Mijn dooierzak is groter dan mijn embryo

Vandaag mijn eerste echo gehad en ik ben terug gezet op 4 weken en 6 dagen.Nu was mijn dooierzak wel een stuk groter dan mijn embryo.<br />Moet ik mij nu heel erg zorgen maken of komt alles wel goed?<br />Over 2 weken moeten we terug
 
Hoi, gefeliciteerd met je zwangerschap. Vond de verloskundige/gynaecoloog dit een punt dan? Wij hadden bij de eerste ook een vroege echo, (bij 5.2 weken als ik me niet vergis) ivm eerdere miskramen. Het kindje was 2.4mm en de vruchtzak veel groter. Onze dochter word over een maandje 4 ?
 
Heb wel zoiets van het is nog heel klein maar wie weet wat het volgende week doet en de misselijkheid en pijnlijke borsten worden erger en begin ook al bandenpijn te voelen dus heb zoiets dan zit het wel goed
 
Wat spannend! Hopelijk over 2 weken goed nieuws!
De details weet ik er niet precies van qua formaat en dergelijke, maar de dooierzak bevat in het begin alle voeding waar je kindje de eerste weken van moet gaan groeien tot de placenta aangelegd en functioneel is. Dus dat die dooierzak in het begin groter is dan het kindje lijkt me heel normaal en dat lijkt me op zich geen reden tot zorgen. Pas ergens tussen de 9 en 12 weken is de placenta helemaal af en kan je kindje het zonder dooierzak. ;)
Het feit dat je teruggezet bent kan meer reden zijn tot de negativiteit, want een trager ontwikkelend embryo heeft een grotere kans om (vroeg of laat) te stoppen (of in deze fase zelfs al gestopt te zijn) in de ontwikkeling en een miskraam te worden, waarbij wel gezegd moet worden dat de metingen zo vroeg nog niet erg betrouwbaar zijn en een paar dagen verschil met de geschatte termijn heel normaal is.
Ben je ver teruggezet? Hoe ver dacht je te moeten zijn? En op basis waarvan dacht je dat?
 
Heb ondertussen contact gehad met verloskundige,
Ik ben 2 weken terug gezet ivm onregelmatige cyclus.
Verloskundige vertelde inderdaad dat het formaat normaal was in dit termijn en ik mij niet druk moest maken.
Ben nu ook wel een stuk meer gerust.
Kwaaltjes worden erger steeds meer misselijk last van zeurend gevoel in men buik en hartstikke moe
 
Op basis van eerste dag van laatste menstruatie hadden we gerekend eerst maarja geen rekening meeghoudenet dat ik zo een onregelmatige cyclus had
 
Terug
Bovenaan