mijn bevallingsverhaal

Hoi hoi,

10 april ben ik bevallen van een prachtige zoon, hij heet Ronan.Ik had al wel een berichtje achter gelaten dat hij was geboren maar heb nog niet de tijd genomen om mijn bevallingsverhaal uit te typen dus bij deze.

9 april om 10 uur 's ochtends braken mijn vliezen. (8 april uitgerekend) Ik moest de verloskundige bellen omdat hij nog niet vast lag. Ze is langsgeweest en hij lag nu wel vast. Dus nu was het wachten op de weeen. Deze kwamen maar niet. Het was erg lekker weer en thuis wachten werd ik ook alleen maar zenuwachtig van dus we hebben nog even een terrasje gepakt(heel dicht bij huis hoor) 's avonds laat verloor ik ineens veel vruchtwater. Ik ben toen maar even gaan douchen en mijn vriend heeft gelukkig nog wat kunnen slapen. Omdat ik natuurlijk geen uren onder de douche kan blijven staan er op een gegeven moment toch maar onderuit gegaan. Maar ik bleef nog steeds veel vruchtwater verliezen, zoveel dat ik niet op bed kon blijven liggen en eigenlijk op de w.c. moest blijven zitten, dat schiet natuurlijk ook niet op.. en ondertussen nog steeds geen weeen. rond half 3 toch maar op bed gaan liggen en toen begonnen de weeen rustig, om de 6 minuten ofzo. Toen kon ik dus ook niet meer slapen, hoe graag ik ook wilde. Om half 5 begonnen ze wat regelmatiger te worden en heb ik mijn vriend wakker gemaakt. om half 6 hebben we de verloskundige gebeld want ze kwamen om de 2 a 3 minuten. Ze was er om 7 uur en had toen bijna 2 cm onstluiting, om 10 kwam ze weer en zat toen op 3. We zijn toen naar het ziekenhuis gegaan. Dit wilde ik ook maar dit moest ook omdat het langdurig gebroken vliezen waren. Dus ik ben overgedragen door mijn verloskundige aan het ziekenhuis. Daar waren de weeen niet krachtig genoeg meer en kwamen weer om de 6 minuten ongeveer. Dus heb een infuus gekregen en deze is 2 keer opgehoogd. Toen ik 5 cm onsluiting had(geen idee hoe laat dit was) wilde ik graag een beenprik.Ik moest toen ook op mijn zij gaan liggen(lag op mijn rug) omdat het dan sneller zou gaan. Maar toen kreeg ik persdrang, Ze dachten eerst dat dit wel weg zou trekken want ik zat pas op 5 cm, maar dit bleef. Na 3 kwartier (zo ongeveer, weet het niet precies) zat ik ineens op 9 cm! dus ik mocht gaan persen, na 3 kwartier was hij er al! om 15.58 is hij geboren!
Al met al heeft de bevalling dus maar 11 uur geduurd(niet geteld vanaf het moment dat de vliezen braken maar vanaf de weeen)
Ik kijk terug op een mooie bevalling en heb hele fijne begeleiding gehad in het ziekenhuis. We moesten sowieso een nachtje blijven i.v.m de langdurig gebroken vliezen. Hierna moesten we nog een nachtje blijven omdat Ronan zijn HB te hoog was en daardoor misselijk was, hij spuugde al zijn voedingen weer uit. En hij zag wat geel. Gelukkig mochten we dinsdag middag weer naar huis, hij had toen al 2 voedingen binnen gehouden en dat geel verwachtte ze dat dit wel bij zou trekken. Eenmaal thuis heeft hij het heel goed gedaan en zijn geel is mooi bij getrokken.
Nu is hij al weer bijna 4 weken oud! enn hij groeit hard zeg. We genieten volop en zijn erg trots op hem.

jeetje het is wel een heel lang verhaal geworden, sorry :) Maar ik vind het wel fijn om mijn verhaal even te delen, heb er ook al een heel aantal van anderen gelezen!

Ik hoop dat iedereen ook lekker aan het genieten is van hun kleintjes en hoop dat alles goed gaat!

liefs Myet

Ik vindt het ook akltijd weer eens leuk om een bevallingsverhaal te lezen. Het is ook bij iedereen net weet iets anders. Goed om te horen dat de kleine het goed doet. Nog proficiat en geniet er lkr van, tijd gaat te snel.
veel liefs Dania

Hoi Myet...

ik had je verhaal nog niet gelezen, wel op hyves gelezen dat het hier stond.

Heb je al een tijdje niet meer op de april hyves gezien!
Alles goed met Ronan?

Groetjes

Terug
Bovenaan