mijn dochter wil overdag in haar bedje niet slapen

ik weet niet bij welke stukje ik dit moet plaatsen dus doe ik het maar bij allemaal.

mijn dochtertje Linn is nu 11 weken oud en zou dus nog veel moeten slapen.
het probleem is dus dat ze overdag alleen in de box of het wipstoeltje wil slapen, zodra ik haar in bed leg is het echt gillen. ik doe dan maar uit wanhoop na ruim een kwartier haar in de box leggen ik weet dat dit eigenlijk verkeerd is, maar als ik het niet doe blijft ze krijsenr uitleggen heeft nog geen zin. wat moet ik hiermee doen??

wie heeft er tips

groetjes Nancy en Linn
 
 

Hallo Nancy,
Ik hield bij mijn zoontje (voor zover mogelijk) een ritme aan: slapen, eten, spelen en dan weer slapen. Op deze manier probeerde ik bij hem een ritme aan te leren.  Na het spelen (en dus moe worden/zijn) het bed in om te slapen. In de eerste maand sliep hij soms ook in de kinderwagen in de woonkamer. Maar ik probeerde hem altijd 1 slaapje in zijn eigen bedje te laten doen.
Het was dus elke keer de zelfde volgorde. Op deze manier "leerde"  ik hem op bepaalde tijden te slapen. Hij gaf trouwens heel duidelijk aan wanneer hij moe werd en honger had. Dat deed hij met een soort sabbel beweging  met de tong. Als hij al gedronken had, dan was dit dus het teken van vermoeidheid. Dit doet hij nu nog (is nu 17 maanden) als hij moe is en ik hem in bed leg.
Groetjes Marieke

 
Hoi Nancy!
Wat je doet is toch verkeerd? Als ze maar lekker slaapt, ze is nog zo klein. Die van mij konden ook niet zo goed slapen in hun eigen bedje. Tja, dan kies je toch voor een plekje waar ze dat wel doen.
groetjes Anne
 
He hoi,

Ik ken dat wel hoor, alleen wilde mijn meisje gewoon helemaal niet slapen 's middags. Dus ook niet in de wipstoel of in de box, alleen in de kinderwagen als ik die heen en weer wieg. Tja, daar krijg je wel lamme armen van. Ik bakerde haar al in sinds ze 5 weken is, maar kreeg het idee dat ze zich ging verzetten. Ik heb nu een fijne slaapzak, de bakerzak (www.debakerzak.nl) die goed werkt, zo heeft ze toch de rust om in slaap te vallen in haar eigen bedje. Overigens werkt dit niet bij alle slaapjes, 1 x per dag in de kinderwagen na nog een keer extra te hebben gespeeld vind ik geen probleem. Ik zou inderdaad proberen om haar toch een ritme aan te wennen van slapen, eten, spelen totdat ze moe is en weer slapen (wakker in bedje leggen). Blijft ze gillen, dan troost je haar natuurlijk, maar probeer haar zo lang mogelijk te laten liggen, ze zal er misschien wel een keer aan wennen. In haar bedje rusten kindjes volgens mij het beste uit, de box is toch eigenlijk om te spelen en af en toe een dutje in te doen. Maar dat is mijn mening voor mijn kindje. Misschien is het boek 'regelmaat en inbakeren' iets voor je, van Ria Blom en vergeet dan het inbakeren en pas alleen de tips voor de regelmaat toe.

Succes!

Jootje
 
Hoi,
Als je dochter wel lekker slaapt in de box dan is het toch ook prima?
Mijn zoontje heeft tot hij 5 maanden was overdag alleen in de box geslapen.
Wij waren dan gewoon bij hem en deden wat we anders ook deden. Zowel schoonmaken
als tv kijken enz. We hoefden dan ook niet zachtjes te zijn want hij sliep toch wel.
Op een gegeven moment werd dit minder en ben ik hem tussen de middag in zijn
bedje gaan leggen. Dat was ook geen probleem. Wel heb ik in het begin de gordijnen
open gelaten zodat hij het verschil tussen een middagdutje en de nacht beter zou
herkennen. Dat ging prima. Nu is hij 17 maand (wat snel    alweer) en tussen de
middag slaapt hij nog steeds 2 tot 3 uur. Nu zijn de gordijnen wel dicht omdat hij
anders lekker naar buiten gaat kijken.
Gewoon lekker doen waar jij en je dochter je goed bij voelen. Is toch het beste.
Ze geven het idd zelf aan wanneer iets anders zou moeten.
Geniet er lekker van want ze zijn zó groot.
Groetjes Melanie mmv Quinten
 
Hey

Ik vind dat je het terug moet aanwennen om te gaan slapen in het ledikant.

Ze is pas 11 weken en zo'n ruggetje is nog  heel kwetsbaar. Zo'n matras is echt 10 keer beter dan een wipstoeltje of box.

Het kan zijn dat ze om zich heen wil kijken, klem aan elke kant van de spijlen van het ledikant een beertje naast haar hoofd en wissel die om de dag of als je merkt dat ze het niet meer interessant vind.

Hoop dat het je weer lukt om haar in haar bedje te krijgen.

Succes en groetjes marion
 
hallo
Wat klinkt dit bekend zeg ook ik heb het gehad met quintendat hij niet in zijn ledikant wou slapen en ik later zoiets had van dat het nu wel tijd wordt om er in te slapen.
hij wou eerst ook niet slapen en heb ik het zo gedaan dat ik er nu nog baad bij heb.
Ik legde hem heerlijk in zijn bedje en bleef erbij staan en het muziek doosje aan aaide ik over zijn hoofdje heen  en  "zong zachtjes mee  als hij bijna sliep liep ik weg en ging boven wat rommelen zodat hij hoorde dat ik wel in de buurt bleef en hij rustig ging slapen. Na een tijdje (dit wel rustig afbouwen) legde ik hem in zijn bedje en ging gelijk weg maar blijf wel rommelen totdat hij in slaap gevallen was en ik naar beneden ging.het heeft bij mijn zoontje wel gewerkt misschien werkt het ook wel bij jou.
groetjes
 
Hoi Nancy,

Inderdaad gewoon blijven proberen, maar het niet gaan forceren zou ik denken... Een ledikantje kan nog groot aanvoelen voor zo'n kleintje, misschien voelt ze zich er gewoon nog niet veilig genoeg? Ik had het probleem ook, dat mijn zoon ook overal wilde slapen behalve in zijn  bedje. En ik had me nog wel zó voorgenomen dat mijn kind netjes in zijn bedje zou gaan slapen. Bladibladibla. Als een kind het anders wil... gebeurt het anders... Het is geen kwaadheid van je meisje, dat beseft ze echt nog niet...

Dat een wipstoeltje slecht is voor haar ruggetje *Marion*? Dat geloof ik niet zo hard... Geen hele nachten moet ze in zo'n wipstoeltje slapen nee, maar een slaapje van een uurtje, of twee uurtjes? Dat lijkt me geen kwaad kunnen...

Blijven proberen, en je vooral niet gaan zitten schuldig voelen omdat je denkt dat je je kind aan het verpesten bent! Dat kan nog helemaal niet... Fijn toch juist, als ze lekker bij je in de buurt is? Kun je extra vaak naar haar gaan kijken...

Geniet er maar gewoon van, ze gaat vanzelf aan haar eigen bedje wennen!

Groetjes Delena
 
Terug
Bovenaan