Mijn dochter van 2 zeurt de hele dag om van alles

De titel zegt het al, om gek van te worden. En dan (ik geef haar natuurlijk niet haar zin) ook daarna huilen. Ik weet af en toe niet wat ik moet doen. Om zeuren kan je haar toch niet steeds in de hoek zetten? Ook heb ik een jongere dochter van net 1. Samen spelen gaat nog niet, ze pakken alles van elkaar af. De oudste wil ook alles hebben wat de jongste heeft, mag niet, huilen.... Kortom sommige dagen ben ik zo blij als ik ze in bed kan leggen....  Gelukkig is het niet altijd, vaak als papa er ook is niet, dan krijgen ze samen aandacht. En ook als ik alleen met ze ben kan het ook dagen goed gaan, maar  mijn oudste en ik hebben (denk ik) hetzelfde karakter en botsen vaak...

Heeft er nog iemand tips???

 
quote: jolandamoeder schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-04-2007 12:33:48'));

De titel zegt het al, om gek van te worden. En dan (ik geef haar natuurlijk niet haar zin) ook daarna huilen. Ik weet af en toe niet wat ik moet doen. Om zeuren kan je haar toch niet steeds in de hoek zetten? Ook heb ik een jongere dochter van net 1. Samen spelen gaat nog niet, ze pakken alles van elkaar af. De oudste wil ook alles hebben wat de jongste heeft, mag niet, huilen.... Kortom sommige dagen ben ik zo blij als ik ze in bed kan leggen....  Gelukkig is het niet altijd, vaak als papa er ook is niet, dan krijgen ze samen aandacht. En ook als ik alleen met ze ben kan het ook dagen goed gaan, maar  mijn oudste en ik hebben (denk ik) hetzelfde karakter en botsen vaak...

Heeft er nog iemand tips???





Helaas geen tips voor je, maar wel herkenning, alsof ik mijn eigen verhaal lees. Mijn meiden zijn inmiddels wat ouder (4 en 2,5) maar de oudste heeft ook zo'n periode gehad (en nog af en toe....) En als papa er is, dan is er niets aan de hand, heeft iets meer overwicht denk ik altijd maar. Hij snapt dan ook niet dat er dagen zijn dat ik ze wel achter het behang kan plakken, en blij ben als hij thuis komt.
Maar, verder zijn het schatten hoor, ze kunnen ook heel lief samen spelen.
Als ze echt in een zeurbui zijn, probeer ik ze zoveel mogelijk af te leiden, en bijv. te betrekken bij wat ik doe. Mama helpen is altijd een succes, hoop maar dat ze dat over 10 jaar ook nog doen !

groetjes Melanie
 
ik ben op dit moment een gordontraining aan het doen (een soort communicatie  training voor kinderen) en daar zeggen ze dat je het beste duidelijk kunt zeggen dat je haar zo niet kunt begrijpen. Maak haar duidelijk dat ze alleen aandacht van je krijgt (om het gene wat ze vraagt) als ze het normaal vraagt.
Daarna haar weer negeren, totdat ze het op een normale manier probeert, beloon haar daar dan ook voor, blijft ze zeuren dan gewoon negeren ook al is dat erg moeilijk.Je kunt ook een plek afspreken, zo van huilen/zeuren doen we in de gang, als je weer klaar bent met huilen komt mama je halen.
Ik weet er alles van mijn dochter heeft ook van die buien, vooral nadat ze ziek is geweest dan geef je toch iets sneller toe en dat blijft dan zo lekker hangen.
succes ermee, groetjes Martine
 
Gewoon volhouden, mijn knulletje van 23 mnd weet ook van geen ophouden, alles wil hij hebben, maar het gaat voorbij, bij de een duurd het gewoon wat langer als bij de ander..

Groetjes Mary jane
 
Inderdaad, geen troost voor je, het is helaas een fase, je moet er even doorheen...enige tip die ik je kan geven is consequent zijn....en duidelijk

sterkte yvonne
 
hoi,
kinderen van die leeftijd kunnen   niet samen spelen,
ze spelen wel naast elkaar met niet met elkaar.
deze leeftijd is heel egoistisch.(willen beide het zelfde hebben)

ik zelf doe altijd als ze iets vragen van mag ik een koekje en dat mag niet dan zeg ik dat dat nu niet kan maar een appel mag wel.
in de winkel zeg ik als hij iets wilt dat kan ik niet kopen,daar heb ik geen geld voor(hij is 3,8 jaar en weet natuurlijk  echt iets  over wel of geen geld hebben)
maar hij accepteerd het al vanaf zijn tweede jaar en ik koop het dus ook echt niet.
het kan zijn dat je kindje aandacht vraagt door iets anders te vragen, wees creatief en zeg wat het wel mag.
geen tv maar wel kleuren(zal mama meedoen?)
niet rennen binnen ga lekker stoepkrijten buiten(zal ik het krijt pakken)
succes
 
vergat nog te vragen...

de dagen die wel goed gaan ben jij zelf dan ook fitter?
want vaak als je moe bent zijn ze lastiger omdat je zelf dan onduidelijk bent tegen je kindjes.
en als je fitter bent dan heb je genoeg energie om ze goed te  corrigeren.
wees duidelijk en consequent
 
Terug
Bovenaan