Mijn dochtertje van 2 maanden wilt smiddags niet in haar bed slapen

<p>Hallo allemaal,</p><p>Mijn dochtertje van 2 maanden slaapt sinds deze week in de ledikant i.p.v. de wieg. In de wieg sliep ze smiddags wel. Nu in de ledikant niet meer. Savonds gaat het wel goed. </p><p>Als ze smiddags huilt, laat ik haar even huilen, geef dan haar speen en een aai over de bol en loop weer weg. Na 1 uur ander half uur huilen vind ik het wel genoeg en haal haar dan eruit. </p><p>Heeft iemand nog andere tips of trucjes?</p>
 
Waarom laat je haar zo lang huilen?  Troost haar en laat haar nog in de wieg slapen overdag als ze in bedje nog niet wil. Je zou overdag dus elk slaapje kunnen beginnen in het bedje, gaat ze huilen en is ze niet te troosten en wil ze dus echt niet daarin slapen, leg haar dan in de wieg. Op die leeftijd is het belangrijk dat ze voldoende slaapt en door haar zolang te laten huilen raakt ze juist oververmoeid waardoor de volgende slaapjes ook slechter gaan. Overdag in bed slapen komt dan vanzelf. 
 
 
Laten huilen kan pas vanaf 6 maanden, daarvoor word het afgeraden. Je kleintje probeerd je te vertellen dat er iets is, waarschijnlijk voelt ie zich niet veilig in het grote ledikant. Lees eens het boek; baby in droomritme van stephanie molenaar
 
Terug
Bovenaan