Mijn dochter heeft al een week niet gepoept!

Mijn dochtertje van 8 weken heeft nu al een week niet gepoept. Ze krijgt volledige borstvoeding en ja ik weet dat het dan niet elke dag hoeft maar ik merk aan haar dat ze er erg last van heeft. Ze poepte altijd 1-2 keer per dag en nu dus al heel lang niet meer. Ze laat steeds dikke stinkscheten en heeft erg last van krampjes. Dit laatste kennen we helemaal niet van haar. Volgens de huisarts is het niet erg en ook op het cb zeggen dat het vanzelf moet komen. Wat zijn jullie ervaringen?
 
Hoi, ik heb zelf ggen ervaring met borstvoeding en weet dus ook niet hoe de ontlasting dan is... Maar als onze 2 dames twee dagen niet gepoept hebben, dan neem ik meestal de temperatuur op, geheid dat het er dan uit komt zetten! Succes!
Groetjes Suzanne
 
Buikmassage! Vinden ze heerlijk (euh, meestal...). Ik hoop dat ik het goed kan uitleggen:
12 x met eerst je rechterhand en daarna meteen je linkerhand in een circel over de buik, van haar rechterlies naar iets boven de navel en dan naar de linkerlies.
Dan pak je de beentjes en die krom je dat de knietjes naast haar buik komen. Dat hou je even vast (30 sec.)
Dat doe je drie keer achter elkaar en meerdere keren per dag. Je hoeft trouwens niet heel hard te drukken ofzo, het is meer wrijven eigenlijk. Dus niet kneden! Bij mijn zoontje hielp het en was hij opeens helemaal leeggelopen!
(was een tip van een haptonome).

En inderdaad, temp opnemen kan heeeeel goed helpen.

Succes!

 
Hoi,

Ik heb 9 mnd BV gegeven en ik heb dit probleem ook gehad met mijn zoontje, de eerste weken poepte mijn zoontje netjes elke dag en daarna in 1x niet meer, ik heb toen na 3dgn lactose siroop gehaald en dat was voor hem wel een opluchting je moet het wel alleen geven als ze last hebben, want kinderen die volledige borstvoeding krijgen kunnen heel weinig poepen, mijn zoontje poepte maar 1 x in de 7-8 dagen, dit komt omdat jou melk dan zo goed is afgesteld op je kindje dat ze geen afvalstoffen hebben om uit te poepen en de darmen wachten dan met poepen tot ze"vol" zitten en poepen dan in 1x alles uit. zeg maar.
Je moet voelen of zijn buikje niet hard is, zolang dat zacht is en ze gewoon plassen is e niks aan de hand.
Maar ik denk dat de overgang van elke dag poepen naar eens in de zoveel dagen even moeilijk is voor je kleine, je kunt die lactose siroop gewoon bij de apotheek krijgen en het heeft geen bijwerkingen( behalve als je geeft je er bijna een emmer onder moet zetten omdat het dan zo dun word dat het boven onder en aan de zijkanten van de luier er uit komt, dus geen witte kleren als je die siroop geeft.)

Je kunt ook een beetje rooibosthee uit een flesje geven of diksap met lactose toevoeging.)

Succes Groetjes Mary jane
 
Ik gebruik Roosvicee Laxo. Werkt hartstikke goed. Het staat in de winkel alleen niet altijd bij de babyartikelen. Soms moet je op een heel andere plaats zoeken. Zo vond ik het in een andere supermarkt bij de gedroogde pruimen bijvoorbeeld. Gewoon effe vragen. Ik geef van de "Laxo" dagelijks een theelepeltje om de pap zoeter te maken. Werkt prima. Suc6!
 
Onze dochter had ook last van verstoppingen

Inderdaad laxo gebruiken en daarnaast als het niet lukte de termometer gebruiken
Ze had zoveel last van verstopping dat het zielig was om haar daarmee rond te laten lopen. Termometer oplossing is geen fijne en de kleine huilt dan even flink omdat er een keiharde keutel uitkomt, maar is daarna wel opgelucht

Gelukkig heeft ze er tegenwoordig geen last meer van

Gr. Jeannette L
 
Anouk poepte van de borstvoeding ook maar 1 x per 5-6 dagen, maar had er  geen last van, zoals krampjes ofzo. Ze heeft eigenlijk nooit krampjes gehad, terwijl ik eigenlijk gewoon alles at, behalve druiven en  extreem pittige gerechten. Uien, prei en zelf shoarma met knoflooksaus leverden geen problemen op.
De temperatuur meten, met eventueel vaseline aan de thermometer, wil inderdaad wel eens stimuleren.ben aub voorzichtig met het gebruik van klysma's, want daardoor worden de darmen "lui".
 
Terug
Bovenaan