mijn kindje wordt snachts onrustig?!

Ik heb een super lieve baby van bijna 4 mnd die jammer genoeg nu van de borst moet en aan de fles is omdat zijn mammie weer aan de medicijnen moet.
maar hij krijgt elke 3 uur 150 ml en sinds 2 dagen ook wat rijstebloem erin en de laatste voeding krijgt hij om 23.00 waar ik hem voor wakker maak, want hij gaat naar bed rond 21.00.
maar... hij wordt dan om 1.00 wakker en dan geef ik zijn speen en dan om 2 en om 3 ook nog eens en dan pas geef ik hem de borst ( want ik ben nog niet helemaal afgebouwd) en dan pas slaapt ie rustig tot ong. 7.30.
nu lijkt het wel of hij beter slaapt op de borst dan op de fles.
Kan het zijn dat hij niet goed reageert op de fles voeding met rijstebloem, al krijgt hij ook rijstebloem overdag en dan doet ie normaal...?
Wie herkent dit en kan mij advies geven???

groetjes Femke
 
Hi Femke

Advies durf ik niet te geven. Ik kan alleen zeggen wat ik ervan denk. Mijn dochter is 4.5 maanden. Ze drinkt zeker 180 cc fles maar ze krijgt bv. Ze zit nu al zeker 3 weken op 4 voedingen en ik heb haar nooit wakker gemaakt voor de voeding. Ze slaapt van 19.00 tot 7 uur. Als ik haar wakker maak ´s nacht omdat ze ergens anders in slaap is gevallen slaapt ze ook onrustig en wordt ´s nachts wakker. Misschien iets meer voeding door de dag zodat hij voller zit waardoor hij er langer tegen aan kan
 
Misschien kun je een keer proberen de laatste voeding eerder te geven ofzo. of misschien kun je proberen de rijstebloem eruit te halen, of minder in te doen. ik heb ook wel eens gehoord dat ze onrustig kunnen worden omdat ze een te vol buikje hebben. Zelf heb ik een zoontje van 6 maanden, hij is ook een hele tijd onrustig geweest 's nachts.

Ligt hij in een slaapzakje? Beweegt hij veel snachts?

Jordi was heel bewegelijk. Nu nog en kan dan ook veel oefenen met kruipen in bed, terwijl hij moet slapen. Ik heb hem in een slaapzak en zijn dekentje strak over hem heen. Sinds ik dat doe slaapt ie beter.

SUCCES!!!!
 
Het hangt een beetje van het soort medicijnen af die je moet gaan slikken of je volledig met de borst moet stoppen, of dat 1 a 2 keer per dag nog kan. Heb je dat al nagevraagd bij een lactatiekundige?
In principe kunnen namelijk op radioactieve medicijnen en cytostatica (chemokuur) na alle medicijnen met borstvoeding samen (soms is het beter een gelijksoortig medicijn te nemen).
Mocht het in jouw geval kunnen dan zijn je nachten gemakkelijker, omdat je dan gewoon kunt aanleggen en verder slapen.
 
Terug
Bovenaan