Mijn dochtertje wil geen flesvoeding??????

He hallo,

Ik geef volledig borstvoeding, maar nu  wou ik  graag voortaan 's avonds de laatste voeding  flesvoeding maken met rijstebloem om goed de nacht door te komen en omdat ik dan wat vaker weg ben.
Maar ze wil het echt niet!!!! Ik krijg nog geen enkele slok  bij haar  naar binnen.
Heb ook al verschillende merken geprobeert of 't daar aan lag, maar nee dus.

Aan de fles of speen ligt het ook niet, want ze wil wel gekolfte melk gewoon en ook wel met rijstebloem. Ze heeft ergens in de eerste 2mnd wel een paar keer flesvoeding gehad voor nood, maar toen had ze er geen problemen mee.

Ik kan alleen maar denken, van jemig hoe  moet het nou als ik wil stoppen met de BV, dat kan dan niet eens. Ik heb het graag voor mijn meisje over hoor, maar ik heb nu al nog net geen bloedende tepels van 1 tandje!!! Ze is altijd al een hele wilde drinker geweest.

Heeft iemand misschien tips??? Of wie herkent dit???

Groetjes Nadine, moeder van Anouk bijna 5mnd.

Heb je al geprobeerd om het langzaam af te bouwen!
Gewoon een mengsel maken van drie: moedermelk, kunstvoeding en papspul.
En elke keer de verhoudingen veranderen.
Steeds minder moedermelk en steeds meer kunstvoeding.
Zo kan ze wennen aan dat de voeding verandert.

Groetjes
Hanna

He hoi,

Thanx voor je tip. Dat had ik nog niet geprobeert. Maar mag dat wel???
De moedermelk en kunstvoeding doorelkaar heen mixen??? Heb je er zelf ervaring mee???

Groetjes Nadine.

Hallo! Dat mag best hoor, je mag zelfs moedermelk en poedermelk (=opvolgmelk) mixen in 1 fles.  Dat heb ik aan het CB gevraagd, en ik heb dat gedaan toen ik de BV ging afbouwen en niet genoeg voeding meer had uit het kolven. Op het pak staat precies hoeveel schepjes poeder je bij een bepaalde hoeveelheid melk moet doen, dus dan kan je zelf uitrekenen hoeveel water/poeder je aan een fles wilt toevoegen.

Mijn zoontje wilde met 4/5 mnd ook absoluut niet uit de fles drinken, terwijl het geen enkel probleem was bij ongeveer 2 mnd. Daar heb ik behoorlijk wat stress van gehad, want hij ging met 4 mnd naar het kinderdagverblijf!  Hij schreewde de heleboel bij elkaar als iemand de fles gaf!   Toch doorgezet, want ik merkte dat hij het absoluut wel kon. Als hij honger had dronk hij echt wel, maar precies zoveel dat hij net genoeg had. En dan haalde hij het thuis dubbel in aan de borst... Hij heeft toen een tijdje echt weinig gedronken op het KDV, maar zijn luiers waren nat en zijn groeicurve goed. Ik heb volgehouden hem ook 1 fles/dag te geven als hij niet naar het KDV ging, om zo het ritme erin te houden. Ik merkte wel dat een fles met te klein gat in de speen voor hem erg frustrerend was, als er niet genoeg uitkwam begon hij te huilen en wilde dan oook niet meer proberen.
Veel succes, volhouden en het komt goed!

Terug
Bovenaan