mijn kind wordt geslagen

Hallo allemaal,

Ik heb een buurvouw waar ik heel goed mee omga alleen vind ik haar kinderen een stelletje draken.
waarom?
Ze schoppen, slaan, bijten en trekken aan elkaars haren en moeders zegt dan ja als de een slaat mag de ander terug slaan zodat ze voelen dat het zeer doet.
Ik heb wel eens tegen haar gezegt dat ze dan juist het verkeerde voorbeeld krijgen maar zij vind van niet! .....punt!
Haar meiden zijn 6 en 4 1/2 jaar oud.
Ik zal de jongste
J noemen en de oudste O.
Nu komt het ze doen het ook bij mijn kind van ruim 3 jaar en ik weet niet wat ik daar nou mee moet.
Ik zal mijn kind k noemen.


ze [J en K ]waren lekker in de tuin aan het spelen, komt K huilend naar me toe en laat me haar arm zien zit daar toch een bijt afdruk op tot bijna bloedens aan toe.
Dus ik wil uit mijn vel springen maar doe dat toch niet [ het is niet mijn kind he]
Ik roep J bij me en vraag wat er is gebeurd, zegt J ze wilde mijn schepje niet terug geven. waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaattttt dus ik zeg dan ga je haar toch niet bijten, ik vind dat geen normaal gedrag!

Ik durf haar niet te straffen [ want het is niet mijn kind] en heb daar achter af spijt van.
De bijt afdruk heeft 4 dagen in haar arm gestaan.
toen ik het aan haar moeder vertelde reageerde ze heel laconiek.
Ze zij K mag heer wel terug bijten hoor .... dan voelt ze hoe dat voelt.

nou ja zeg! wat moet ik hier nou mee?

Ik ben bang dat ik de gene ben die starks echt heel boos wordt en dat mijn kind niet meer met die van haar mag gaan spelen maar ja dan straf ik ook mijn kind want het zijn wel vriendinnetjes.
Er zijn nog veel meer dingen voor gekomen die niet door de beugel kunnen en het stapelt zich nu op en het wordt me allemaal teveel.

Zo doet de ander bv
zeggen tegen mijn kind dat ze om een snoepje moet vragen...........kan ze dat zelf niet.
Of als je dat...... niet doet dan speel ik niet meer met je.....! en dan doet mijn kind dat.....!
Maar ook andere de schuld van iets geven wat ze zelf heeft gedaan.
Er was een radio kapot gegaan in de slaapkamer ze [ o ] vertelde dat mijn kind dat had gedaan......later hoorde ik van een jongetje die daar op dat moment ook had gespeeld dat [o ]het zelf had gedaan!!!!

hebben jullie tips hoe ik hier mee om kan gaan.
en vinden jullie dat als de meiden bij mij spelen mijn regels gelden en ik ze dus ook mag straffen?
ik wil mijn vriendschap niet kwijt!

bedankt
 
Als ze bij jouw spelen gelden jouw regels. Je kan ze dan wel aanspreken op hun gedrag, maar ik vind dat je ze niet kan straffen. Stuur ze dan naar huis.
Jouw dochter is 3 jaar en dus de jongste, die moet je beschermen tegen slaan, schoppen en bijten.
En trouwens lekker voorbeeld voor jouw dochter, straks gaat ze dit gedrag over nemen.
Ik zou ze dus of bij jou laten spelen onder jouw toezicht. Of eerlijk zeggen tegen jouw dochter en buurvrouw dat ze niet goed/leuk samen spelen en ze niet meer samen laten spelen. Als ze straks 4 jaar is dan krijgt ze vast andere vriendinnetjes op school.
 
Hallo

Idd straffen zal te ver gaan want moet je je voorstellen dat ze jou kind gaan straffen als het ergens is.
Kijk je mag er rustig iets van zeggen en je kan haar dan net wat reisa zegt naar huis sturen dan leg je haar uit dat dat gedrag echt niet kan en ze zo niet met jou dochter mag spelen en terug naar huis moet en misschien als je dat een aantal keren volhoud het wel minder word en doet het dat niet dan zal ik haar toch bij je dochter weg proberen te houden. Want dat gedrag kan echt niet hoor.
Knap van je dat je niet uit je vel gesprongen bent bah ik kan er slecht tegen ook al zijn het nog kids.

Groetjes
 
Oh moeilijk zeg, hoe gaat het nu?

Hier twee buurjongetjes (the terrible twins ;) ) die ook heel gemeen kunnen doen. Nou zijn die net 3, dus dan reageren ze nog heel primitief natuurlijk. Maar met 41/2 en 6 moet je ze gewoon aanspreken op hun gedrag en de gevolgen hoor (daarvoor ook al natuurlijk, maar dan zijn ze zich misschien wat minder bewust van hun daden en de gevolgen). Ik zeg er trouwens ook wat van tegen onze buurjongetjes hoor. Laatst werd mijn dochter ook zo hard door 1 van hen gebeten en mijn dochter brulde de hele straat bij elkaar. Maar zijn ouders kwamen niet eens even kijken 8/ (terwijl ze net om de hoek in de tuin stonden) dat snap ik nou niet hè. Ik heb hem er dus zelf op aangesproken.

Als de ouders er niets van zeggen zou ik dat wel doen hoor. Jij accepteert dat gedrag niet, dus als zij hun kind niet aanpakken zou ik dat gewoon doen. Als ze dat niet willen, dan kunnen ze ze zelf aanpakken of ze kunnen helaas niet meer samen spelen.

Ik vind dat stiekeme gedrag trouwens nog erger. Jokken over wie iets kapot gemaakt heeft en een kind opstoken om iets te doen... blech daar houd ik dus echt niet van hè. Daar staat hier thuis echt de grootste straf op.

Liefs Leine
 
Terug
Bovenaan