Mijn dochtertje van 2 maanden slaapt op haar buik????

Aller eerst wil ik iedereen bedanken die op mijn vraag reageerde van "ben bang dat mijn baby doof is?"
Voel me er nu rustig onder en inderdaad die gehoortest die ze met haar deden toen ze 7 dagen oud was had ze gehaald en ik wacht het gewoon af hoe ze zich verder zal ontwikkelen.

Maar nu heb ik weer een vraag, ik leg haar vaak op haar buik en sinds kort valt ze zo in slaap als ik haar op haar buik leg in de box of op de bank naast me!! Eerst wiegde mijn man en ik haar altijd in slaap en dan lag ze met haar buik op onze bortskast en dan legde we haar op haar rug en soms sliep ze verder en soms werd ze meteen wakker als we haar in bed legde, maar sinds kort slaapt ze zichzelf in op de bank of in de box  en ook bij ons!!!! Maar ik lees overal dat je moet opletten met wiegendood, nou is mijn vraag is dat ook als het kindje hetzelf wil en haar hoofdje al goed om hoog kan houden???

Alvast bedankt voor jullie hulp

Jerry en een knuffel van Sabrien mijn dochtertje
 
Hallo,

Ik heb een zoontje van 8 weken en die slaapt ook op zijn buik.
Hij kan zelf goed zijn hoofdje draaien dus echt bang ben ik niet voor wiegendood.
Ik heb wel een camera op zijn bedje en dan kan ik beneden zien wat hij doet.
Ik maak er geen probleem van hij ligt snachts ook op zijn buik te slapen, alleen nu hij verkouden is ligt hij op zijn zij.

Ik denk dat je dochter het prettiger vind op haar buik en zolang zij haar hoofdje goed kan bewegen van links naar rechts en omhoog als ze op haar buik ligt is er volgens mij niks aan de hand.
Jij vind het toch ook fijn om je eigen houding te hebben met slapen?

Nou succes Groetjes Kim
 
Hoi

Ik hen een zoontje van inmiddels 5 maanden, hij slaapt ook om zijn buik al van af zijn geboorte...
Maar alleen als ik erbij ben hij kan heel goed zijn hooft draaien en optillen,maar vind het toch nog eng...Ben gewoon bang dan het 1 keer fout gaat...Dus laat hem s'nachts op zijn rug slapen hij slaapt dan wel minder door en goed dan op ze buik...Maar ik durf het echt niet aan....
Maar je moet je gevoel vertrouwen als jij denkt dat het geen kwaad kan moet je het gewoon doen...Maar ik sta er nog niet 100% achter....

succes verder...

Groetjes Zehra
 
Hoi,
ik wil even reageren op jou berichte zehra. Mijn dochtertje sliep met ong 2 maanden al op haar buik, ze kon haar hoofdje zelf goed draaien, en als ik haar op d'r rug liet liggen huilde ze de hele tijd, alleen als ze heel moe was viel ze wel op haar rug in slaap. de buikligging was gewoon haar voorkeurshouding, zolang je geen stootkussens in het ledikantje zet, en de kamer goed ventileert is wiegendood geen grote zorg.
We gingen in het begin veel kijken, ook snachts wel een keer, maar het ging gewoon goed. ze is inmiddels 16 maanden en slaapt nu het liefst op d'r zij.
Veel succes en geniet van je kleintje!
 
onze zoontjes liggeb al vanaf 3 weken op hun buik.
hebben ghet eerst op de zij geprobeerd maar dat lukte niet.

ik heb gewoon gedaan, wat ons voor hun het beste leek.

groetjes manuela
 
Terug
Bovenaan