tweede kindje ook weer niet wilde indalen. Uiteindelijk is ze geboren na ruim 7 uur, na gebroken vliezen en 8 minuten persen. Dus de tweede bevalling was in mijn geval dus een 'eitje' in vergelijking met de vorige (het is altijd pijnlijk natuurlijk). Heel veel succes strakjes. Groetjes...

Terug
Bovenaan