mijn kind schreeuwd!!!!

Hallo

Ik heb egt een vervelend probleem, en dat is...

dat mijn kind vaak scheeuwd van blijdschap of gewoon uit het niets of als tie geen aandacht krijgt of gewoon

hij krijgt dan op zijn kop maar hij luisterend niet

aangezien ik bij me schoonouders in huis woon en die ook constant lopen te zeiken en er gek van worden is het ook geen optie het te negeren want hun zeggen dat je dat gedrag nie mag tolerenen en ze zeggen er ook telkens wat van

ookal zeg ik het een harde stem of toon dat hij het niet mag gaat hij gewoon door

ik zet em op ze kont en zeg dat et nie mag maar niks helpt wat moet ik doen//??? iemand een tip hij is bijna ander half maar pffffffff is dit een periodegaat dit over word nie alleen gek van zijn geschreeuw maaar ook van de commetaar van me schoonouders haha die zeggen bij elke gil die hij laat dat het door merg en been gaat en dat ze er gek van worden net zo vervelend als het gegil dus   hahah gr mama van J
 
Allereerst jij bent de ouder en je schoonouders moeten accepteren hoe jij je kind op wil voeden!

Ik zou het gewoon negeren. Niet reageren, zowel niet als hij schreeuwt om negatieve aandacht maar ook niet als hij schreeuwt om positieve aandacht.

Ik zou hem als hij zit te spelen positief benaderen en hem stimuleren door hem te belonen. Zeggen dat hij lief aan het spelen is etc.

Succes!

Wendy
 
Ik kan me aansluiten bij wat Wendy al zegt, zolang hij aandacht krijgt op wat voor een manier dan ook zal het zeker niet overgaan!
Inderdaad als hij lief speelt extra aandacht geven!
Ik zou zéker niet op harde (lees schreeuwende) toon proberen het af te leren wat dan geef je zelf het slechte voorbeeld, immers mama schreeuwt toch ook?

Er zal een goede reden zijn dat je bij je schoonouders woont maar ik zou toch proberen een andere oplossing te zoeken voor het escaleert....

Sterkte!

Groeten Sas
 
Hoi,,

Het staat hier boven al, het schreeuwen niet belonen, je kunt hem ook elke keer op paar min op de trap zetten als hij schreeuwd, zoals ze bij die opvoedprogramma's doen, alleen kort zeggen dat hij daar moet zitten als hij schreeuwd, 1x waarschuwen en dan op de trap/kruk/stoel ofzo!
Verder kun je idd belonen als hij lief is, of hem dan juist aandacht geven door af en toe juist dan met hem mee te spelen!

Je schoonouders hebben natuurlijk niks te zeggen over hoe jij je kind moet opvoeden, maar als je bij hun in huis woont word dat toch moeilijk, ik kan me voorstellen dat dat voor hun ook frustrerend is, misschien zit jij daar niet op je gemak en voelt je kind dat, er zal idd een goede reden zijn dat je bij hun woont, maar ook ik zou prioriteit maken van een eigen woonruimte ( je kunt bij de woningbouw zeggen dat je eruit gezet bent met kind en al dan heb je namelijk recht op een woning, zolang je bij hun woont heb je minder prioriteit en moet je gewoon op je beurt wachten!)

Veel succes met alles MJ
 
hoe oud is je kindje?

vanaf een maand of 9   leren ze pas het verband tussen oorzaak en gevolg. Voor die tijd heeft straffen dus geen zin, want je kindje begrijpt dan niet waarom het straf krijgt,en leert dus ook niet dat ie beter niet kan schreeuwen.
 
Hej Amanda; zeker laat gisteren.....want ze heeft in haar berichtje al geschreven dat haar kindje nu 1 1/2 jaar is....

Mijn dochter van nu 9 mnd gilt ook soms, denk zelf dat het door haar grote broers komt, die zijn nu 6 en 8 jaar en ook niet altijd de rustigste!!

Ik probeer het gillen zoveel mogelijk te negeren en zeg tegen haar broers dat wanneer ze gilt dat ze haar ook geen aandacht moeten geven. Wat ze wel moeilijk vinden, want zo'n klein lief opdondertje die de aandacht probeerd te trekken is natuurlijk wel erg grappig!!

Moeilijk hoor als je ook nog eens bij je schoonouders in huis woont en dat die dan ook hun mening geven....
Veel succes!!

Groetjes Renata.
 
Terug
Bovenaan