Hoi,
Ik heb 9 mnd BV gegeven en ik heb dit probleem ook gehad met mijn zoontje, de eerste weken poepte mijn zoontje netjes elke dag en daarna in 1x niet meer, ik heb toen na 3dgn lactose siroop gehaald en dat was voor hem wel een opluchting je moet het wel alleen geven als ze last hebben, want kinderen die volledige borstvoeding krijgen kunnen heel weinig poepen, mijn zoontje poepte maar 1 x in de 7-8 dagen, dit komt omdat jou melk dan zo goed is afgesteld op je kindje dat ze geen afvalstoffen hebben om uit te poepen en de darmen wachten dan met poepen tot ze"vol" zitten en poepen dan in 1x alles uit. zeg maar.
Je moet voelen of zijn buikje niet hard is, zolang dat zacht is en ze gewoon plassen is e niks aan de hand.
Maar ik denk dat de overgang van elke dag poepen naar eens in de zoveel dagen even moeilijk is voor je kleine, je kunt die lactose siroop gewoon bij de apotheek krijgen en het heeft geen bijwerkingen( behalve als je geeft je er bijna een emmer onder moet zetten omdat het dan zo dun word dat het boven onder en aan de zijkanten van de luier er uit komt, dus geen witte kleren als je die siroop geeft.)
Je kunt ook een beetje rooibosthee uit een flesje geven of diksap met lactose toevoeging.)
Succes Groetjes Mary jane