mijn dochter van 5 maanden wil niet meer slapen smiddags

sinds we over zijn gegaan van 6 naar 5 flessen wil ze smiddags niet meer slapen wat kan ik hier aan doen of ze slaapt 15 minuten en is weer klaar wakker
ze slaapt verder overdag ook niet zo veel zomaar wat muizenslaapjes
snachts slaapt ze gelukkig wel goed en kan gwoon overdag niet veel doen als ze geen middag dutje doet anders sliep ze 3 uurdus kun je aardig wat doen
help!!!
 
Hoi,

Mijn zoontje doet precies hetzelfde. Hij is nu ruim 4 maanden en we hebben net zijn laatste flesje weggelaten, waardoor hij nu op 4 flessen zit. Hij wil ook smiddags niet meer slapen en begint  nu te  huilen als ik hem weer in zijn bedje leg en wordt uiteindelijk overstuur. Hij  is wel steeds moe want hij moppert en wrijft in zijn oogjes. Ik hield altijd een strak schema aan van eten spelen en slapen, maar dat wil hij nu even niet meer.
Ik zat ook met mijn handen in het haar, want hij kan zich wel even alleen vermaken maar niet zo lang en dan kom je dus inderdaad nergens meer aan toe.
Ik leg hem nu in zijn kinderwagen en loop 5 minuutjes door de woonkamer of rij hem heen en weer als ik achter de computer zit of e.d. en hij slaapt.
Blijf alleen wel proberen hem in zijn bedje te laten slapen overdag, want hij moet hier natuurlijk ook niet aan wennen.. Maar dat zien we dan wel weer, ga er nu nog maar even van uit dat hij gewoon weer even moet wennen aan zijn nieuwe schema...
Misschien is het ook een idee voor jullie? Succes!

Barbara & Kasper
 
hoi,
myn beide zoontjes hadden dat ook,dat niet meer willen middagslapen,
maar ik zette hen dan even in de box,het wipstoeltje( of loopstoeltje vanaf zes maanden)
of legde hen op de mat in de woonkamer
en zet eens een muziekje op of zelfs een aflevering van tiktak e d
ze hebben dan even iets 'te kyken' of te beluisteren en vallen alsnog in slaap..
succes,anne
 
Terug
Bovenaan