Mijn dochtertje eet al week slecht en slaat maaltijden over!

A

Anoniem

Guest
Hallo mama's

Vraag wie herkent dit en heeft tips..

Zoals hier boven de titel luid.. ze eet dus al meer dan een week slecht en al 4 dagen geen ontbijt, en heeft ook al drie keer de avond maaltijd overgeslagen.. nu bleek gister dat ze een keelontsteking heeft doorgemaakt.. maar die is nu bijna weg.

Ik gaf haar smorgens pap of brood, maar nu eet ze dus geen van beide meer, met cb en kinderarts afgesproken dat ik wel aanbied en als ze het niet lust, iets anders probeer, zoniet weghalen en wachten tot het fruit of het andere eet moment, maar negen vd tien keer zoals vanmorgen weer eet ze gewoon niks..Ze zeggen dat als je het op deze manier doet het wel weer komt, maar ik baal er zo van..
Ze is 13,5 maand nu, en groeit super, met een geboorte gewicht van 3920 weegt ze nu 10435 gram en is 79 cm.. een mooie dame met een goede groei..

Hebben jullie misschien nog tips voor mij?

Liefs van een toch wel een beetje bezorgde mama

't Kan best even duren voor de pijn van een keelonsteking weg is hoor!
Doe rustig aan, geef desnoods meer vloeibare dingen zoals melk en yoghurt, want zolanf je kind eten met pijn in de keel associeert is eten niet leuk!

Hoi,

Mijn dochter (nu 13 maanden) heeft bijna maand geleden wel 2 weken zo goed als niet gegeten. Bij haar zijn het 2 kiezen die door moeten komen (overigens zijn die nog niet door, wel 2 flinke bulten   )

Zij at dus bijna niets. Ontbijt 2 hapjes (wat vloeibaar is) brood 2 hapjes, ffruit en avondeten idem.
Ik bleef haar hetzelfde behandelen als anders. Dus iedere keer in de kinderstoel en tijdens eten, ook al wil zij niet, gewoon aan tafel blijven zitten.
Toetje ging er overigens wel in haha.
Ze is wel 4 ons afgevallen.
Het enige wat ik deed was continu drinken blijven aanbieden. Ieder 10 minuten een paar slokken, want vocht blijft het belangrijkst!

Wat ook hielp was een waterijsje, helpt tegen de pijn.

En inmiddels eet ze alweer super, zelfs meer dan daarvoor. En is ze in maand tijd bijna kilo aangekomen! Dus dat komt echt weer goed hoor.
Maak er geen strijd van, dan wordt het alleen maar erger.
En ze leren nu ook wat NEE betekend en proberen dat een beetje uit.

Sterkte ermee,

Reneke

Vervelend, hoor, als ze niet willen. Maarre... ik wil je niet ontmoedigen, maar de meeste kindjes vanaf een jaar hebben fasen waarin ze slecht eten, zeker als op een gegeven moment de eigen wil goed tot ontwikkeling komt. Dit zal dus zeker niet de laatste keer zijn. Maar gelukkig hebben ze ook veel minder calorieen nodig, dus ze kunnen het goed hebben, hoor. Ze zullen zich echt niet verhongeren.

Mijn zoontje is nu 2 en 2 mnd en eet al zeker een half jaar weinig tot soms geen avondmaaltijd (typisch iets van die leeftijd). Daarbij heeft hij ook fasen gehad dat hij geen brood wilde eten, een fase waarin hij juist geen pap wilde of geen fruit. En als ze ziek zijn geweest kan het best wel even duren voordat alles weer 'normaal' is.

De kunst is (makkelijk gezegd hoor, ik vind het nog steeds moeilijk om het los te laten) om rustig te blijven aanbieden en er geen punt van te maken als het geweigerd wordt. Het komt vanzelf wel weer goed. Succes!

Ik snap best dat ze niet goed eet met een keelontsteking. Als het over is zal ze waarschijnlijk weer gewoon gaan eten.

Bedankt voor jullie reacties..

Het is idd moeilijk om het van me af te zetten, zo van nou eet je niet dan maar niet.. vanavond weer zo,en vanmorgen weer geen ontbijt.. vandaag dus fruit, half broodje en een toetje en dus die paar hapjes avond eten, verder redelijk gedronken, kan beter..

Maar fit is ze echt niet, ze had vanavond weer verhoging en ligt nu soms flink te hoesten, had niks gekregen voor de keel, maar als het aanblijft houden ga ik denk ik toch even bij de ha langs na de pasen.

Morgen probeer ik rustig aan tedoen, en maar weer aan tebieden, en ik kan idd een ijsje proberen, dat is ook wel lekker fris.

Moeilijk hoor.. ik houd moed, want iedereen zegt dat het goed komt, en dat komt het ook, maar ze is pittig, en het heeft ook tijd nodig .

Liefs

Zoals je beschrijft is ze ziek en als jezelf ziek bent eet je ook minder of nauwelijks. Zolang ze maar blijft drinken!! En anders idd. dinsdag nog even langs de huisarts.
Beterschap voor je kleintje!

Hallo,

Ik heb hetzelfde gehad met mijn zoontje een paar weken geleden. Zoals al eerder gezegt werd als ze maar goed blijft drinken en als het drinken ook niet zo goed gaat, laat ze maar lekker in bad spelen dan krijgen ze vaak toch nog wel wat vocht binnen. Jauke heeft bijna 5 weken slecht gegeten en gedronken en toen een maand weer wel goed en nu weer minder. Hij groeit, hij lacht en hij weigert eten.......het laatste is niet leuk, maar als hij honger heeft dan eet hij wel. En hoe drukker dat jij je maakt hoe minder dat hij eet. cb adviseerde mij halveer zijn volume van zijn eten. Dus hij kreeg normaal 180 cc melk, nu maar 90. een hele pot fruit...nu een halve.... Als ze minder aangeboden krijgen gaan ze op de een of andere manier meer eten en over een week of 2 is het niet meer aan te slepen ha ha ha.
Alles komt goed, echt waar, hou het leuk dan blijft het ook leuk voor haar.
En een half broodje is meer dan geen broodje......

Groetjes Lonneke

Terug
Bovenaan