mijn eerste echo

Gisteren (29 september) was het zover………..mijn eerste echo………..spannend.
Voor de echo moest je een volle blaas hebben. Dus ik keurig 2 uur van te voren uitgeplast en toen een liter water naar binnen gewerkt. Was er misselijk van zeg. Maar goed.
Op tijd thuis vertrokken waardoor we al om 11.40 uur bij de praktijk waren. 20 minuten te vroeg dus. En ik moest plassen !!!!! Eenmaal in de wachtkamer kwam er nog een koppel binnen die voor ons waren….en ik hield het niet meer. Om 5 voor 12 kwam Hilde het andere koppel halen………dat houd ik niet meer vol +/- nog een kwartier ophouden…..dus ik heb aan Hilde (de verloskundige) gevraagd of een inwendige echo ook mogelijk was. Ga maar gauw plassen, zei ze. Dat luchten toch op !!!!!!!
Niet veel later waren we aan de buurt………spanning stijgt. Volgens de eerste berekening ben in 9 weken en 5 dagen. In dat geval is een uitwendige echo ook mogelijk zonder volle blaas. Dus even proberen. En ja hoor….daar zien we de kleine….maar heel slecht. Oei, ik zie zijn hartje niet kloppen. Ze vroeg nog even of ik wel zwangerschapskwaaltjes heb. Met andere worden: ben je nog wel zwanger en heb je niet gemerkt dat het mis is ?
Slik…………..Slik………………….
Toch maar even een inwendige echo maken. En wat zien we…………..een klein spook met een super goed kloppend hartje !!!!!!!!!!!! Ik kon me geluk niet op. Traantjes vloeide dan ook.
Nou wat een super echo. We hebben alles gezien. De kleine bewoog ook al goed. Een paar bewoog de kleine met het hele lichaam maar vooral trappen met de voetjes. Zo leuk. Alles erop en eraan…voor zover dan. Het vlies gezien en ook het ei-zakje waardoor de kleine nu nog zijn voeding krijgt.
De kleine even opmeten………2,12 cm………Dan komen we uit op 8 weken en 5 dagen ! Uhmmm…dat is een week minder dan we dachten. Maar het maakt allemaal ook niks meer uit. We kijken nog even naar de kleine die er rustig op los trapt.

Hilde wil met 12 weken nog een echo maken om nogmaals alles te checken.
28 Oktober een afspraak voor een gewone controle en op maandag 15 November de vruchtwaterpunctie…….Bbbrrrrrrrrrr

Dus ik denk dat ik me maar bij de mamasclub mei ga melden !!!

Zo dit wilde ik even delen met jullie.

Groetjes Jeanine
 
@ claudia
Ik heb een chromosoom afwijking (trisomie 13). Hierdoor heb ik een groter kans op een miskraam...en als dat niet gebeurt heb ik nog kans op een klindje dat zo ernstige afwijkingen heeft dat het na de geboorte sterft of niet langer dan een jaar kan leven.
Dus even een punctie doen en dan weten we zeker dat het kindje "gezond" is.
 
Gefeliciteerd met je zwangerschap.
En veel succes bij de vruchtwaterpunctie. Spannend hoor. Wij hebben zelf een vlokkentest gehad, omdat er uit de nekplooimeting de kans`bestond dat we 1 op de 5 een kindje zouden krijgen met een afwijking.
En wat duurt het wachten dan lang op de uitslag. Maar gelukkig was alles goed en zijn nu 18 weken zwanger van een gezonde zoon.
Hopelijk krijgen jullie ook een goede uitslag.
 
Terug
Bovenaan