mijn eerdere vraag over slapen

Ik heb vandaag eerder een vraag op het forum gezet over voeding en onze zoon die de laatste drie dagen zowel overdag als's nachts niet of weinig slaapt terwijl hij toch echt wel heel erg moe is.

Nu heb ik in overleg met het CB waar ik vanmiddag ben geweest een slaapzakje gekocht.... misschien wel heel dom, maar hoe moet je die eigenlijk gebruiken? De een legt 'm volgens mij vast onder het matrasje en de ander weer niet. En is het niet snel te warm voor het kindje?

Hoi,
mijn dochter slaap ook in een slaapzak. Ik stop deze onder het matras. Ze slaapt altijd of in een pyama/slaapzak/laken of romper/slaapzak/laken.
Groet, Anne mama van Sophie(25-02-07)

Bedankt voor je reactie. Ik weet niet zog oed wat ik hem aan moet doen nu. Heeft pyama aan met lange mouw maar dan zonder de broek, romper zonder mouwtje eronder en dan een hele dunne slaapzak (zomerversie volgens de dame die hem verkocht) en dan een velux dekentje.... maar die ligt niet tot aan zijn kin.

Mijn dochter ligt ook in een slaapzakje, maar ik vind het erg moeilijk om te besluiten wat ze aan moet. Als ik een zomerslaapzak pak, is ze 's morgens erg koud en is ook vroeg wakker.
Momenteel slaapt ze in een dikke slaapzak met romper met lange mouwen en pyamabroekje, zonder dekentje. Nu is ze 's morgens nog lekker warm en slaapt ook langer.   Nu is haar kamer ook vrij koud, dus dat scheelt ook.
Sil

Hoi, als het overdag warm is geweest en het s'avonds nog vrij warm is op haar kamer een romper met lange mouwen. Is het fris buiten geweest zoals vandaag ( ik vond het vrij fris vanavond) een pyama.
Doe wat je gevoel je ingeeft. Je kan voordat je gaat slapen nog even in haar/zijn(sorry) nekje voelen. Voelt het dan wat koel aan gewoon een dekentje instoppen.
Succes!
Groetjes, Anne

Bedankt voor jullie reacties, daar kan ik wel wat mee. Vanaf morgen gaan we ook naar 4 voedingen (op aanraden van CB). In combinatie met de slaapzak hopen we dat hij wat rustiger wordt. Hij was ook wel behoorlijk gegroeid in gewicht de afgelopen maand. Bleek dat hij toch wel erg veel voeding kreeg (4 x 180 en de laatste fles 200 cc met rijstebloem). Waarschijnlijk had hij daar ook wat last van. En misschien so wie so wel een onrustige periode. Alleen dat hij onderste boven in bed ligt steeds is gewoon vervelend want als we hem dan weer goed leggen is hij uiteraard ook wakker. En dat gebeurd nu niet. Als hij nu klein beetje wakker wordt geven we hem de speen en slaapt hij verder (gaat vanavond tot nu toe wonderbaarlijk goed).

Terug
Bovenaan