mijn dochter van 1,5 jaar wilt ook niets eten!!!

Hoi
Mijn dochter Larissa wilt ook niets eten. Geen brood (ook al mag ze het zelf doen), geen warm eten (met stukjes spuugt ze het uit en sinds kort spuugt ze gemalen ook uit). Ze leeft op 3 melkflessen met pap. En dan krijgt ze wel koekjes etc. want dat gaat er wel in.
Ik wil de melkflessen niet opgeven want nu krijgt ze tenminste wat binnen.
En pap uit een bordje wil ze ook niet. Ik ben ten einde raad.
Wie heeft er voor mij wat tips?

Groetjes eef
 
Hoi ,

 heel vervelend als je dochter niet wil eten. En natuurlijk ben je bang dat ze niet genoeg gaat krijgen. Wat heel moeilijk is om te doen is het eten aan bieden wil ze het niet dan vooral niet dwingen. Maar afleiding kan soms wonderen verrichten, dus een boek, een speeltje, ja hier zelfs bellen blazen.
Eet ze niet dan haal ik het eten gewoon weg vraagt ze wel om wat anders dan bied ik nog een keer aan wat ze niet wilde. Als ze honger hebben gaan ze vanzelf eten. Doordat je wel koekjes geeft gaan ze daar op teren ze hebben dan geen honger op het moment dat jij wilt dat ze eet. Als je dochtertje veel sapjes of roosvicee ofzo drinkt tussen door kan sdit ook haar maag vullen waardoor ze geen honger meer heeft en dus niet gaat eten.

Het eten is een middel om macht uit te oefenen en dat moet ze gaan leren, wie is de baas? en dat is niet zij maar de ouders. Geef je altijd haar haar zin dan heeft zij de macht over jullie, en dat is niet de bedoeling, dat wil ze ook helemaal niet want dat kan ze niet aan.

Het klinkt allemaal zo makkelijk maar ja als je er midden inzit.

Een beetje een warrig verhaal geworden maar ik hoop dat je er wat aan hebt.

groetjes Renée
 
He renee,
bedankt voor je goede tips, ik ga er meteen mee aan de gang.
Moet ik nou ook stoppen met de papflessen?

Je bent zeker een proffesionel op dit gebied?

Ik hoor graag meer van je?

groetjes eef
 
Hai,

Mijn dochter is nu 23 maanden en eet ook geen papbord. Wij geven haar nog steeds s'avonds een papfles. 180 ml water, 6 scheppen en 3 scheppen bambix. Ze vindt het heerlijk en indien ze haar maaltijd niet goed opeet weet ik in ieder geval dat ze toch nog veel binnenkrijgt.

Succes,
Marielle
 
Ook ik heb 'geleerd' dat je nooit de drie maaltijden overdag moet vervangen voor wat anders! Zo leren ze nooit goed eten, én je dochter bepaald....
Mijn zoontje van 21 maanden eet al 5 maanden geen warme maaltijd.(Brood en andere dingen wel)  Als hij één keer in de week een beetje groente binnenkrijgt...(spinazie), vlees wil ook nog wel. Fruit eet hij ook amper. Ik dwing hem niet, maar ik laat het eten staan zolang wij eten. Dan halen we het weg, toetje wil hij altijd wel. (yoghurt). We negeren zijn reacties 'bah, vies....buh...'
En prijzen hem als hij zijn vlees eet en zijn toetje (helemaal zelf). En als hij voor de verandering tóch een hapje groente en aardappelen proeft, nou dan prijzen we hem de hemel in...Ander gedrag negeren we.
Toen hij dus 5 maanden geleden met die gedoe begon, hebben we hem lekker laten spelen met het eten, lekker voelen enzo. Alleen gooien accepteren we niet.
Nu, kunnen we grenzen stellen, als hij knoeit met het eten zeggen we: 'niet doen, anders pakken we het af!". (want zijn bordje met groente en aardappelen is wel heilig voor hem, want het is: " van mij...." , zoals hij zo leuk kan zeggen met een boos gezicht. Het is meteen over als we dit zeggen (voordeel van dat ze ouder worden)
De laatste paar weken gaat het warm eten ietsje beter. Hij heeft vorige week 2 keer groente met aardappelen en vlees gegeten. Toen weer een paar dagen niks, en gisteren ging hij gewoon aardappelen eten (hij wilde dat alleen maar door de groente geprakt normaal). Lasagne en pennemacaroni eet hij wel met rode saus. Alleen de groente haalt hij eruit.
Zucht...het is met toch wat deze leeftijd.....
Wees niet bang dat ze te weinig binnen krijgen! Ze krijgen vanzelf honger, al kan het weken duren. Ik geef mijn zoontje wel al een half jaar vitaminetabletten van Optimax (kun je bij een natuurwinkel ofzo wel krijgen, bij de drogist niet)
Succes!
 
Terug
Bovenaan