Mijn dochtertje luistert erg slecht

Mijn dochtertje is in April 3 jaar geworden en luistert del aatste 4 maanden erg slecht,
ze kan zomaar ineens weglopen de straat op en negeert mij totaal wat ik ook zeg. Ook fietste ze laatst netjes naast mij ik liep ernaast en ineens weg is ze en ze fiets dan heel hard weg en luistert nergens meer naar.Nu gaan we binnekort verhuizen en komen aan een drukke weg te wonen ik moet er niet aan denken dat ze daar ook ineens de weg op loopt ik weet niet meer wat ik er aan moet doen. Ik straf haar altijd meteen maar het helpt niets,  heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand een oplossing.
 
Hallo,

Een oplossing heb ik helaas niet. Misschien wel tips?
Straf geven helpt meestal niet zo goed.
Als ze zo slecht luistert, zeker buiten moet je heel kinderachtig gaan doen. Ze moet dan persee je hand vast houden en pas als ze te vertrouwen blijkt te zijn mag ze weer los lopen. Fietsen kan dan dus een tijdje niet.
Ga met haar zitten en leg uit dat wat ze doet heel gevaarlijk is: verkeer, kinderlokkers etc. dan vertel je dat ze bij je moet blijven en dat als ze dat niet doet ze voortaan je hand moet vasthouden. Grote meisjes zijn te vertrouwen en kunnen los. Als ze dus wegloopt zal ze wel niet groot genoeg zijn om los te mogen. Kinderen van die leeftijd zijn vaak heel gevoelig voor het "groot zijn" argument.
Je kunt eventueel belonen als ze het goed heeft gedaan. Dat helpt bij mijn dochtertje meestal goed. Belonen kan met woorden, stickers etc. Je weet zelf het beste waar je dochtertje het beste op reageert.
Ik hoop dat je wat aan mijn reactie hebt. Succes ermee.
 
Terug
Bovenaan