Mijn derde echo gehad!

Hallo Allemaal!

Ik post niet vaak, maar lees wel iedere dag mee!
Vandaag heb ik wel weer een leuk nieuwtje te melden,
Gisteren heb ik mijn derde echo gehad, met 8 weken en 4 dagen... en er was alweer een klein mensje te zien, hartje, armpjes beentjes, zo mooi!!!!
Heerlijk gewoon!! De kleine liep zelfs 2 dagen voor!

Hoe gaat het met jullie allemaal?! Behalve wat vermoeidheid, en vlagen van misselijk zijn voel ik me top, geniet er steeds meer van... mag nou ook wel!! 3 goede echo's verder.
Met 20 weken moet ik voor een speciale echo, mijn zoontje heeft een ersntige hartafwijking, en daar gaan ze dit kindje ook op screenen...dat vind ik nog wel erg spannend, mijn enige wens voor dit kindje is dat hij/zij gezond mag zijn, jongen meisje maakt me niets uit! Als het allemaal maar goed is!

Iedereen veel succes met alles!
liefs Sarah
8 weken en 5 dagen

Hallo Sarah,

Toen ik las dat je al 3 echo's had gehad was ik een klein beetje jaloers want wij hebben ons hummeltje nog niet kunnen zien. Maar ik weet dat als je zo vaak echo's krijgt dat dat met een reden is en gelukkig hebben wij geen reden voor extra echo's.

Geweldig dat het er nu al 3 keer goed uitzag. Ik hoop dat je kunt genieten hoewel ik begrijp dat je door de situatie met je zoontje toch nog in spanning zit.

Veel plezier met je zwangerschap en ik hoop op een goede echo met 20 weken.

Hoi Moontje!

Bedankt voor je reactie!

Nee inderdaad mijn echo's zijn niet iets om jaloers op te zijn... maar ik kan me goed voorstellen dat jij er graag een zou willen hebben... waarneer mag jij???voor mijn zoontje, heb ik drie miskramen achter elkaar gehad....
De echo's van tijdens mijn zwangerschap van mijn zoontje zijn niet meer te tellen, en duurde soms meer als een uur. Iedere echo zie ik tegen op....vooral het gevoel van de paniek met de 20 weken echo zal ik nooit meer vergeten.... Denk ook niet dat ik ooit gerust naar een echo zal gaan!
Maar tot nu toe gaat alles super en ik ben er ontzettend gelukkig mee!!

Ondertussen zie ik veel meer topics met goede echo's voor bij gaan gelukkig!!
Hoop ook snel die van jou te zien!

liefs sarah

Jeetje, 8 + 4 weken en al 3 echo's gehad. Dat zal inderdaad niet zonder reden zijn.

Wat fijn dat ze alle drie goed zijn! Kan je de ongerustheid al een beetje laten varen. Nou ja, met het hartgebrek van je zoontje kan ik me voorstellen dat je de 20 wkn echo ook wel in spanning zal afwachten.

Zelf ben ik inmiddels 9 + 3 weken, en heb a.s. zaterdag m'n tweede echo. Heb een echo gehad vlak voordat ik 7 wkn was i.v.m. een voorgaande miskraam. Deze echo was gelukkig goed en er was een kloppend hartje te zien. Maar helaas ervaarde ik het gevoel van opluchting maar voor korte duur. Na een paar dagen ging ik me alweer zo onzeker voelen. Hoop echt op een goede echo zaterdag en dat ik dan de onzekerheid eindelijk kan laten varen en durf te genieten.

Geniet van het goede nieuws en laten we hopen op een verder onbezorgde zwangerschap.

groeten mama van Nienke

Beste Sarah,

Nu ik je verhaal heb gelezen realiseer ik me dat het ook minder leuk kan zijn om een echo te hebben. Natuurlijk is het altijd spannend, maar voor jou helemaal. Kan me voorstellen dat je met lood in de schoenen naar de afspraak gaat.

Ik blijf voor je duimen dat je een geweldige echo hebt met 20 weken zonder afwijkingen en een prachtig gezond kindje.

Ik moet zelf nog wachten tot 21 april en vind dat ook weer erg spannend.

Hoi!!

Hey mamma van nienke, ik heb hetzelfde als jij, de vreugde duurt een paar dagen.... en daarna begin ik alweer te denken wat er ondertussen gebeurd kan zijn.....Ik moet zeggen dat het na de echo van dinsdag wel goed met me gaat. Morgen negen weken... mijn miskramen waren allemaal voor die tijd.... Dus voel me iedere keer meer ontspannend....Wat een rare dag op zaterdag?!? In het ziekenhuis??

En moontje... nou normaal gesproken (en volgens mij is dat het ook meestal wel) moet een echo gewoon een feestje zijn!! Dat ik nou eenmaal zoveel pech heb gehad.... maar ik snap echt wel dat je denkt, 3 echo's, had ik er maar 1!! Hoop dat de tijd een beetje opschiet voor je!!

Veel liefs
Sarah

Hoi Sarah,

Bij mijn verloskundige praktijk is er 1 verloskundige  die echo's maakt. Zij doet dit in de avonden en regelmatig op zaterdag. Dus vandaar de rare dag.

Mijn miskraam was bij 8,5 week, dus daar ben ik inmiddels ook voorbij. Maar net als jou, denk ik elke dag wat er in die tussentijd allemaal gebeurd kan zijn. Hoop dat ik na komende echo me wat rustiger ga voelen. Wil zo graag genieten, maar durf het nog niet.

groeten mama van Nienke

hoi allemaal,

ik weet helemaal wat het is extra echo's te krijgen. de reden erachter is niet de leukste en stress is nu eenmaalniet goed voor jezelf of je kindje.

ik heb met 6wk een echo gehad ivm wat bloedverlies, afgelopen maandag mijn reguliere van de vk, 8 wk 1 dg en maandag as mag ik alweer naar de gyn. ook dan zullen we ons kleintje zien.

dinsdag mag ik dan de vk weer bellen en gaat zij in elk geval met 12 wk weer kijken voor ons. en vooral na die 12 wk zal ik extra vaak komen om hartje te luisteren of echo te krijgen, dit omdat ons kindje vorig jaar met 18 weken zwangerschap niet meer in leven bleek.

Gelukkig hebben we er allemaal een beter gevoel over deze keer.

Veel liefs,
Sylvia

Terug
Bovenaan