mijn kind is heel lang en ondervind daarin problemen

hoi,

hoe groot is groot?
Alle drie mijn dochters zijn vrij lang?? zeggen ze.. en ja ze steken wel boven iedereen uit.. m is 6 en 1.30 cm, c is 3 en 1.10 cm en d is 7 maanden en 71 cm
 
Hoi Ciska,

mijn kinderen zijn ook heel groot. Ze steken 2 koppen boven hun klasgenootjes uit. Volgens mij hebben ze er geen sociale problemen mee. Mijn dochter van 7 kan niet goed met de gym mee omdat ze groot is. De school heeft haar kinder fysiotherapie aangeraden. We zijn daar nog maar pas mee begonnen, maar volgens mij helpt het wel. Ze wordt daar ook gemasseerd.

Groeten, Philar
 
philar? ik ben benieuwd wat de kinderfysio doet bij jou "te lange kindje"
ik wist niet dat kinderen daar therapie voor kregen
wat moet ik me er bij voorstellen want ik neem aan dat ze de kinderen niet
kunnen laten krimpen erg interessant iets vind ik(bedoel er niks mee hoor ik wist nl niet dat hiervoor therapie nodig was of bestond)
 
Hoi,

over het algemeen komen mijn dames wel goed mee. fysio is niet nodig. In het begin rende mijn oudste nogal raar.. wel komisch vonden we het..alles slungelde. Nu is ze de snelste en maakt ze juist gebruik van haar lengte. zo ook in het zwembad.

de middelste is qua verhouding nog het langst. zij is erg atletisch gebouwd (helaas niet mijn bouw..maar wel die van mijn man), en maakt daar ook gebruik van.

een fysiotherapeut kan bijvoorbeeld het kind helpen zijn/haar lengte op de juiste manier te benutten, lange kinderen willen ook nog wel eens krom gaan lopen om maar bij de rest te horen.. ze gaan zich verschuilen.. en zo zal de fysio nog wel 10.000 dingen hebben die hij kan doen.

Mijn meiden zijn gelukkig trots op hun lengte. nou zijn ze niet extreem lang dus ik mag niet klagen. weet dat er genoeg kinderen zijn die wel echt last hebben van te lang zijn. of juist te kort.

Ik denk dat we vooral moeten proberen onze kids gelukkig te laten zijn met wie ze zijn en hoe ze eruit zien! Zodra we zien dat onze kinderen eronder lijden mogen we best hulp zoeken toch?
 
Terug
Bovenaan