Mijn dochtertje vraagt veel aandacht ...

Hallo mamma's,

Ik wil graag even mijn hart luchten. Mijn dochtertje van net 2 jaar roept de hele dag "mamma"... ze is duidelijk aan het ontdekken en wil me alles laten zien! Ze pakt ook steeds mijn hand en zegt; "kom mamma ... kijken"... kikker kijken, pappa kijken !!! hahaha ... paardje kijken. Ze vraagt veel aandacht op wat voor manier dan ook. Dus ook hard praten en zich voor mijn voeten werpen.

Vaak zeg ik JA mooi of leuk of wat dan ook, als ik niets zeg dan is het MAMMAAAAAAAA ... dus niet antwoorden heeft geen zin. Ik ben tussendoor consequent als het een schreeuw boel wordt en prijs haar als ze lief speelt. Dan is het even zo heerlijk rustig.

Na 300x mamma op 1 dag ben ik even zo moe! Herkennen jullie dit ook van jullie peutertje?

Gr Esther
 
Heel herkenbaar.... Mijn dochtertje van bijna 2 kan net zo doen. Ze wil altijd op schoot of als ik aan het koken ben wil ze in de pannen kijken.
Als ik met haar zusje bezig ben is ze stikjaloers....... Ze moet er gewoon altijd bij, of aandacht krijgen.... Niet per definitie negatieve aandacht, maar ik ben wel de hele dag met haar bezig......

Ik denk dat dit vanzelf over gaat.... Ik vind het eigenlijk ook wel schattig zo...... Maar ik kan dan ook wel heel goed mn oren sluiten voor gejengel als ik een keer niet op haar gedrag in ga.......

Moet er wel bij zeggen dat ze al vanaf haar geboorte veel aandacht vraag. Haar jonge zusje van nu 10 maanden is echt precies omgekeerd en kan nu al best lang zelf spelen.... Het is dus denk ook wel een gedeelte karakter, en dat zal niet veel meer gaan veranderen denk.......

Goed, geen tips van deze kan dus... Maar wel herkenning......
 
ik herken het ook heel goed, mijn dochtertje is bijna 3 en deed dit ook heel erg. maar dan moet ik wel zeggen dat dit ook deels kwam omdat ze dan bij opa en oma was geweest en daar alle aandacht kreeg. Als ze dan weer bij ons was dan wilde ze dat ook, maar ja ik had ook wel eens wat anders te doen, zoals de was endergelijke. Ik zei dan altijd tegen haar dat mama even de was ging doen en ze even zelf moest spelen, vond ze niet altijd even leuk maar ze deed het wel. meestal ga ik even met haar spelen en even weer wat anders doen. ik wissel het af! het helpt wel hoe eerder je daar mee begint hoe eerder ze ook zelfstandiger gaan spelen. maar het is natuurlijk ook zo leuk om samen met papa en mama wat te doen (meestal is mama de klos ;) ).

 
Hoi,

Ik hoor hier eigenlijk nog niet thuis, mijn dochter is 16 maanden, maar ik herken het wel! Mijn meisje doet niks anders dan bij mama zijn. Als ik haar negeer dan krijgt ze een driftbui, maar ik geef natuurlijk niet toe. Vind het wel erg lastig, ik kan weinig doen. Wel moet ik zeggen dat ze erg graag wil meehelpen. Tijdens het eten koken laat ik haar alles op tafel zetten. (afgezien van messen etc) Met schoonmaken een eigen doekje, met was doen een paar sokken geven. Het gaat nu iets beter, al heeft ze nog steeds erg veel moeite met zelf spelen. Is dat een fase?

Succes!
 
@ciomama.... ik ben hier nog steeds mee aan het worstelen..... Ik denk dat het deels de fase is maar zeker ook deels het karakter. Mijn dochter begon daar zo rond de eerste verjaardag mee en nu is ze bijna twee en het is nog niet over.... Ze is een echt gezelschapsdier, hoe meer omgevings drukte hoe beter.

mn jongste heeft min of meer dezelfde opvoeding genoten en die kan al vanaf de geboorte zichzelf prima vermaken..... (nu 10 maanden) dus het is echt een karaktereigenschap hier.......

Ik vermoed zelf dat onze oudste altijd veel aandacht zal blijven vragen! Goed, het heeft ook zo zn charmes (al zijn die soms moeilijk te herkennen hahahahhahahahahha)

pauline
 
Bedankt voor jullie reacties ...

Gelukkig zijn er ook momenten dat onze kleine meid helemaal in Dora verzeild is ... of ze lekker eventjes speelt met haar duplo. Het heeft ook wel iets aandoenlijks hoor als je kindje je hand pakt en (weer) roept; mamma KIJK !!! ze is zo enthousiast.

Als ik alleen maar ja goed zo zeg dan is het vaak al goed!! hahaha.

gr Esther
 
Mijn dochter (6 weken terug 2 geworden) doet dat ook, maar ik vind dat juist leuk! Ik probeer zoveel mogelijk en zo goed mogelijk antwoord te geven op alles wat ze vraagt en blijf enthousiast reageren. Ik denk dat ze daarom ook erg goed zelf kan spelen waarbij ze soms een uur lang helemaal niet om mijn aandacht vraag. De momenten dat ze dat wel doet zijn intensief, maar worden afgewisseld met tijden dat ze erg lekker in haar eentje aan het spelen is. We betrekken haar overal bij. Ze helpt met koken, smeert 's ochtends zelf haar brood (op haar manier), pakt zelf melk of water uit de koelkast als ze dorst heeft. Wij laten haar zoveel mogelijk vrij thuis en doen wat ze zelf graag wil. Dat kan natuurlijk niet altijd, maar als het binnen de perken blijft vind ik dat prima. Ze gaat zelf naar boven en beneden om te spelen. Ze krijgt een groot gevoel van zelfstandigheid. Ze is ook niet jaloers op haar 3 maanden oude zusje. Ook daar wil ze graag mee helpen. Ik denk dus dat je het probleem kunt verminderen door haar zoveel mogelijk te betrekken bij wat je zelf doet en geen beren op de weg ziet.
 
Terug
Bovenaan