Mijn ergste nachtmerrie wordt werkelijkheid :-(

Is even helemaal off topic, maar moet het echt kwijt :s.

Afgelopen vrijdag naar de tandarts geweest en dit keer ontkom ik er echt niet meer aan.
Mijn verstandskies moet er helaas uit. Wordt er serieus nu al niet goed van. Ben zo bang voor de tandarts!!!
Vandaag de afspraak gemaakt en 1 aug gaat het gebeuren.

Weet nu al dat ik bloednerveus ga zijn. Iemand misschien nog tips????

Ik heb het ook niet zo op de tandarts en toen bij mij werd gerept over verstandskiezen weghalen zat ik m ook flink te knijpen. ik zou toen op controle komen en een afspraak krijgen voor de kaakchirurg, deze 'enigszins' ontspannen ging ik naar de tandarts. Zit ik in de stoel, krijg een verdoving in mijn mond met de mededeling om even op de gang te wachten tot ie ingewerkt is, want het ging gelijk maar even gebeuren. God 7 kleuren stront. En wat bleek... ik zat nog geen 10min in de stoel en toen was ie er al uit! Wat was me dat meegevallen zeg!
Ik heb dan alleen de ervaring aan de bovenkant. Hij zette er een tang oid op waardoor de kies in 2en brak en hij pulkte het er zo uit. Ik heb ook wel minder prettige verhalen gehoord van mensen, het zal voor iedereen toch echt anders zijn.
Geef in ieder geval aan bij de tandarts dat je er tegen op ziet, welllicht krijg je wat extra verdoving ofzo. Het er niet uithalen is waarschijnlijk geen optie, heb je er nu geen last van dan misschien over 2 jaar wel en dan zijn de gevolgen waarschijnlijk groter. Lees wortelkanaalbehandeling en ik heb me laten vertellen dat dat echt de ergste behandeling is.
Hoe lastig het wordt, laat het over je heen komen. Heel veel sterkte in ieder geval!! Ik hoop dat het net als voor mij, jou ook heel erg mee gaat vallen!

Thanks voor je reactie!!! Hij moest er eigenlijk al uit toen ik nog zwanger was, maar dat zag ik niet zitten. Maar er is nu een stukje af dus het moet en ik wil er ook vanaf.
Die van mij zit ook boven. En ze zei dat hij goed zit dus daar moet ik maar op vertrouwen.

Zal vantevoren een lekkere paracetemol nemen hopelijk ben ik dan een beetje ontspannen, haha.

Ik hou je op de hoogte!!!

Als hij goedzit dan hoeven ze niet te snijden en hem doormidden te boren. Nu is een kwestie van goed verdoven en dan is hij er zo uit! Ik ben er nu 2 kwijt en het is me bij beiden enorm meegevallen!! Ook gen last van een dikke mond etc. Goed spoelen de week erna en voor die tijd idd een paracetamol/ibufrofen nemen, deze krijg je na afloop ook mee.

Veel succes!!!
Liefs ciomama

Terug
Bovenaan