mijn dochtertje 10 wk slaapt overdag niet in bedje

hallo allemaal, mijn dochtertje van 10 wk wil absoluut niet meer in haar bedje slapen overdag na de 1e voeding die ze op bed krijgt gaat ze terug naar haar eigen bedje en slaapt dan nog even door voor 2 uurtjes dan is er geen mogelijkheid meer om haar in dr bedje te houden zelfs niet met dr tut want dan kan mama om de 2 minuten naar boven om hem er weer in te stoppen. eenmaal beneden is er niets aan de hand zowel in de box als in de wagen slaapt ze wel maar in bedje ho maar. nou zegt het cb dat ik haar toch in bed moet leggen voor dr groei en ontwikkeling maar ze groeit en doet verder alles naar behoren. het is een kwestie van eten, even spelen en dan in de box waar ze vervolgens wel lekker indut maar echt slapen doet ze niet daarentegen slaapt ze 's avonds wel als een trein want ze krijgt de laatste voeding om half 11 en slaapt dan door tot +/- half 8 zou ze dan toch slaap tekort komen verder hoor je dr helemaal niet huilen is echt nooit voorgekomen behalve als ik haar inm dr bedje leg dan is het krijsen tot ze zichzelf zo overstuur huilt. slapend in dr bedje leggen helpt ook niet want ze wordt gelijk wakker moet ik haar toch in dr bed proberen te krijgen of moet ik tevreden zijn zoals het nu is want heb er zelf geen problemen mee dat ze slaapt in de box...??????
 
Hoi

Ivm de warmte laat ik mijn zoontje Tim (ook 10 wkn) beneden slapen, in de box of de reiswieg. Hij slaapt hier prima in. 's Avonds en 's nachts slaapt hij natuurlijk wel in zijn eigen bedje.
Zolang hij slaapt en tussendoor gezellig wakker is, vind ik dit geen probleem, als het wat koeler word en hij wat minder last krijgt van darmkrampjes (heeft daarvoor nog redelijk vaak zijn tut nodig) gaat hij gewoon in bed liggen.
Ik zou er dus geen probleem van maken, zo te lezen slaapt je dochtertje 's nachts goed en ontwikkelt ze zich ook prima!

Groetjes!
 
thanks ben blij dat ik dus niet de enige ben maar vraag me af of het wel door de warmte komt want dit is al zo vanaf haar 3e week en idd ze is erg tevreden en gaat super dus denk dat ik het advies van het cb maar lekker links laat liggen hihi..
 
Wat je alsnog eens kan proberen, is de kinderwagenbak in het bedje zetten. met de kap omhoog. Dat heeft bij ons uiteindelijk super goed geholpen. Maar zou idd even wachten tot het een beetje afgekoeld is!

Groetjes
 
thanks goede tip heb haar gisteren na dr poepbroek en voeding in bedje gelegd omdat ze de hele tijd aan het gapen was en zonder een kik te geven heeft ze geslapen van half 4 tot 6 jippie misschien lag het toch aan mij?? kus
 
Hey,

bedenk dat vee baby's onrustige uurtjes hebben en niet willen slapen. Het hoort erbij... het gaat vanzelf weer over. Misschien dat ze het prettiger vind om lekker beneden in de kinderwagenbak te liggen zodat ze je kan horen.
Wij hebben dat ook weken gedaan. We deden haar wel altijd 's nachts in de wieg/bedje!

Succes!
 
ja onze meid gaat 's nachts ook gewoon in bedje en dan is het geen probleem maar overdag lukte niet maar onrustig is ze niet ze slaapt gewoon niet in dr bed maar denk nu dat ik me drukker maak dan dat het is want ook nu ligt ze weer op bed voor inmiddels al een uurtje dus ben benieuwd hoe laat ze nu wakker word...
 
Ik zou haar gewoon lekker beneden laten slapen als ze dat zo graag wil....liever een slapend kind beneden dan een krijsend wakker kind boven, denk ik dan.... krijgt ze in ieder geval genoeg slaap!

Onze dochter heeft het eerste half jaar overdag ook het meeste beneden geslapen in de wandelwagen, omdat we onze oudste steeds moesten halen en brengen van en naar school... leek me rustiger voor haar, dan steeds weer in en uit bed moeten (nu sliep ze gewoon door in de wagen).

Pas toen zij niet meer zo goed paste in de wandelwagen (en een buikslaper werd), ging ze iedere keer boven in bed en dat ging eigenlijk altijd goed...

Je moet ook niet vergeten dat baby's 9 maanden continu bij je waren en nu ineens van je gescheiden zijn. Als ze bij je in de kamer mag slapen, hoort ze je nog wel en voelt ze je aanwezigheid meer dan boven in haar bedje....

Succes ermee!
 
Terug
Bovenaan