mijn kind wil niet zitten

hallo ik ben een mama van dochterje van 9 maanden ze is een maant tevroeg geboren


nu wil ze niet lkeren zitten ze rol wel over zit in kruip houding maar zitten nee zet ik haar weg   val ze weer om help wat moet ik nu gr antoinette
 
Als je dochtertje optijd was geboren, dan was ze nu 8mnd geweest. Die leeftijd moet je ook aanhouden wat betreft de ontwikkeling.  Tussen de 8e en 9e mnd kunnen de meeste baby's zitten (daarom mogen ze ook pas vanaf ongeveer de 9e mnd mee op de fiets). Mijn dochter kon met 8,5mnd zitten.

Geen zorgen dus!!!! Alles komt wanneer je baby eraan toe is. Niet forceren, dat werkt alleen nadelig.

gr.Eveline
 
joh ik zou me niet te veel zorgen maken hoor, mijn buurmeisje is pas 1 jaar geworden en die ging pas met een maand of 11 zitten. alles op zijn tijd.
er zijn er ook bij die pas met 18 maanden gaan lopen. ieder kind ontwikkeld op zijn of haar manier en tijd.
er zijn erbij die niet eens gaan kruipen, maar gelijk gaan lopen als ze eenmaal kunnen staan.
gr.Esther
 
sorry hoor
maar je weet nou toch wel dat niet 1 kind alles volgens het boekje doet!!
mijn zoontje is 6,5 maand en heeft van de week voor het eerst gerold. dat is vrij laat maar daar ga ik me niet druk om maken hij ontwikkeld zich op zijn eigen manier.
hij vind andere dingen vast intressanter dan rollen. praten vind ie veel leuker hij begroed ond dan ook altijd met heeee! en roept dagelijks papa en mama
 
Onze zoon is 8 maanden en rolt nog helemaal niet. Tja ik maak me er niet zo druk om. Alles op zijn tijd...Laat je dochter lekker in haar eigen tempo gaan, dan komt het vanzelf wel goed hoor. Geen zorgen :)
 
inderdaad ieder kind zijn eigen tempo.
Merel haar neefje is 10 dagen jonger die roldeom met 6 weken en kruipt nu 10 maand overal heen en kan goed loszitten.
En mijn meissie is er allemaal niet in geintreseerd. Omrollen vind ze maar lastig want dan ligt ze op de buik en daar houd ze niet van.
Zitten ja in de kinderstoel maar los laat ze zich gelijk vallen.
Kruipen tja dat doe je op je buik he dus een drama.

Tije heeft al 2 tanden merel nog geeneens een wit puntje

Alles op zijn tijd het komt heus wel de een doet iets sneller dan de ander is ook een stukje karakter.
 
Hoi,
Zo is dat, elk kind doet het in eigen tempo en op de eigen manier. Mijn laatste dochter maakt er helemaal een potje van: met 4 maanden rolde ze om, maar nu met 9 maanden is ze al weer vergeten hoe het moet????!!!!! Zitten doet ze niet, dan valt ze om, maar op haar knieen zit ze helemaal recht omhoog en staat tegen de bank doet ze ook al. Beetje rare volgorde!
Maarja, maak je niet druk, komt wel goed hoor. Alles op z'n tijd
Ivy
 
Terug
Bovenaan