Mijn excuses!!! ja het is schandalig ik weet het.

A

Anoniem

Guest
Ik moet echt even mijn excusus maken voor afgelopen vrijdag, ik heb me niet eens netjes afgemeld voor Houten en daar heb ik toch wel spijt van.
Deze mama zit even totaal niet lekker in haar vel, op de een of andere manier is werk, de meiden, manlief die niet bepaald het zonnetje in huis is, etc..... me allemaal teveel.
Op mijn werk is het enorm druk, hard werken dus, de meiden zijn super en gaan prima zeker nu de sint weer naar Spanje vertrokken is.
Het gaat met manlief niet lekker op zijn werk en dat is thuis ook te merken, bijna alles komt op mij neer en dat trek ik nu niet.
Helaas ben ik erg gevoelig voor de gemoedstoestand van de mensen naast me en kan me daar ook niet voor afsluiten.
Maar goed we gaan van de sint lekker door naar de kerst.
Pakjes avond was hier een groot succes, het eerste kado, een houten poppenwagen voor Linde was en groot succes, ik heb haar er achter gezet en mevrouw liep zo de hele kamer door, zooo lief.
De pop die later tevoorschijn kwam werd er met liefde ingesmeten en mocht meerijden.
Ook Roos was helemaal blij met alles maar  stortte na het laatste pakje helemaal in.
Ikzelf daarna ook, donderdag verstand op nul en gaan werken, vrijdag heb ik Roos  thuisgehouden en zijn we met z'n drietjes lekker gaan spelen met al het nieuwe speelgoed.
Zaterdag gewerkt, enorm druk en echt de hele dag alleen maar kado-tjes ingepakt!!?? ik zal zo blij zijn als het hele kerstgebeuren voorbij is!!!
Thuis is  het ook helemaal kerst, erg gezellig en Linde vindt de boom met ballen en lichtjes heeeel interresant, ik hoop maar  dat de ballen het overleven!
Maar goed sorry dus dat ik niks meer van me heb laten horen, Fonske+Suzan ik heb net voor het eerst mijn laptop weer  aangezet dus alvast mijn excusus via het forum!!!

liefs Daniëlle.

Nou Daniëlle, dat is je geraden ook! We hebben tot sluitingstijd op je zitten wachten .

Geeft toch niks meid! Jammer dat je er niet bij kon zijn, maar heel begrijpelijk allemaal hoor. Het is ook zo'n drukte in december en dan kan alles bij elkaar gewoon te veel zijn. Volgende keer beter!

Wat je man betreft: mijn vriend heeft een eigen zaak is dus eigenlijk altijd heel druk. Als hij een K-dag heeft gehad, nou dan merk ik dat al als hij binnenkomt. Ik wacht dan eerst even af of hij er zelf over begint, zo niet dan begin ik er over (na het eten, dan kan hij eerst even omschakelen). En dan praten we er over. Soms is het dan nodig om te vragen of hij vond dat er genoeg over gezegd is en als dat zo is dan sluiten we dat hoofdstuk af. Zijn problemen oplossen kan ik niet, maar ik wil het er best met hem over hebben. Maar niet de hele avond, er is namelijk nog meer dan alleen   de zaak / werk! En verder probeer ik maar zoveel mogelijk te relativeren en er een grapje overheen gooien, maar dat is lastig als je zelf ook al niet zo lekker in je vel zit.

Sterkte meid!

Ellen mv Julian

hoi!

vervelend joh dat je niet lekker in je vel zit, en dan je mannetje ook niet...
december is nogal druk, dus dat komt helemaal niet uit (nooit natuurlijk maar goed), hoop dat jullie je snel wat beter voelen en genieten van de kerst!

liefs Jenneke mv Ivar

He wat jammer dat het even niet zo lekker gaat.. Ik ben ook een type dat erg sfeergevoelig is en niet tegen mensen kan die de hele dag lopen te zeuren en te zeiken. Ik wordt er op den duur zo kriebelig van dat ik zo iemand dan ook gelijk adviseerd, of beter gezegt zeg, dan maar in een hutje op de hei te gaan wonen of naar bed te vertrekken omdat ik geen zin heb de gene te zijn waarop continue afgegeven wordt. Dat men even mokt of dat er over gepraat wordt is helemaal niet erg en juist goed, maar het moet niet zo zijn dat het de hele sfeer in het huis bepaald en er uiteindelijk iedereen zich rot voelt. Dan moet diegen toch echt zelf even wakker geschud worden om te laten zien wat hij/zij aanricht en daar verstandig mee omgaan. Dus bv eens vroeg naar bed te gaan, even lekker sporten of ergens heen gaan (bos) waar je even alleen met je gedachten en gevoelens bent. Want als jij degene bent die hem uit zijn "gedachte" haalt is het heel logisch dat hij dan erg scherp kan reageren, maar niet eerlijk tov jou..

Maw; Als je merkt dat je het even echt niet meer trekt grijp hem eens aan zijn jas en spreek dit duidelijk uit! Dat er één iemand zich niet lekker voelt kan altijd gebeuren, maar dat beide ouders er helemaal doorheen zitten maakt de zaak een stuk complexer. Het gezinnetje moet immers doordraaien..

Denk aan jezelf en geef duidelijk je grens aan vóórdat je over je tandvlees struikelt. meld je desnoods ziek op je werk dat je even een paar daagjes lekker bij kunt slapen en breng gewoon je kindjes naar het KDV. Lekker tijd voor jezelf!!

Kop op en vergeet jezelf niet!!

Esmé mv Kay

Dank jullie voor de reacties, Esmé, je verwoord het perfect.
Ons probleem is dat ik open en eerlijk ben en mijn man heel gesloten en echt geen prater.
Hij ziet wel dat ik me niet happy voel maar kan daar niets mee helaas, kind van zijn ouders die hebben ook weinig emoties.
Ik wil hem niet veranderen maar zou het wel fijn vinden als hij zich wat meer openstelde.
Maar goed we werken eraan, ik bekijk alles gewoon per dag.
Al is dat ook niet alles, gisteren een rol inpakfolie op mijn  teen/voet gehad, heel erg pijnlijk, ik kon gisteren aan het einde van de dag echt niet normaal meer lopen.
Vanmorgen gooide Roos eerst haar melk om, waar Linde heerlijk in ging deddelen en dus schone kleertjes aan moest (die had ze net aan!!)
Vervolgens gooit ze een bekertje water om....aaahhhhhhh!!!!
Weer een ochtend rennen en vliegen om op tijd op school te zijn, maar goed Linde slaapt, er zit een was in de machine en ik heb heerlijk even de tijd gehad voor het forum. Om 11:20 ga ik bij Roos op school een kerstverhaal voorlezen in de klas met nog een paar mama's, leuk!!! Linde heeft van de sint het boek "Kerstengel" gehad een kerstverhaal met 2 muisjes en een zwaan, een erg mooi prentenboek!! Tip!!!

groetjes Daniëlle.

Goeie tip, heb je ook een ISBN nummer? Ben gek op boeken en Tess ook.

Wat ook een leuke is, niet met kerst te maken, is de Sterrekindertjes (ISBN-13: 9789020686685) Sterrekindertjes

Ga hem zo ff googlen.

Heel veel sterkte met alles, probeer af en toe even lekker te ontspannen dat kan zo helpen.

Liefs Nanda

Terug
Bovenaan