Mijn dochter van 1,5 week drinkt slecht

Hoi hoi,

Mijn dochtertje van 1,5 week drinkt haar flesjes bijna nooit leeg. In de kraamweek ging het erg goed en dronk ze bijna alles op. Nu moeten we 90 cc geven en ik denk dat het te veel is voor haar. Ze laat tussen de 20 cc en 50 cc staan per flesje. Op het laatst laat ze alles uit haar mond lopen, dus slikt ze het niet door. En meestal spugt ze ook nog wat er uit.
Ik neem er echt een half uur de tijd voor om haar te voeden, maar ik krijg het er echt niet in. Ik vraag me af of dit kwaad kan.
Ik heb ook geen idee hoe het gaat met een consultatie buro. Ze komen hier niet meer op huisbezoek. En de inentingen worden ook niet meer daar gedaan. Dus ik weet niet of ik uberhaupt nog op het consultatie buro terecht kan.
Wie heeft hier ervaring mee?? Verder doet ze het wel goed.

Groetjes, Ris
 
hallo,

Ik weet niet hoeveel je kleine moet drinken maar ik heb wel het nummer van de vitras voor je. Hier kan je naar een wijkverpleegkundige vragen van de jeugdzorg. Zij weten precies hoeveel ze moeten drinken en hebben veel tips. Ook hebben zij consultatieburo.
Het nummer is 030-8802200. Veel succes!
 

Hoi, je mag ook altijd je huisarts bellen als je twijfelt! Bij twijfel altijd, ze hebben daar echt wel begrip voor en zeker als er geen cb in de buurt is.
Gewoon doen, zeker met vragen over zo'n kleintje.
Het kan zijn dat je kindje gewoon wat minder nodig heeft, maar als het langer dan een week aanhoudt zou ik toch even naar de ha bellen of gaan. Wie weet is er een oorzaak. (spruw of zo).

 
Beste Ris,

Ook onze dochter Nina (nu 8 maanden) heeft bij het begin heel slecht gedronken. Ze begon steeds minder te drinken. We werden er helemaal gestressed van

Tip: ga behalve langs het CB ook langs bji je huisarts. Onze ervaringen met het CB zijn niet zo goed en bij onze huisarts hebben wij veel steun gekregen

Laat je baby ook wegen als je niet zeker weet of  voldoende weegt. Maatstaaf is dat ze tussen de 100 en 200 gram per week " moeten" (stom woord) aankomen.

Nina kwam te weinig aan en met heel veel energie en dit proberen en dat proberen, zijn we op een goed ritme (middenweg) uitgekomen

Ze komt nog steeds het minimale aan (100 minmiaal per week) en zit in de ondercurve, maar wij hebben er nu meer vertrouwen mee. Het is moelijk als het je 1e kindje is, zoveel vragen, zoveel onzekerheden.

Niet te lang wachten, maar gewoon aan de bel trekken

maatstaf wat ze zeggen dat een kleintje " moet"   drinken is
gewicht x 150
Dus als die kleine van je 3500 gram weegt, dan is 3,5 x 150 = 525 cc op een dag
525 deel je door het aantal flessen (bijvoorbeeld 5) = gemiddeld 105 cc per fles
Let wel op dat een kleintje de ene keer 80 cc drinkt en de andere keer 120 cc wil drinken

Daarom hebben wij flessen (en dat doen wij nu nog) met meer gevuld. Dus altijd 50 cc meer vullen dan dat ze " moeten" drinken

Vogens het ziekenhuis (daar heeft onze dochter gelegen voor 5 dagen omdat ze niet genoeg was aangekomen) was
Ondergrens (daar zit onze dochter op) is vermenigvuldigen met 125
Middengrens dus 150 vermenigvuldigen
Bovengrens  is  met 175 vermenigvuldigen

Heel succs en sterkte in je zoektocht

Gr. Jeannette

 
hoi Ris,

misschien heeft ze gewoon genoeg aan wat ze drinkt. Je schrijft dat ze de melk uit haar mondje laat lopen en ook wat melk teruggeeft. Dan is ze dus wel verzadigd. Hoe vaak drinkt ze? Komt ze na twee uur weer of pas na drie of vier    uur? Het kan heel goed dat ze echt gewoon genoeg krijgt. is ze tevreden als ze wakker is, en heeft ze genoeg poep en plasluiers? en komt ze inderdaad genoeg aan? Robine woog bij haar geboorte toch ruim 8 pond, of ben ik nu in de war met iemand anders?
Het lijkt me niet iets om me meteen zorgen te maken hoor, het ene kind drinkt meer dan het andere. Maar hou het wel in de gaten en vraag advies van deskundigen als je je toch zorgen maakt of onzeker voelt. Daar zijn ze voor! Mijn verloskundige   kon ik de  eerste weken na de geboorte ook nog bellen met vragen over mijn baby. Dat hebben ze juist om het gat op te vullen tussen de kraamzorg en het eerste cb bezoek.   En je ha kan je ook bestoken met vragen.
Maar als Robine het verder goed doet zo ik me niet teveel zorgen maken.

Succes ermee!
 
hoi Ris,

misschien heeft ze gewoon genoeg aan wat ze drinkt. Je schrijft dat ze de melk uit haar mondje laat lopen en ook wat melk teruggeeft. Dan is ze dus wel verzadigd. Hoe vaak drinkt ze? Komt ze na twee uur weer of pas na drie of vier    uur? Het kan heel goed dat ze echt gewoon genoeg krijgt. is ze tevreden als ze wakker is, en heeft ze genoeg poep en plasluiers? en komt ze inderdaad genoeg aan? Robine woog bij haar geboorte toch ruim 8 pond, of ben ik nu in de war met iemand anders?
Het lijkt me niet iets om me meteen zorgen te maken hoor, het ene kind drinkt meer dan het andere. Maar hou het wel in de gaten en vraag advies van deskundigen als je je toch zorgen maakt of onzeker voelt. Daar zijn ze voor! Mijn verloskundige   kon ik de  eerste weken na de geboorte ook nog bellen met vragen over mijn baby. Dat hebben ze juist om het gat op te vullen tussen de kraamzorg en het eerste cb bezoek.   En je ha kan je ook bestoken met vragen.
Maar als Robine het verder goed doet zo ik me niet teveel zorgen maken.

Succes ermee!
 
Bedankt voor jullie reacties,

Op het moment drinkt ze al iets beter. Alleen spugt ze nu heel erg, ze spugt zich helemaal onder ook als ze slaapt. Ze heeft er ook last van want begint dan erg te huilen.Echt heel zielig.
Ik heb maandag een afspraak op het CB. Heb er einderlij k1 gevonden, was nogal lastig omdat wij in het buitenland wonen. Maar einderlijk 1 gevonden in nederland.
Ze drinkt om de 3 uur een flesje van 90 cc. Om 23 uur krijgt ze de laatste en dan komt ze tussen 3 uur en 3.30 uur weer. En dan krijgt ze om 7 uur weer eentje.

En silzel, inderdaad woog Robine 8 pond bij haar geboorte. Je houdt het forum goed in de gaten. Ik ben erg benieuwd of ze aangekomen is, maar dat zullen we maandag wel zien.

Groetjes Ris
 
Terug
Bovenaan