Mijn kindje lust geen koemelk!

A

Anoniem

Guest
Hey hallo moeders,
Daar ben ik weer even...(doet het forum bij jullie ook nog zo raar?)
Ik zit met het volgende: Sinds dat Daan 9mnd is, geef ik hem na/bij zijn broodmaaltijd een beetje halfvolle koemelk. Maar dat ging vanaf het begin af en aan al niet echt soepel. Soms een paar slokjes, soms 50cc en dan opeens weer helemaal niks. Ik heb al meerdere dingen geprobeerd:
-warm maken
-chocomelk ervan maken
-wat ranja erdoor
-met een gewone beker ipv een fles
-met een rietje!
HET MAAKT ALLEMAAL NIET UIT! Ik heb ook het idee dat hij alleen maar minder is gaan drinken. Nu kan hij al boos worden als hij het pak melk ziet!  Zelf ben ik een echte melk fan! Ik ben zo bang dat hij echt geen melk lust!

Iemand nog een alternatief? Ik wilde eigenlijk geen opvolgmelk3 gaan gebruiken...maar ja...

gr Anita

hoi,

forum doet inderdaad irritant!

Jasmijn drinkt ook niet zomaar melk. Wel 's morgens en 's avonds in de vorm van pap, maar zomaar alleen melk uit de fles of beker niet, helemaal niet als het koud is.
Omdat ze s morgens en s avonds toch in de vorm van pap melk binnenkrijgt maak ik me er geen zorgen om. Als ze wat groter is kun je ze een beetje ''verplichten'' of chanteren: eerst je melk op en dan krijg je wat anders.
Maar nu heeft forceren alleen maar een averechts effect,
Lust je kindje wel pap? want dan is het ook goed toch?
Anders kun je eens proberen om gewone yoghurt te geven (dus geen danoontje)? Dat vindt mijn kindje ook lekker.
Succes!

groeten Elke

Hier nog een die geen koemelk lust, maar wel karnemelk. Misschien is dat een optie? Elsa krijgt 's morgens nog opvolgmelk 3 en tussen de middag dus karnemelk. Elsa lust helaas ook geen pap.

Suc6 met het vinden van een oplossing

Hoi hoi,
Goede tip van de karnemelk! Die had ik nog niet geprobeerd. Doe je er dan ook nog iets doorheen om het minder zuur te maken? En yochurt ga ik ook maar eens proberen.
Enne..pap krijgt Daan nu nog met opvolgmelk 2, omdat ik dat nog heb. En hij krijgt dat nog maar 1x daags. Hij wil hem niet meer 's avonds. En ook niet als ik er geen pap doorheen doe. Hij duwt de fles echt weg. Dus maar 1 fles en dan bij de lunch dus bijna niks! Vandaar dat ik me toch wel een beetje zorgen maak. Ik heb ook al eens geprobeerd om gewoon een klein flesje opvolgmelk te maken voor bij de lunch, maar dat wil ie ook niet. Hij drinkt zo ie zo slecht...ik ook! Heeft ie toch iets van mij!

Bedankt alvast voor de tips!

X Anita

Chloë wil de gewone melk ook niet meer, maar krijgt hier nog wel 2 x pap, van die melkpap en die vindt ze wel lekker.
Misschien lust hij ook iets van Milk&fruit? De oudste lust ook geen gewone melk, maar die fruitmelk drinkt ze wel heel goed.
Ik maak me er niet zo'n zorgen over, je kan nou eenmaal niet dwingen. Ik probeer het dan wel met yoghurt of vla of iets, zodat ze toch melkproducten binnen krijgt.
Sil

Elsa drinkt de karnemelk zo gewoon, maar je kunt er ook wat roosvicee of limonade doorheen doen. Dat kun je gewoon uitproberen.
En als je dan vla/yoghurt na het eten geeft, kom je denk ik al een heel eind bij de 300ml melkproducten.

Groetjes vlindertjes

Terug
Bovenaan