quote: jolandamoeder schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-04-2007 12:33:48&apos
);
De titel zegt het al, om gek van te worden. En dan (ik geef haar natuurlijk niet haar zin) ook daarna huilen. Ik weet af en toe niet wat ik moet doen. Om zeuren kan je haar toch niet steeds in de hoek zetten? Ook heb ik een jongere dochter van net 1. Samen spelen gaat nog niet, ze pakken alles van elkaar af. De oudste wil ook alles hebben wat de jongste heeft, mag niet, huilen.... Kortom sommige dagen ben ik zo blij als ik ze in bed kan leggen.... Gelukkig is het niet altijd, vaak als papa er ook is niet, dan krijgen ze samen aandacht. En ook als ik alleen met ze ben kan het ook dagen goed gaan, maar mijn oudste en ik hebben (denk ik) hetzelfde karakter en botsen vaak...
Heeft er nog iemand tips???
Helaas geen tips voor je, maar wel herkenning, alsof ik mijn eigen verhaal lees. Mijn meiden zijn inmiddels wat ouder (4 en 2,5) maar de oudste heeft ook zo'n periode gehad (en nog af en toe....) En als papa er is, dan is er niets aan de hand, heeft iets meer overwicht denk ik altijd maar. Hij snapt dan ook niet dat er dagen zijn dat ik ze wel achter het behang kan plakken, en blij ben als hij thuis komt.
Maar, verder zijn het schatten hoor, ze kunnen ook heel lief samen spelen.
Als ze echt in een zeurbui zijn, probeer ik ze zoveel mogelijk af te leiden, en bijv. te betrekken bij wat ik doe. Mama helpen is altijd een succes, hoop maar dat ze dat over 10 jaar ook nog doen !
groetjes Melanie