mijn dochter is over 14 dagen 6 maand

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi

Zo wat gaat die tijd hard zeg en wat ben ik trots op mijn dochter ik wou dat ik wist hoe je een foto kon plaatsen dan ging ik een foto plaatsen.
Ik heb even een paar vraagjes hier aan de moeders wie al wat verder zijn met hun kindjes.
Ik gebruik op moment nog nutrilon standaard 1 en ik wil graag over naar 2 maar het liefst zou ik over gaan naar kruidvat merk nummer 2 zal dat kunnen zo in 1 keer over of zou ik eerst moeten gaan mengen.

En dan heb ik nog een laatste vraagje, ik had gehoord als je aardappelen gaat geven met groenten dat je er dan een scheutje olie bij kan doen zoadat het wat smeuige wordt. Welke olie kan ik daar voor gebruiken?Zonnebloemolie of kan ik ook gewoon de olijfolie gebruiken. En is het ook al mogelijk om dan met vlees er door te doen en wat voor vlees kun je dan het beste mee beginnen.
Oh oeps zijn toch nog wat meer vraagjes geworden.

Groetjes Willy

Hoi Willy,

ja dat is weer een soort mijlpaal he..6 maanden...een half jaar.
Maarre. over je vragen.
Hier hebben we het ook wel eens over gehad hoe je met melk het beste over kunt stappen. Maar de ene mengt het, de ander stapt in 1x over en ik deed zelf eerst 1 flesje vervangen door andere voedingen en een dag of 2 later het volgende flesje, etc.etc.
Als je wel gewoon bij standaard voeding blijft, dan is volgens mij hooguit de smaak even wennen. (Als je ook van type voeding verandert bijv. van hypo-allergene voeding naar standaard dan moet de stap veel voorzichtiger worden genomen)

Over die olie met aardappelen...nooit van gehoord.
Mijn gedachte was..hou het zo "clean" mogelijk. (ik denk dan dus..geen olie)
Misschien aardappelen met wat groente mixen zodat het niet zo "droog" is.
Maar wellicht dat anderen je hier wat meer over kunnen vertellen...

Succes!

Groetjes, Emmy

heyhey

jaja, de tijd gaat zreker hard. nathalia is al weer 9 maanden en ik weet de bevalling nog als de dag van gisteren hahahhaha

nou, ik zal proberen op al je vragen een antwoord te vinden :D

ik heb wel gehoord om olie bij het eten te doen, maar moet eerlijk zeggen dat ik het nooit heb gedaan.
de meeste groentes worden toch al drap ( broccolie,bloemkool,spinazie enz)
en als ik het te dik vond na het pureren, deed ik er een klein beetje water bij. ( zoals bv bruine bonen)

over de flesvoeding:

ook ik ben overgestapt naar een ander merk toen nathalia 6 maanden werd.
ik heb het afgebouwd. 3 flessen nutrilon, 1 fles eigen merk dit 2 dagen en dan 2 flessen nutrilon, 2 flessen eigen merk en zo bouw je af en binnen een week zit je dan op de nieuwe voeding.
merk je dat je kindje nog niet goed reageert op de verandering, bouw het dan langzamer af.

vlees heb ik nog niet gegeven toen nathalia 6 maanden was, daar ben ik pas sinds kort mee begonnen. aardappelen en groente kan ik zonder zout eten, geen probleem maar op mn vlees moeten toch echt wel kruiden zitten. ( en dat is niet goed voor een baby)

nou, nu de foto's nog;

heb je hyves en internet?
dan is het heel simpel:
zet de foto's op hyves.
zodra dat is gebeurd open je een 2e venter van je internet.
kopier met je rechter muisknop de foto's en plak ze bij de topic waar je ze neer wilt zetten.
kijk wel of je echt internet hebt( de blauwe e) ik heb bv mozilla firefox en daar lukt het niet mee! ( heb gelukkig ook nog internet dus daarom kan ik toch foto's erop zetten hihi)

nou, hoop dat ik al je vragen heb beantwoord en dat je er wat mee kan :D

liefs, do

Terug
Bovenaan