mijn ei kwijt / hart luchten

A

Anoniem

Guest
Grappig dat iedereen op dit forum praat over “ei kwijt kunnen”. We willen liever op een andere manier ons ei kwijt natuurlijk!
Ook voor mij is het reden om mij na lange tijd weer eens tot dit forum te wenden. Wat een verhalen toch allemaal. Waarom is het toch voor velen zo moeilijk om zwanger te worden?

Ik ben 35 jaar en al ruim vier jaar bezig om een kind te krijgen. Zwanger worden is mij tot 2 keer toe gelukt maar helaas zijn die geëindigd in een miskraam. De eerste keer spontaan en de twee keer met een curettage.
Wat ik nu zo graag met jullie wil delen is dat het psychisch zo belastend is. Daarnaast ben ik zelf erg aan het twijfelen of ik nu voor IUI (en evt. daarna IVF) moet gaan. De gynaecoloog zegt dat ik gewoon zwanger kan worden en dat ik het beste af kan wachten. Bij ons zijn namelijk geen afwijkingen geconstateerd. Ik heb onlangs een kijkoperatie gehad en daaruit bleek dat alles goed was. Daarbij is ook de toegankelijkheid van de eileiders bekeken dmv contrastvloeistof. Nu wachten wij nog de resultaten van een bloedtest af, waaruit mogelijk zou kunnen komen dat er chromosomenafwijkingen zijn waardoor de zwangerschappen zijn geresulteerd in een miskraam. Dat horen we binnenkort. De vraag is dan: IUI? Ik wil dat wel proberen, maar dan zonder hormoonbehandeling. Ik geloof dat dat ook mogelijk is, ik hoop het wel.

Wat beheerst het je leven toch, zwanger willen worden. Als er weer een reclame van de ETOS-babyweken op tv is, voel ik al een pijnlijke steek in mijn hart. Steeds meer in mijn omgeving maakt mij ervan bewust dat ik kinderloos ben. En dat terwijl ik heel gelukkig ben zo, zonder kinderen. Maar door mijn leeftijd en mijn hormonen ben ik met niets anders bezig dan met zwanger worden. Ik heb een Persona aangeschaft, ik slik Agnus Castus wat bevorderlijk is voor o.a. de vruchtbaarheid en ik rook niet en drink weinig. Daarnaast tikt de biologische klok lekker hard door, want ik word alweer bijna 36. Met andere woorden: ik heb haast! Als ik nu zou weten dat ik over anderhalf jaar zwanger zou worden met een goed resultaat dan zou ik het prima vinden maar die maandelijkse onzekerheid maakt mij gek. De dagen voor mijn NOD zijn vreselijk. Ik voel dan allerlei buikpijnen die op een menstruatie duiden, maar ik weet dat ik dat ook had toen ik eerder zwanger was. Het eerste lichte bloedverlies doet mij eveneens twijfelen, want bij mijn eerste zwangerschap had ik ook bloedverlies, wat een innestelingsbloeding bleek te zijn. Pas als pijn en bloedverlies echt toenemen, houdt het twijfelen op. Op naar de volgende ronde denk ik dan. Ik lees op dit forum ook dat vrouwen bezig zijn in ronde 9 voor kind 1 en dan besef ik dat al in ronde 49 zit voor kind 1……ik wil zo graag opgeven en een maand geen seks hebben want dan weet je tenminste zeker dat je ongesteld wordt….maar tegelijkertijd wil ik zo graag een kindje!

Hebben jullie dat ook dat je er zo mee bezig bent, dat je zo twijfelt over dat medische geklooi aan je lijf en dat je soms zelfs twijfelt of je uberhaupt nog wel een kindje zou willen? (en je dan daarover weer schuldig voelt)

groeten,
Beppie4

hoi hoi....

Vreselijk he... dat wachten en de teleurstelling elke keer!
De spanning breekt soms gewoon op. Dat heeft iedereen hier denk ik wel.

ronde 49 is zeer zeker niet niks. Maar voor veel meiden hier geldt dat ze weten dat spontaan zwanger worden gewoon niet lukt.
Ik ben daar bijv. een voorbeeld van.
Ik heb een zeer onregelmatige cyclus en maak zelf geen eitjes aan.
Met behulp van hormonen maak ik eitjes aan en met behulp van een ander hormoon wordt dan weer gezorgd dat die eitjes ook springen.
Ik ben inmiddels twee keer zwanger geweest. Heb een zoon van 3 jaar en vorige week een miskraam gehad van een tweeling.

Probeer moed te houden en als je het ff niet trekt, dan misschien toch een idee om een maand of misschien wel een paar maanden rust te nemen.... niet die spanning aan je hoofd, kan je misschien ook wel goed doen.....

Heel veel sterkte!
mama Peet

Hoi Beppie,

Ik weet precies wat je bedoelt; je wilt niet geobsedeerd raken, maar het kan niet anders. Iedere keer als je je voorgenomen hebt om er deze keer niet zo veel mee bezig te zullen zijn, overvalt je toch weer die onzekerheid, zeker zo rond je NOD. Dat is denk ik heel normaal, want ik lees het bij bijna iedereen hier op het forum. Ik baal er ook van hoor, dat het bij mij ook zo gaat, want als je toch iedere keer zo teleurgesteld wordt, dan is het hartstikke zonde van je tijd om de hele dag aan niets anders te denken dan het zwanger willen worden.
Ik kan niet echt iets zeggen wat je zal helpen, maar weet dat je niet de enige bent! Hier weet gelukkig haast iedereen hoe je je voelt en wat je bedoelt, wat helaas in je omgeving vaak niet zo is.... Veel sterkte met je gevoelens en ik hoop dat je snel weer zwanger mag zijn!

Liefs, Anke

lieve beppie,

wat naar dat je al 2 miskramen achter de rug hebt,.
dat lijkt me niet makkelijk.

ik deel je gevoel totaal wat betreft  zwanger worden  beheerst je leven.
ik probeer het soms wat los te laten maar dat gaat zo moeilijk.
ik ben 33.
in het ziekenhuis zeggen ze dat je nog niet te oud bent,
maar idd. voel jij zelf je biologische klok tikken.
je bent ook nog niet zwanger,
en lukt dat eenmaal wel, dan ben je weer een jaar ouder als je bevallen bent....
ik heb nooit een oudere moeder willen zijn,
maar soms loopt je leven nu eenmaal zo.
( ontmoete mijn huidige partner laat)
ik probeer me groot te houden voor mijn omgeving.
maar alleen thuis, zakt de moed me vaak in de schoenen.
en dat terwijl ik toch een positief ingesteld persoontje ben....

ik denk niet van; het hoeft niet meer zo nodig kinderen.
nee, mijn wens wordt alleen maar groter!
en daardoor vergroot je ook onbewust de druk bij jezelf.

sterkte en suxes met je behandelingen.
geef het niet op.
groetjes, jana.

Lieve dames,

Bedankt voor jullie reacties! Daar heb ik veel aan. Het is fijn dat jullie het begrijpen want ook al is je omgeving vol begrip, begrijpen doen ze het niet en dat kan ik ze ook niet kwalijk nemen (alhoewel, soms....)

Mama Peet, wat verdrietig om te lezen dat je je tweeling bent kwijtgeraakt. Maar je klinkt ontzettend sterk. Houd vol!

Vlinderjana, dat van ik hoef niet zo nodig kinderen is volgens mij een soort van zelfbescherming. Als ik dat tegen mijzelf zeg, sterkt mij dat in het feit dat ik geen kinderen heb en dus elke week kan uitslapen, naar de film kan gaan zonder dat ik een oppas hoef te regelen  enzovoort. Maar ik wil natuurlijk wel een kind! Het voelt alleen soms zo tegenstrijdig.

We moeten blijven hopen! Ik ben inmiddels  bij de gynaecoloog geweest voor de uitslag van de bloedtest. Het was gelukkig allemaal goed. Het komt erop neer dat NIETS ons in de weg staat aan zwanger worden. De arts adviseerde om pas met IUI te beginnen als dat de kans op zwanger worden vergroot en dat is nu nog niet het geval, ik kan het beter nog een tijd proberen (nog anderhalf jaar). En eerlijk gezegd ga ik dat ook doen. Ik heb, met heel veel respect voor iedereen op dit forum die dat wel doet, nog lang geen zin in hormonale poespas of ander gepruts aan mijn lijf. Wellicht als ik over een jaar nog niet zwanger ben denk ik er heel anders over. Ik ga lekker eerst op vakantie en het even een tijdje van me af zetten. Ik hoop dat het gaat lukken want het is makkelijker gezegd dan gedaan.

Ik hoop zo ontzettend voor iedereen dat het snel mag lukken!
Beppie4

Terug
Bovenaan