Mijn kind heeft autisme spectrum stoornis

<p>Hoi allemaal,</p><p>Een paar weken geleden is vastgesteld dat mijn zoontje van 4,5 jaar autisme heeft. Ik wil jullie eigenlijk om advies vragen. Mijn zoontje heeft moeite met veranderingen bijvoorbeeld van een tuitbeker naar een normale beker gaan (hij drinkt dus nog steeds uit een tuitbeker), hij is nog niet zindelijk omdat hij gewoon weg niks op de wc wilt doen maar perse in zijn luier. Hij wil niet bij zijn naam genoemd worden, hij heeft zichtzelf een naam gegeven en hij verwacht dat iedereen hem zo noemt. Als ik hem bij zijn naam noem dan kan hij zo verdrietig en boos worden, ik weet niet hoe ik hiermee om moet gaan. Het is de hele dag door dat hij die bijnaam herhaald zovan mama ik heet zo en niet zo..elke zin die ik zeg wilt hij dat ik zijn bijnaam erachter aan zeg. Het is zo frustrerend want ik wil er niet in meegaan, ik wil dat hij dat afleert maar hoe?!? Hebben meer ouders hier ervaring mee? Hoor graag van jullie!</p><p> </p><p>groetjes nour</p>
 
Misschien is de methode "Geef mij de vijf" van Colette de Bruin iets? Ik heb nu 2 colleges mogen volgen voor mijn werk. Duidelijke tips over hoe om te gaan met. 
 
Misschien is de methode "Geef mij de vijf" van Colette de Bruin iets? Ik heb nu 2 colleges mogen volgen voor mijn werk. Duidelijke tips over hoe om te gaan met. 
 
Ik heb ook positieve ervaringen met colette de bruin, wel als professional, maar is een heel toegankelijke methode om in te zetten als ouder. Op hun website kan je zien welke organisaties geschoold zijn in hun methode, en jullie misschien kunnen ondersteunen. Of neem contact op met het sociale wijkteam van je gemeente, zij weten goed welke organisaties er in de buurt zijn en kunnen je helpen aan de juiste (thuis)ondersteuning. Veel succes en sterkte!
 
Ik heb ook positieve ervaringen met colette de bruin, wel als professional, maar is een heel toegankelijke methode om in te zetten als ouder. Op hun website kan je zien welke organisaties geschoold zijn in hun methode, en jullie misschien kunnen ondersteunen. Of neem contact op met het sociale wijkteam van je gemeente, zij weten goed welke organisaties er in de buurt zijn en kunnen je helpen aan de juiste (thuis)ondersteuning. Veel succes en sterkte!
 
Ik zou inderdaad op zoek gaan naar ondersteuning! ASS is er in vele soorten en maten, en daar is geen vaste handleiding voor. Het lijkt me in jullie geval goed dat er iemand komt helpen je op het juiste pad te zetten. Met wat tips en handvatten kun je dan hopelijk een heleboel bereiken! Succes
 
Mijn zoon heeft ook ass en ik heb veel gehad aan geef me de vijf! En nog steeds
Ook krijg ik 1 per week hulp in huis,  ik kan met al mijn vragen bij haar terecht, mijn ei kwijt en ze helpt met plannen organiseren en duidelijkheid creëren.  Ik zou niet weten wat ik zonder haar moet.  Soms komt ze met de simpelste oplossing waar ik zelf niet aan dacht.
Ik werk zelf veel met beloningskaarten, planbord, en overleg heel veel en laat hem zelf meedenken dat werkt bij mijn zoon het beste maar ieder kind is natuurlijk anders
 
Terug
Bovenaan