mijn kind is 5.5 maand oud en wil de fes neit Helpppp

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal

Mijn kind wil de fles niet pakken help wat moet ik doen mohammed is 5.5 maand oud en gaf bostvoeding wat moet ik doen.

en hij slaapt overdag bijna niet alleen hazenslaapjes en huilt veel

Helppppppppp wat moet ik doen

groetjes

p.s. ik ben radeloos

Hoi.
Ik snap dat je je radeloos voelt! Ik denk dat er op dit forum meer moeders zijn die ervaring hebben, ik herken veel in je (korte) berichtje.
Een echt antwoord op wat jemoet doen heb ik niet. Mijn dochertje pakt thuis de fles ook niet goed, ook niet bij mijn vriend (gelukkig op de opvang redelijk) Dus ik ga maar door met BV. Ook heeft ze altijd veel gehuild dit gaat nu stukken beter, maar slapen is nog steeds een ellende, soms een paar dagen overdag wel maar zoals vandaag gewoon niet, en doorslapen doet ze ook echt niet. verder is het een super lieve vrolijke baby!

je kan iemand anders de fles eens proberen te laten geven, heb je al verschillende flessen/spenen geprobeerd? als je zelf gestrest bent lukt het vaak helemaal niet...

Huilen kan veel oorzaken hebben, mijn dochtertje heeft koemelk allergie, ze is gelukkig al over veel heen gegroeid, maar er zijn nog steeds veel dingen die ik dus niet mag eten.
Ook noemen ze haar een "nieuwe tijds" kindje, te veel willen en voorlopen, een pittig ding dus, met een eigen wil...

Voor het slecht slapen kun je met inbakeren beginnen, dit kan een hoop rust brengen en rust en regelmaat ook.

Als ik jou was, zou ik contact opnemen met het CB en je verhaal doen, ze kunnen extra huisbezoeken doen, en met alles wat ik hier boven beschreef kunnen hun je verder helpen.
Het kan vanalles zijn, misschien alleen een sprongetje?? dat is ook rond die leeftijd. In je verhaal zie ik niet of het altijd zo geweest is, dan kan het over een paar dagen over zijn.
Als dat niet zo is, zou ik echt naar het CB gaan en daar hulp vragen, en als hun je niet helpen, je verhaal doen bij de huisarts!

Nou ik hoop dat je wat aan deze info hebt, toevallig heb ik alles meegemaakt :S

Veel sterkte en succes!

groetjes Evelien

Heeft je kindje al vaker uit de fles gedronken?
Het is namelijk voor een kleintje heel anders drinken dan aan de borst waardoor ze daar echt aan moeten wennen. Mijn kleine heeft er ook echt aan moeten wennen.
En als je dan ook nog flesvoeding geeft dan smaakt het ook nog heel anders voor je kindje waardoor hij/zij daar ook nog aan moet wennen en het misschien helemaal niet lekker vind.
Bij mij hielp het heel erg door eerst een beetje bv af te kolven (ongeveer 30 ml) en dit dan uit een flesje te geven als ze honger heeft en dan vervolgens de borst te geven. En dit dan een paar dagen achter elkaar . Zo kan ze wennen aan het drinken uit een flesje maar smaakt het niet anders en krijgt ze wel genoeg binnen. Je kan haar dan telkens wat meer uit de fles geven. En als ze dan goed uit de fles drinkt kan je wat flesvoeding mengen met wat borstvoeding en dit aanbieden en dan elke keer wat meer flesvoeding aanbieden waardoor ze ook de flesvoeding leert drinken. Dit werkte bij mij erg goed en dan zit je niet met een baby die jengelig is omdat ze honger heeft.

veel succes ermee

Hoi hoi,

Wat lastig hè als je kindjes zo 'dwars'  zijn?!? Ik moet zeggen dat Bas altijd makkelijk uit de fles heeft gedronken, maar in het begin pikte hij dat van mij niet. Bij mij wilde hij alleen BV, maar bij mijn man dronk hij wel. Ik moest dan ook echt uit de buurt blijven, dus misschien dat jij dat ook eens kunt proberen. Papa of oma een poging laten wagen.
Ik denk trouwens dat je kindje je radeloosheid aan zal voelen. Daar raaakt hij waarschijnlijk een beetje van in de war en wordt er zelfs een beetje onzeker van misschien. Dan gaat het drinken ook niet zo makkelijk natuurlijk.

Het kan ook nog zijn dat je kindje in een ontwikkelingssprongetje zit. Dan slapen ze een stuk slechter.

Gewoon rustig blijven en niet wanhopen, dat is mijn belangrijkste advies. Durf 'vaste' tijden los te laten en kijk of het op andere manieren beter gaat.
Misschien kun je beginnen met bijvoeding (groente en/of fruit) dan ligt de nadruk ook minder op de fles!

Succes met je kleintje.

Grpetjes,
Karin

Terug
Bovenaan