mijn dochter wil absoluut geen melk......

hallo allemaal,

hebben sommige van jullie hier ook last van? mijn dochtertje drinkt elke morgen nog een fles pap, dit vind ze heerlijk. maar ze wil tussen de middag absoluut geen melk drinken, zowel warm als koud vind ze niets. ik doe er dan vaak maar een beetje bambix in, maar dat voed weer zo he, want ze heeft dan al wel een boterham op.

volgens mij komt het omdat ze eerder altijd pepti heeft gedronken. (voeding voor kinderen met een koemelk allergie). volgens mij vind ze het daarom niet lekker, het heeft een hele andere smaak als de pepti.

komt dit andere ook bekent voor, en wat doen jullie dan??

groetjes Ikke

Hier nog eentje die geen gewone melk lust. Ze krijgt 's morgens en 's avonds dus nog groeimelk en tussen de middag een bekertje karnemelk met limonade of roosvicee. Misschien dat dit voor jou ook een optie is?

Ik zou 's morgens ook weleens van de fles afwillen, maar ze wil ook geen thee en om nou meteen karnemelk of limonade te geven als ze uit bed komt vind ik ook zo wat.

Hier nog eentje. Hannah krijgt nog steeds borstvoeding (1 à 2 x per dag), maar gewone koemelk wil ze gewoon niet (dat proberen we bij de boterham tussen de middag, maar ze drinkt gewoon niet uit haar beker tot ik er weer gewoon diksap in doe, dorst heeft ze dan wel, maar ze weigert de melk gewoon).
Yoghurt vindt ze wel heerlijk, dus dat krijgt ze in elk geval elke dag, en kaas op brood en zo krijgt ze toch in elk geval genoeg zuivel.

Groetjes,
Karin mv Hannah (20-11-2006)

Inderdaad, geen probleem van maken. Lara begon d'r opvolgmelk te weigeren toen ze een maandje of 11 was. We zijn haar toen bij de boterham een flesje yoki gaan geven (niet fantastisch qua suikergehalte enzo, ik weet het!). Dat vond ze prima. Een maand of wat geleden hebben hebben we weer eens melk geprobeerd en dat vindt ze nu ook prima. Dus de yoki is de deur weer uit en ze drinkt lekker melk met ons mee!
Dus ik raad je wel aan om af en toe te blijven aanbieden; heb met meer dingen al gemerkt dat Lara het bij een 4e of 5e keer wel aanneemt, terwijl ze eerst iets weigerde (zoals boerenkool, erwtjes en dus ook melk).

Succes!

Jacoline mv Lara (30-11-2006)

Gewoon niet laten drinken als ze het niet wil. Bovendien is melk voor het kalf en niet voor peuters. IEr zitten moeilijk afbreekbare eiwitten in. Ik zou ze wat anders geven wat ze wel lust. Water of roos vicee. Vooral geen strijd van maken.

Terug
Bovenaan