Mijn Kleine drinkt zoveel?

Hoi,

Justin is nu 9 weken en dronk tot afgelopen dinsdag nog 165 cc flesvoeding 5 x per dag.
Maar sinds afgelopen woensdag drinkt hij 200 cc.
Hij kreeg een flesje van 165 cc en huilde voor meer. Dus ik heb bijgemaakt.
Ik gaf hem met zijn volgende flesje 200 cc en dit dronk hij helemaal   en nog steeds.
Is dit goed? Hij plast nu wel veel.
Hij is ongeveer 58 cm en weegt + 5 kilo.

Groetjes Sandra

hallo,

het enige dat ik weet is dat ze niet meer dan 1 liter per dag mogen.
heeft hij niet gewoon echte honger! je kunt denken aan voeding voor hongerige babies. deze blijft wat langer in de maag zodat ze langer verzadigd zijn.
succes

groetje cindy

hallo
het is in ieder geval fijn dat hij lekker drinkt.
ik weet niet wat voor speen je op de fles hebt, maar als je een 3-standen speen hebt. zou je deze kunnen vervangen door een normaal speentje zonder standen.
ook kan je een techniek teopassen van 5 minuten laten drinken en dan weer 5 minuten zoet houden met speen of aandacht dan weer 5 min. laten drinken.
zodat hij rustiger drinkt, maar hij zal wel gaan huilen als de fles er uit gaat.
ik heb deze techniek ook moeten gebruiken bij mijn zoontje toen(nu 3 jaar)
en anders voeding voor hongerige baby.
maar je kan altijd het consultatiebureau bellen, niet dat ze altijd een oplossing  hebben waar je wat aan hebt.
maar succes
groetjes claudia

Hallo,

Guido zat met 9 weken ook al op een schema van 5 x 180 + 6 schepjes (200 ml) en je kindje is al ca. 5 kg. Dit is volgens mij geen probleem, je mag alleen niet meer gaan geven (max. 1 liter voeding, anders kunnen de niertjes het nog niet verwerken). Als je baby nog meer wil, dan kun je inderdaad voeding voor hongerige babies gebruiken. Je kunt dan een deel van de schepjes vervangen (bijv. eerst 2 schepjes hongerige baby en 4 schepjes gewoon). Guido had dit ook nodig en dit ging prima!

Veel succes ermee

Hoi,

Bedankt voor julie reacties.
Ik ben gisteren naar het CB geweest en heb het gevraagd.
Maar ze zei in eerste instantie dat het goed was 6 x 200 cc.
Maar toen zei ik van "ik heb gehoord dat je niet meer mag geven dan 1 liter??"
en antwoorde zij van "ja dat is waar" HALLO
En van kan je hem niet wat minder geven dan... dus ik weer van " dan krijst hij het hele boel bij elkaar"
Dus ik vroeg ook over dat nutrilon voor hongerige baby's, zegt ze van "Nee dat mag hij pas met 4 maanden"??? En dat is dan de arts!!!
Ik weet het nu ook niet meer hoor.

Maar wat was mijn kleine man gisteren zielig.
Daar heeft hij gekrijst en toen ik hem in mijn armen nam was het weer goed.
En thuis had hij zo'n zielig huiltje. Maar hij heeft geen koorts gehad gelukkig.
Ik had al voor de zekerheid zetpilletjes gehaald.

Groetjes Sandra
Justin is 57 cm en 5180 gram

Hoi Sandra,

Jeetje echt ongelooflijk zeg, en dat noemt zich arts!!!!!
Felina krijgt al vanaf dat ze 5 weken is voeding voor hongerige baby's.
Nutrilon forte is er net zoals de gewone nutrilon voor baby's van 0 tot 6 maanden en voor baby's vanaf 6 maanden.
Het is dus gewoon echt pure onzin dat ze dat pas vanaf 4 maanden mogen hebben.
En echt ongeloofijk dat, dat mens niet eens weet dat een baby niet meer dan liter flesvoeding per dag mag hebben.

Als ik jou was zou ik gewoon met de nutrilon forte gaan beginnen.
Ik deed aan het begin de ene fles nutrilon forte en de andere fles nutrilon standaard ( ik zorgde er altijd voor dat de laatste fles een forte was)
Vanaf dat Felina 8 weken was ben ik helemaal overgegaan op de forte omdat ze gewoonweg niet genoeg had aan de standaard.

Succes!!!!
Laat even weten wat je uiteindelijk besluit te gaan doen.

Groetjes,
Marjolein

Terug
Bovenaan