mijn bloedsuiker is nu goed, joepie!

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Een paar weken geleden moest ik helaas melden dat er bij mij zwangerschapsdiabetes was geconstateerd. Behoorde niet tot de risico-groep en had helemaal geen klachten of verschijnselen dus het was puur toeval dat het werd ontdekt ("voor de zekerheid suiker ook even testen").
Kreeg weinig reacties van "lotgenoten"en da's natuurlijk juist een goed teken    
Na 3 weken strak dieet was het nu op orde. Moet dus doorgaan met het dieet en  gelukkig voel ik me daarbij niet meer zo belabberd als in het begin.  

Mijn verhaal is eigenlijk  ook een waarschuwing: je merkt het dus niet altijd dat je het hebt en er zijn best risico's voor je baby als het niet wordt ontdekt (oa. dat je kindje na de geboorte zijn suiker niet goed geregeld krijgt omdat het gewend was aan het hoge suikergehalte in jouw bloed waardoor het zelfs in coma kan raken).
De verschijnselen zijn: veel dorst (dat had ik wel achteraf gezien)
relatief snel/veel aankomen, vocht vasthouden  (had ik niet)
een kindje dat relatief groot is voor de zwangerschapsperiode

Het is dus goed te behandelen als je het tijdig weet. Ik wil overigens niemand bang maken, maar met een eenvoudig bloedtestje/ontbijttest is het makkelijk op te sporen.
Dus bij twijfel gewoon om een testje vragen zou ik zeggen. Ik heb wel gelezen dat het steeds meer standaard wordt getest omdat het zo vaak over het hoofd wordt gezien.

groetjes, Marnie

Hallo Marnie,

Gelukkig dat alles nu in orde is.....

Veel succes de rest van de zwangerschap en natuurlijk ook veel geluk, voorspoed en een mooie, gezonde baby !!!!!!

Groetjes, Yasmina

Terug
Bovenaan