MIjn dochter wil geen fles!

hi allemaal,

Ik wil graag jullie ervaringen horen over kindjes die naast de borstvoeding flesvoeding krijgen, maar de fles niet accepteerden in het  begin en hoe jullie dit hebben opgelost.  

Volgens het CB zou mijn dochter van tweeenhalve week de fles heel makkelijk moeten accepteren, maar dat doet ze dus niet.... Ze wil ook geen speentje.

Hebben jullie ervaringen/adviezen?

Mijn zoontje wilde dat eerst ook niet, maar na een paar keer proberen (een dagje later bijv) ging hij toch drinken. Wij gebruikten toen de Avent fles, maar je kan anders ook een ander merk proberen. Er zijn kindjes die daar heel kieskeurig in zijn.
Heel veel succes ermee!
Liefs Phira

O ja, wat ik ook nog bedacht wat hielp bij mij:
Fles naast je neerzetten. Kindje aan de borst, en na een paar slokken sniekie de speen erin stoppen terwijl je kindje tegen je borst aan blijft liggen. Na 1 of twee keer is  het de speen weer gewend en kun je de borst achterwege laten.
Liefs Phira

Is er een reden dat je er zo vroeg mee begint? Het is voor de tepel/speenverwarring beter om de eerste zes weken uitsluitend borst te geven en pas hierna de fles te introduceren. Dit zodat het drinken uit de borst goed geleerd is en je niet zo snel te kampen krijgt met verkeerde aanlegtechniek.

Kijk anders eens op http://www.borstvoedingsforum.nl onder artikelen en links staat heel veel informatie over flesweigeren en worden allerlei tips gegeven. Juist omdat het drinken uit de borst zo anders is als drinken uit de fles, is ook de manier waarop de speen van de fles in de mond van je kindje gehouden wordt, belangrijk.

Groetjes Nynke
Delen van ervaringen met andere borstvoedende ouders doe ik op http://www.borstvoeden.net

Hoi Deetje,
Ik zou je ook aanraden om te wachten tot je kindje 6 weken is en dan te beginnen maar goed daar heb ik niks over te zeggen natuurlijk....
Maar mijn dochter wilde in het begin ook geen fles totdat ik het door iemand anders liet geven en zelf de kamer uitging, als ze mij zag dacht ze natuurlijk er is iets veel lekkerders dan de fles hahahahahah. Nu drinkt ze ook bij mij uit de fles en ook nog steeds aan de borst... misschien heb je hier wat aan?????
Groetjes,
Margriet mama van Jasmijn (27 mei 2006)

Terug
Bovenaan