mijn kleine grote meisje nu echt een peuter

mijn kleine meisje is vanaf vandaag echt dreumes af en begint officieel aan haar peutertijd.
Ze is vandaag precies 2 jaar geworden.
Gisteren natuurlijk een beetje feest gevierd met opa, oma, wat nichtjes en haar vriendinnetje.
Wat gaat de tijd toch hard he, ze wordt al een echte dame met flink wat babbels.
Wel erg gezellig maar soms ook behoorlijk dwars, ja ja de peuterpubertijd was al een tijdje bezig....
Ik geniet wel erg van d'r hoor, zo lekker samen op stap of fijn op de bank een boekje lezen of gezellig met mama kletsen, nu is ze met papa naar een indoor speelplaats en ga ik straks lekker pannenkoeken bakken.
Ik kijk uit naar haar peutertijd (ondanks de dwarse buien soms) ik heb er helemaal zin in.
Genieten jullie ook zo van jullie kinderen? heerlijk he
Martine
 
Onze jongste wordt volgende week 2, en wordt ook al een echte peuter. Bij onze oudste (nu bijna 4) kan het me allemaal niet snel genoeg gaan, we kijken er samen al naar uit dat ze in februari naar school mag. Maar onze jongste gaat veeeeeeeel te  snel.....
Ze is ook nog eens klein en fijn gebouwd, echt nog zo'n knuffelbaby. Al genieten we nu volop van haar. Ze begint ook al lekker te kletsen, en het woordje NEE heeft ze inmiddels ook in haar woordenschat. Vanmorgen ging ze op haar manier liedjes zingen, ik smolt bijna.
Volop genieten  van onze peuterpubers !

groetjes Melanie
 
Hoiiii
Heerlijk he, dat gevoel wat je er dan bij hebt. Als ik jullie stukjes zo lees voel ik daarbij jullie enorme trots.
Ik heb zelf ook een dochtertje van 2, en wist niet dat je zo verliefd kunt zijn op je eigen kindje. Wij hebben besloten om voor een tweede te gaan, en wat ik me altijd af vraag is, of je net zo veel liefde kunt hebben voor nog zo'n kleintje.
Ze zeggen allemaal dat dit echt zo is, maar dat is toch onvoorstelbaar???!!

Groetjes Vilies
 
Hallo
onze  kleine grote man is vorige week 2 geworden. Ik vind het ook allemaal veel te snel gaan. We genieten intens van alles wat hij doet, zelfs van zijn ondeugende streekjes(haha).
Voordat hij werd geboren kon ik me geen voorstelling maken van het mogen hebben  van een kindje maar sinds hij er is.....ik wist niet dat ik zo intens veel van hem zou kunnen houden.  Kennen julie dat gedicht van Dolf Jansen "100 op de schaal van lief"? Het lijkt geschreven voor mijn gevoelens.

100

Jouw  kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
ik vraag je 'gaan we lachen?'
je antwoordt met een lach
als jij zo antwoordt op mijn vraag
heb ik een goeie dag

ik weet dat geltsjers smelten
van ozon en van gif
ik ken de laatste panda
en ik heb gehoord van hiv
ik zie de wereld draaien
ik draag niet voor niets een bril
maar als jouw lach daarin piegelt
dan staat ie even stil

want jij bent 100
jij bent 100
jij bent 100
jij bent 100 op de schaal van lief

jouw kleine scherpe nageltje
krabt krasjes in mijn  arm
en als ik jou stevig vasthou
hebben we het samen warm
ik geef een fles, ik vraag een boer
jij schudt bedachtzaam nee
en als je heel  hard huilen moet
dan huil ik stiekem mee

ik weet van pijn en onrecht
door politiek geweld
ik zie ongelijkheid wereldwijd
en ken de macht van geld
ik heb geen geld, ik heb een vriendin
dat is niet bedoeld als klacht
want ik ben de rijkste van allemaal
wanneer jij naar me lacht

jij bent 100
jij bent 100
jij bent 100
jij bent 100 op de schaal van lief

© Dolf Jansen  

Liefs, Jeanette
 
Lieve dames !
O wat herkenbaar jullie verhalen.
Onze dochter, onmiddels 2,5, is meestal om op te vreten, maar zit ook middenin de peuterpubertijd. Vrezelijk dwars en lekker haar zin willen doordrammen.
Maar ondanks dat zijn wij  maar wat trots om onze kleine meid en vind het weer heerlijk als ze me 's ochtends wakker komt maken en ik haar stralende gezichtje weer kan zien.
We zijn nu bezig voor een 2e kindje we kunnen niet wachten tot het zo ver is.
Liefs van Miena
 
Terug
Bovenaan