Mijn dochter (13 maanden) wil niet meer avondeten

Mijn dochter van bijna 13 maanden wil sinds een week niet meer avondeten. Zodra we dr aan tafel zetten en ze ziet het eten, zet ze het op het brullen. En dat gaat niet zachtjes kan ik je vertellen. Wat we ook proberen; met moeite een hapje in dr mond "proppen" zodat ze het proeft, haar zelf laten eten, laten huilen. Niets helpt. Op een gegeven moment geven we de moed maar op en stoppen met het eten, zodat wij "rustig" kunnen verder eten. Overdag eet ze alles heel goed; fruit, brood en dr tussendoortjes. Ze krijgt niet te veel. Ze kreeg altijd nog een warme fles melk voordat ze naar bed gaat, nu doen we daar wat pap doorheen omdat we anders bang zijn dat ze 's nachts wakker wordt van de honger.
Hoe krijgen we deze dame weer aan het eten?? En hoe krijgen we de vitamientjes die ze nu misloopt wel binnen?
 
hoi loeser,

ik ken dat, ons dochtertje heeft ook zo´n periode gehad gelukkig kort.
ze heeft het nu ook nog af en toe een dag. zodra ze begint te huilen zeg ik tegen haar dat ze zo en zo 5 hapjes moet nemen en dan kijken we verder. meestal 3 hapen verder is ze klaar met huilen en eet ze rustig door. als ze dan nog aan het huilen is krijgt ze haar toetje en die vind ze altijd lekker.
als ze niet goed had gegeten deed ik wat meer rijstebloem in haar fles zodat ze de nacht door kwam.

toen onze dochter geen warm eten wilde hebben bleek dat haar kiesjes bezig waren en warmte deed zeer, vandaar dat ze haar toetje wel wilde want die is koud.
ik wil je wel een tip geven, dwing haar niet om te eten want dan kan verkeerd uitpakken, en ze gaat vanzelf wel weer eten.

groetjes
petra
 
Oei, alsjeblieft niet dwingen of een hapje in haar mond proppen. Daar zijn wij bij onze oudste in de fout gegaan. Ze begon ook moeilijk te doen rond de 13 maanden. Nu is ze 2 jaar en 2 maanden en wil ze eindelijk sinds een paar weken weer dingetjes eten of proberen. Ik denk dat dit zeker 50% onze schuld is geweest omdat we haar te veel aandrongen.

Vanaf 1 jaar mogen ze trouwens vitamine pilletjes van Optimax, ze zijn er in verschillende smaakjes en hebben de vorm van een teddybeer. Hier is het altijd feest als ze een 'snoepje' mogen hebben!
 
Het gaat vanzelf wel weer over. Mijn dochter eet ook niet altijd goed, maar ze krijgt wel altijd een toetje. Als ze haar bordje leegeet, krijgt ze een extra lekker toetje. Ik heb haar nog nooit extra toetje of fles gegeven omdat ze niet gegeten had. Geen trek is geen trek, dus ook niet in andere dingen. Ze is er nog nooit 's nachts wakker van geworden.

Je kunt ook eens proberen om als tussendoortje een stukje komkommer, tomaat, rauwe wortel of paprika of zoiets geven. Dan krijgt ze toch nog wat groente binnen. (als ze dat lust)
 
Hi,

Niet proppen! Dan gaat het eten echt een drama worden!

Onze oudste wilde toen hij anderhalf was ook niet meer eten. Prima. Dan niet. Gaat wel over. Maar hij is nu 3 1/2 en eet nog bijna niet. Wij laten het maar zo. Soms eet hij voor 3 dagen in eens en dan dagen niet. Vandaag lust hij iets wel en morgen niet. Het enige wat hij van ons moet is aan tafel zitten. Een kwartier en dan mag hij gaan spelen. Wij willen geen drama aan tafel.

Als je uk niet wil eten, haal het eten dan weg. Maar geef dan niet later iets anders, want daar wennen ze dan ook aan. En ze hebben de dingen snel genoeg door. Als ze gaat huilen, leidt haar dan af met een speeltje of zet haar in de box.

Gr. Tamara.
 
Terug
Bovenaan