mijn kind slaapt (te) lang?!

Hallo,

Misschien vinden het sommigen een luxe-probleem, maar ik begin me toch een beetje zorgen te maken. Luuk slaapt namelijk de laatste dagen heel veel uur achter elkaar! Zo heeft hij gisteren om 18:00 een voeding gehad (bv) en werd hij pas vanacht om 03:00 weer wakker voor de volgende voeding. Vervolgens hebben wij hem om 06:00 wakker moeten maken (ivm ritme en naar werk/kdv straks) en heeft hij een beetje gedronken. Op dit moment (12:00) ligt hij echter nog steeds te pitten!!!
Op zich kan hij 't wel hebben, want voor een baby van 10 weken weegt hij behoorlijk zwaar, namelijk bijna 8 kg! En voorheen gaf hij ook altijd aan wanneer hij honger had, maar ergens lijkt me dat hij op dit moment te lang slaapt??? Wie heeft hier ervaring mee?

Hoi Yvonne,

Evi is ook bijna 10 weken (weegt wel iets minder hoor, 5 kg), maar ik maak haar wakker voor de voeding als ze nog slaapt. Ik probeer er overdag niet meer dan 4 uur tussen te laten zitten. Ik probeer altijd zo uit te komen dat ze om 22.00 de laatste voeding krijgt en dan slaapt ze gewoon de nacht door. 's Morgens zorg ik ervoor dat ze niet later dan 07.30 de fles krijgt. Ze krijgt 5 voedingen en er zit nu echt regelmaat in ook al kan ze soms wel langer slapen. Misschien als je hem 's avonds wakker maakt voor de laatste voeding dat je dan 's nachts kunt doorslapen.

groetjes Sonja mama van Evi (6-1)

hoe reageert luuk als hij wakker is?Is hij dan wel alert en goed wakker of ook een beetje suffig/ half slapend. Als hij alert is, zou ik me er niet lt teveel zorgen om maken (hij heeft wat reserves), maar ook hier adviseren ze van CB om nacht niet langer dan 8 uur te houden, ivm suikerspiegel van je kindje.
En ik maak Jaap ook wakker als er overdag meer dan 4uur tussen dreigt te zitten. Anders verschuift hij z'n dag/ nachtritme missschien. (al heeft hij dat nog niet echt, hij komt zeer regelmatig, a 4 uur, 's nachts soms a 5 uur)
Succes ermee, groetjes mira, sinds 02-01 mama van jaap

Luuk is als hij wakker is gelukkig heel alert en vrolijk, dus dat zit wel goed.
En wij hadden tot enkele dagen geleden ook een 'strak' schema: Luuk kwam keurig om de 4 uur en kon 's avonds/'s nachts ook langer zonder voeding. Het is dus echt iets van de laatste dagen...
Maar het lijkt me  slim om hem overdag niet al te lang te laten slapen, want de kans bestaat inderdaad dat hij zijn dag/nachtritme zal gaan verleggen. Ik zal m'n mannetje dus gewoon steeds lekker wakker maken!
Dank voor jullie reacties!

Terug
Bovenaan