Ik ben/ was een fervent voorstander van de smiley ovutesten! Echt, het heeft mijn eerste twee zwangerschappen snel doen komen.
Nu bij de derde (gyn geweest, provera gehad en 1 ronde Clomid) haalde dit niets uit. Ik kon testen wat ik wilde maar geen ei, zelfs als hij een smiley aangaf bleek dat hormoon wel hoger te zijn dan anders maar het was geen garantie voor een goed ei.
Dit is wat mijn gyn me vertelde. Ook zei hij dat je de smiley juist vóór moet zijn.....ja er staat iets anders in de bijsluiter, ik weet het. Hij vond het echt zonde van het geld, terwijl het mijn twee eerste zwangerschappen snel een positest bezorgde! Maar ik heb totaal geen eisprong meer gehad blijkbaar, vanaf vorig jaar sept tot afgelopen maart, terwijl die test het wel aangaf. Wat in mijn geval betekende dat het hormoon wel werd aangemaakt en er een iets groter eitje kwam maar dat het vervolgens niet sprong en/of dus van goede kwaliteit was.
Wat ik bedoel te zeggen, denk ik nu uit ervaring te weten, dat als je een smiley hebt, het niet wil zeggen dat je een goede eisprong krijgt.....en dus vruchtbaar bent.....Ook hangt het natuurlijk af van het zaad van je man.
Daarover zeggen ze om de dag te klussen is het beste voor de kwaliteit van de zaadcellen.
Ik hoop natuurlik van harte dat je gewoon een super ei hebt en over twee weken een goed bericht kunt plaatsen!!
Liefs