Mijn kleine meisje: de waterpokken

A

Anoniem

Guest
Oooooooooooooooooooooh, echt zo zielig. Mijn kleine Livje van vijf maanden heeft de waterpokken. En niet een beetje, maar heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg. Ze zit echt helemaal onder. Sommige plekken zit echt waterpok tegen waterpok aan. Ze heeft ontzettende jeuk en ook nog koorts. Ik heb zo met haar te doen. Haar mooie gezichtje helemaal onder de bulten en korsten.
Het zat er wel in dat ze het zou krijgen, haar broer en zus hebben het twee weken geleden gehad, maar niet zo erg als zij het heeft.
Heel vervelend ook, want de waterpokken die in de plooitjes zitten ( en die heeft ze nogal veel, beetje een dikkertje) die gaan nu ontsteken. Heb er al zalf voor en druppels tegen de jeuk.
Nouja, maar wachten totdat het over gaat.
Ivy

Dat is echt zo ontzettend zielig als die hele kleintjes zo ontzettend ziek zijn. En als ze voor 6 maanden waterpokken krijgen dan is de kans groot dat ze het later toch nog een keer krijgen. Heel veel sterkte voor jullie allebei.

Hoi Ivy,

Och wat zielig voor dat kleintje!

Mijn zoontje was ook zo oud toen hij waterpokken kreeg maar het voordeel vond ik, ondanks dat het heel vervelend is, dat ze er minder last van hebben dan als ze ouder zijn. Hopelijk is de kleine van jou er snel van af!!

En mijn zoontje heeft het daarna niet nog een keer gekregen hoor!

Groetjes,
Rosanne

Wat zielig zeg! De oudste van mijn zus heeft het pas gehad en de jongste heeft het nu. Zij heeft koriander (en dan echt behoorlijk wat) gekocht bij een turkse winkel. Dit heeft ze gekookt en alles (dus ook de slierten) zo in bad gegooid. Daarna is haar zoontje lekker in bad gegaan (wel op juiste temp. maken natuurlijk). Hij kreeg toen echt alles in 1 keer en had geen jeuk meer. Na 2 dagen droogde het al helemaal uit.

Onze oudste heeft het met 9 maanden gehad. Ik was voor zijn astma bij de huisarts toen en die zei dat als ze het echt heftig hebben ze het niet meer krijgen hoor (meestal zeggen ze dus dat als ze onder een jaar zijn dat ze het nog een keer kunnen krijgen).

Sterkte met je meisje!

Syl

Hoi,
Bedankt voor jullie reacties. Met Liv gaat het gelukkig de betere kant op. Ze had het echt heel heftig. Haar hele gezicht was een doorlopende waterpok en ze kon echt niet slapen van de jeuk. Ik heb mijn andere kinderen twee dagen ergens anders ondergebracht en heb Liv die twee dagen doorlopend vastgehouden. Zo kreeg ze toch nog wat rust. Ze kreeg ook nog 40.5 koorts. Nee, echt niet leuk. En helaas, hoe klein ze ook is, ze had er dus wel hele erge last van.
Ik ben ook bij de dokter geweest en die zei dat zij het nooit meer krijgt. Ze kunnen het alleen nog een keer krijgen als ze een hele lichte vorm krijgen doordat er nog te veel antistoffen van de moeder in hun bloed is. Ze maken dan zelf te weinig antistoffen aan, vandaar. Nou, mijn meisje is er gelukkig (bijna) van af. Ze ziet er alleen nog uit als een krentenbol, maar dat vind ze zelf helemaal niet erg.
Ivy

Terug
Bovenaan